ešte dokončím, keby niekto v budúcnosti riešil a uvažoval podobne ako ja a hrabal sa tu na fóre:
- vymenil som páčky (za celokové), lanká,
bowdeny a špalíky
- brzdilo to akceptovateľne
- netestoval som, čo malo najlepší vplyv na zlepšenie, ale subjektívne si myslím, že výmena páčok
- včera som sa s tým ešte pohral, pre dobrý pocit a dostal som sa k tomu, že pri mojej váhe ~ 73kg dokážem na suchom drsnom asfalte zadné
koleso kompletne zablokovať a predné je tesne pred zablokovaním. možno by sa to dalo ešte zlepšiť, ale viac práce už nechcem investovať
myslím teraz po tom laborovaní, že pružiny v čeľusti ovplyvnia maximálne odpor páčky kým špalíky nedosadnú na ráf. Ale nie celkovú dlžku chodu páčky - na to má najväčší vplyv nastavenie vzdialenosti špalíkov od ráfiku. Tým, že stisk
brzdy je na špalíky prepákovaný, tak je nutné špalíky nastavovať naozaj čo najbližšie k ráfiku, aby sa dĺžka chodu páčky "nespotrebovala" na prázdne priblíženie špalíka k ráfiku. A samozrejme akékoľvek pruženie v brzdovej sústave (ako napr. moje pružné uloženie páčky) znižuje efektívny tlak na koncovom brzdnom prvku.
takže podľa mňa: vycentrované kolesá, nastavenie rovnobežnosti/polohy špalíkov voči ráfu, vyváženie predpätia pružín na oboch stranách čeľuste a nakoniec dostatočné napnutie lanka.
hlava mi teraz nebere, jak som tie páčky mohol tak dlho strpieť