Pojem "rýchly bicykel" je dosť relatívny. Ja ten môj nový Endurace vnímam ako veľmi rýchly na základe prvých skúseností - mám na ňom prvých 350 km a prakticky čo výjazd, to nové rekordy na segmentoch (nie že by som ich naháňal, ale proste mi to tak hlási Strava). V porovnaní s mojimi staršími cross (hoc jeden ako "skoro cesťák" s kolesami 23c) sa mi na tomto novom ide výrazne ľahšie do kopca a keď idem proti vetru a sklopím sa, tak sa mi ani nezdá, že idem proti vetru ako ho poznám zo spriameného posedu na cross.
Je možné, že je v porovnaní s nejakými športovými aero modelmi "pomalší", no je mi to jedno, lebo pohodlie na dlhých jazdách je pre mňa dôležitejšie ako maximálna efektivita na šprint. DODATOK: A vlastne som narazil na jeden limit - pri rovnom klesaní som šiel na najťažšom prevode a pri cca 50 km/h som mal už dosť vysokú kadenciu, možno by sa ťažší prevod hodil, no to sú dosť zriedkavé situácie pri mojom osamelom jazdení. Ale prevod 52/11 majú aj Ultimate a iné cesťáky, tak v tomto problém nebude.
Nejaké úpravy zatiaľ neplánujem - akurát som si namotal 2. vrstvu hrubšej
omotávky a vymenil som duše, lebo som mal už pri jednej jazde mäkké zadné
koleso a keď som vybral von pôvodnú dušu (
Schwalbe SV 18 Extralight 700×28-42c) a jemne nafúkal, tak som síce nenašiel žiadnu dieru, ale vyzerala riadne krivo narezaná (niekde tučná, niekde úzka). Vytiahol som von aj prednú, tá vyzerala byť v poriadku, ale i tak som radšej vymenil obe za
Vittoria Competition Latex 700×25-28c, ktoré som mal kúpené v rezervách. Možno je to blbosť, ale sa mi zdá, že to má teraz taký viac "svišťavý" zvuk, podobne ako na starom, kde mám 23c a tiež latexové duše. Myslel som, že to je len plášťami a teraz som zneistel. A veď to je vlastne jedno.