ahojte, chcel by som kupit nieco na karpatske, nazvem to polo-asfaltove cesty :) rozmyslam nad gravel ale pri mojom rozpocte mi lepsie vychadza nejaky trekingovy bike. Pri niektorych rozdiel okrem typu riaditok a nejakej zakladne odpruzenej vidlice nevidim. Je rozdiel v geometrii? Alebo v com je najvacsi rozdiel? idealne by asi bolo ich vyskusat a porovnat, ale to je asi tazko realizovatelne :)

dakujem za kazdy nazor
27.01.2019 - 09:44:13
00
Po karpatských "polo-asfaltových" cestách bežne jazdím na čistokrvnom cesťáku s 25mm plášťami (rovnako ako desiatky ďalších cyklistov) a nemám s tým najmenší problém, pokiaľ ide o nejaké obavy z nízkeho komfortu pri jazde a pod. Škoda, že si ten rozpočet neprezradil a ani to, čo od toho bicykla očakávaš, resp. na aký štýl jazdy ho chceš využívať. Či len na rekreačnú, nazvime to cykloturistiku, alebo serióznejšie športové jazdenie. Ak na to druhé, ja som začínal na trekingovom bicykli ale po cca roku a pol. som si kúpil cesťák a na "trekáči" som odvtedy sedel asi dva krát, lebo som potreboval ísť niekam nabalený. A môj názor je taký, že tieto krosové bicykle sú na cestu príliš pomalé, do kopcov príliš ťažké a do ťažšieho terénu príliš nemotorné. Na rekreačné využitie na cyklochodníky a ľahší terén sú asi fajn voľba ale na športovanie asi nie. S gravelom skúsenosti nemám ale celkom ma táto kategória láka.
27.01.2019 - 10:53:37
03
rozpocet mam okolo 1000 Euro, teda taky gravel zaklad, ale lepsi treking. Vyuzitie - taka serioznejsia cykloturistika, sportove jazdenie, ale nie pretekanie. Cestak je fajn, ale prave v karpatoch sa da obcas niekam "zabocit" a prejst lesnou cestou, kde by uz asi trpel. Startujem vacsinou zo Sv. Jura, tu si tie cesty dost dobre, ale dalej byvaju rozbite. Skorej rozmyslam nad tym rozdielom medzi gravelom a trekingom, ram vyzera v podstate rovnako, len na jednom je nejaka zakladna odpruzena a na druhom karbonova vidla, a samozrejme riaditka. Otazka je ci to nieje len taky predrazeny "hipe" :)
27.01.2019 - 14:34:19
00
... resp nie trekingovdy, ale krosovy bike :)
27.01.2019 - 14:40:55
00
treking, vidla suntour nrx alebo rockshox paragon a hydraulicke brzdy
27.01.2019 - 16:55:36
00
Ak si tazsi jazdec (100kg+) lepsia volba je NRX alebo Paragon + klasicke V-brzdy. Pri hydraulickych trpi vidlica v oblasti spodnych noh ktore su pri NRX aj Paragon o hrubke 30mm. Je tam velke riziko vzniku vole a znehodnotenia samotnej vidlice.
05.02.2019 - 16:54:12
00
imajoros napísal:
Ak si tazsi jazdec (100kg+) lepsia volba je NRX alebo Paragon + klasicke V-brzdy. Pri hydraulickych trpi vidlica v oblasti spodnych noh ktore su pri NRX aj Paragon o hrubke 30mm. Je tam velke riziko vzniku vole a znehodnotenia samotnej vidlice.


hmm, XC vidly maju 32mm nohy, su urcene do drsnejsieho terenu a tam to nikoho netrapi
a odporucat 100kg+ jazdcovi V-brake je podla mna dobra cesta do nemocnice
05.02.2019 - 18:00:58
00
32mm je viac ako 30mm nie? Preco myslis ze na XC bike davaju hrubsie? Lebo kotucovky su v drsnejsom terene nutnost.
05.02.2019 - 22:33:39
00
V-cka pri vhodnom vybere gumiciek vela na kotucovky nestracaju. Za sucha je to cca to iste. V dazdi a blate je to jasne. Urcite radsej kvalitne V-cka ako mechanicke kotucovky. A tu sa bavime o krosovom biku mimochodom. Kotucovky na krose je skor marketingovy tah vzhladom na ake jazdenie je kros urceny.
05.02.2019 - 22:40:18
01
Ahoj, pridám moju skúsenosť a názory. Pravdepodobne patrím do tej istej kategórie "osamelý Karpatský jazdec" , len z druhej strany (Lozorno). Môj prvý bike bol trekingový (odpružená vidlica, mäkké sedadlo, široké riaditka), , za ním následoval hardtail mtb a posledný je cyklokroska s cestnými pneu. Ak sa nechystáš na divoké jazdy krížom cez lesné chodníčky, tak nasmeruj svoju pozornosť na gravel/cestné bicykle. Sú jednoznačne najľahšie, čo oceníš, keď začneš mať nájazdy cez 80km (neboj sa, príde to samo). Druhá vec, ktorú oceníš sú kotúčové brzdy (to mi už nikto nevyhovorí po skúsenostiach s blatom na klasických). Tretia vec, ktorá bude iná bude oproti trekingu je posed (športovejší, ale stále pohodlný), iný typ sedačky a užší úchop na riaditkach (veľmi málo trekingových bikov používa barany). Pri tebou danej cenovej hranici ale budeš musieť akceptovať nejaké ústupky (ktoré neskôr oľutuješ napr. kvôli údržbe alebo nižsiemu pohodliu)
cena okolo 1000
https://www.mtbiker.sk/shop/bicykle/cestne-bicykle/cannondale-synapse-disc-tiagra-2018-fire-red-cestny-bicykel.html
nevýhoda - mechanické brzdy
Ak sa nebojis zahranicneho nakupu, tak aj
https://www.merlincycles.com/merlin-roc-disc-105-road-bike-2018-114799.html
Spodná hranica ideálu pre teba je okolo 1500
https://www.mtbiker.sk/shop/bicykle/cestne-bicykle/cannondale-synapse-disc-105-se-2018-anthracite-cestny-bicykel.html
Tak šťastnú ruku na výber biku a snáď sa stretneme na Bielom kríži,Pezinskej Babe alebo Zochovej chate.
:)

    06.03.2019 - 14:33:03
    03
    tiez nezabudaj ze napr upgrade Tiagry R4700 na hydraulicke brzdy (paky+strmene) ta vyjde cca dalsich 400e, 105 a ultegra upgrade bude este drahsi
    06.03.2019 - 17:43:39
    00
    Neni gravel moc tvrdy na Karpatske asfaltky? Ja osobne potrebujem vpredu odpruzenie.
    07.03.2019 - 21:01:35
    00
    Gravel je ideal na take cesty. Pri sirokych plastoch vies pracovat s tlakom a regulovat si tym komfort a valivy odpor podla povrchu.
    A mozno sa budes cudovat, ale aj na snehu to ide ;)
    08.03.2019 - 08:06:29
    00
    Kategoria "osamely karpatsky jazdec" je skvely nazov, aj ja sa tam radim. Doteraz som jazdil na trekingovom s odpruzenou prednou vidlou, ale zdal sa mi po case pomaly, neohrabany a strasne ma seru vsetci ti manici na cestakoch, co ma predbiehaju (podstatne vyssou rychlostou). Tiez som na trekingu zistil, ze mam velmi obmedzeny km dojazd za cas, ktory mam na vyjazd k dispozicii (predsa len - praca, rodina a tak) a chcem za rovnaky cas proste prist dalej. Cast je samozrejme o kondicke :-), ale cast je o posede a celkovo bicykli, kolesach, hmotnosti. Jazdim prevazne to, co si popisoval + Zahorie a cesticky popri Morave + rakuske pohranicie vratane tych super ciest popod vrtule a ciest cez rozne vinohrady, vratane fakt polnych a lesnych ciest, niektorych aj vyslovene kamenistych. Pozical som si raz gravel a zistil som, ze to v pohode a s komfortom dava. A dnes si idem vyzdvihnut svoj prvy vlastny gravel, lebo mi uz treking nestaci. Referencie budem vediet dat az za par tyzdnov, ale neocakavam sklamanie. V tej cenovej kategorii co pises najdes v nasich obchodoch bezne v pohode Kellys Soot, CTM Koyuk, Merida Silex a dalsie.
    08.03.2019 - 09:06:26
    01
    Tak jasne, ked chces na biku makat a prejst vela km tak preco si kupovat cross? Ja vnimam pojem 'osamely karpatsky jazdec' ako cloveka ktory chodi na biku do prirody aby vyvetral hlavu, dal nejake pivko na Bielom Krizi, aby hravo zvladal asfaltky + lahky teren. Mna osobne vobec nestve, ze ma predbehne sem tam nejaky ziletkar. Vsetko je to o tom co jazdis a ake mas ambicie.
    08.03.2019 - 11:15:45
    01
    keyboard_arrow_up