Caute,
mam otazku, kolko vas priemerne stoji servis vasho (vzduchoveho) Fox tlmica a kde si ho davate servisovat? Ja ho musim zaslat priamo do Slovkolexu pretoze potrebujem vymenit jeden diel aby som si ho mohol servisovat neskor sam, ale ta cena ma celkom dviha zo stolicky (108 Euro).. Hadam to bude jednorazova investicia.
resp. ak by mal niekto doma pokazenu/zlomenu dhx 5, odkupil by som ju na nahradne diely ;)
15.01.2010 - 16:07:02
00
Fox iba Satkovi do Slovkolexu. Cennik maju vyhodeny na webe. Najviac som tiez platil okolo 3000 ,- Sk. Komplet tesnenia, puzdra, vlozky, olej - je tomu snad 2 roky
15.01.2010 - 16:10:26
00
a kam ho poslat ked budem srat na zaruku uz? :)
15.01.2010 - 16:22:10
00
Závisí od toho o čo ide. Momentálne mám komplet rozrobený svoj Float R, idem sa pokúsiť ho naplniť a potom podám recenziu. V prípade neúspechu putuje do Slovkolexu, zatiaľ však nevidím dôvod.

Pokým sa jedná len o vzduchové tesnenia, určite by som neriešil Slovkolex ani keby bol tlmič v záruke. Za 6-8,- € + poštovné za tesnenia si to spravím bez menšieho problému aj sám. Horšie už je vymeniť olej natlakovaný z druhej strany dusíkom. :)
15.01.2010 - 17:02:14
00
jj, prave kvoli dusikovej naplni olej a tesnenia nevymenis..Tiez vaham, ci ho poslat mam novy-1 rok. Kvoli zaruke by mal absolvovat servisnu prehliadku v autorizovanom servise..
15.01.2010 - 17:08:02
00
Osobne by som ho len rozobral, premazal tesnenia Fluidom prečistil a zložil. Viac by som neriešil. Keď im ho tam pošleš isto nebudú viac pozerať, vlastne si zaplatíš len za pečiatku, alebo aj niečo vymenia a zaplatíš si za to, lebo na tesnenia je záruka len 3 mesiace myslím? No a na tlmiči sa viac menej okrem nich asi ani nemá čo pokaziť.
Teda ešte únik dusíka > tlaku, no tam je to utesnené dostatočne. Ja som mal v tom Floate v oleji vzduch, tlmič zo začiatku zdvihu kopal. Chcel som to riešiť reklamáciou, no pri čistení som vytiahol kolečko reboundu a ihlu na ktorú tlačí vytlačil tlak oleja a kolečko už naspäť nešlo. Takže reklamáciu by mi po tomto asi nik neuznal, tak sa teraz učím na vlastných chybách; zrepasovať si sám tlmič aj s výmenou oleja a odvzdušnením. Keď sa niečo v tlmiči pokazí, bude to jedine tesnenie a na tie sa ja tak záruka nevzťahuje. Toť môj pohľad na vec.
15.01.2010 - 17:16:41
00
v niecom mas pravdu. Zarucne podmienky Foxu su ale dost prisne. Pokial neabsolvujes raz rocne servisnu prehliadku v autor. servise. stracas narok na zarucnu opravu. Doteraz to aspon platilo.
Suhlasim, ze vzduchovu komoru vyservisovat ide v domacich podmienkach, staci zverak.
A na tie tesnenia je naozaj zaruka iba 3 mesiace, beru to ako spotrebku... :fubar:
15.01.2010 - 17:30:22
00
Keby som mal riadny DHX5 tak by nebol problem vymenit tlmicovy olej, no mam speci verziu od specializedu bez moznosti fukania expanzky *je to z tovarne natlakovane) a prave ten diel potrebujem.. potom by mala byt vymena oleja hracka (navod: http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=491668 ) bez toho dielu to ale nenatlakujem takze by nefungoval. A urcite mam v systeme vzduch, je to citit. tlmic je hlucny a nastavenie odskoku nerobi tiez to co kedysi. Takze asi ma to vyjde jednorazovo tych 108 Euri a potom si to uz budem robit doma sam. V tomto ma zrejme DHX vyhodu orpti floatom, tie su ako si pisal tlakovane dusikom.

A na vzduchovu komoru som ani zverak nepotreboval, stacilo to dobre chytit starou dusou aby sa nesmykal a bolo ;) a to som ho mal este stuck-down..
15.01.2010 - 17:33:39
00
No ja ten dusík riešim zas vyrobením ventilu namiesto zátky tejto komory, uvidím ako sa to prejaví na progresivite tlmiča a jeho vlastnostiach.
No s výmenou tej komory to chápem, ale musí tam byť nejaký otvor na tlakovanie.... ? Alebo sa to rieši tlakovaním oleja pri plnení? To by bolo nepraktické. Teoreticky by sa tam mohlo dať niečo vymyslieť .... ? Šikovný strojár a ide sa :). Ak to však nie je celé vkuse.

Čo sa týka otvárania vzduchovej komory nepotrebujem nič len ruky a podmienku aby som si ich pár minút predtým nekrémoval. :)
15.01.2010 - 17:42:49
00
nekremujem ani ja :-) Zverak je prakticky, nemusis s tym tolko cvicit. Inak suhlas.
Tidli: to je blbe, vsetky nestandardy su naprd. Cloveku to len stazuje pripadne servisne zasahy. Co sa tyka servisov vsetkeho druhu (vidlice, orechy, tlmice) tiez vzdy cerpam z mtbr.com :)
15.01.2010 - 17:47:17
00
no prave tam kde ma byt ventil je to nejak zapetacene takou bielou hovadinou. malo by to ist von, uz som skusal ale zatial neuspech. je mozne ze to tlakuju iba vzduchom, dusik netreba, nema sa ako dostat do systemu kedze je tam floating piston.. mozno na to este pozriem ale predsalen sa zide moznost fukat expanzku aj pri dalsich servisoch. Strojar nie som, som na FEI, takze nedisponujem az takym naradim aby som si tam ten ventil spravil sam ;) \o/

edit: dali ste mi chrobaka do hlavy, idem este skusit pozriet co je pod tou bielou zatkou, prikladam foto ;)

Prílohy:

expanzka.JPG
expanzka.JPG 151.83 KiB thumb_up0thumb_down


Naposledy upravil Tidli dňa 15.01.2010 - 17:55:06, celkovo upravené 1 krát.

15.01.2010 - 17:51:16
00
to je nylonova zatka. tak sa pecati otvor na naplnanie dusikom
15.01.2010 - 17:52:13
00
Tak tak, je to len nylon v hlavičke imbusu (myslím že u Floatu to bolo 4mm?). Ak ju vytiahneš dobrým nožom von, pôjde to otvoriť. Možno by som vedel zabezpečiť taký ventil, keďže teraz to isté riešim na Floate. Predpokladám, že ventil bude rovnaký. Ak by si hodil foto a sedelo by to, za nejaké drobné by sa ventil vyrobil a poslal by som Ti to. Potom by si ušetril pekných 80,- €.
15.01.2010 - 17:57:11
00
presne taka ista zatka je aj na zadnej casti piestnice, pod tou sa ale ma schovavat taky vacsi cervik na imbus a pod nim tesnenie.. da sa to vidiet na tom navode z mtbr.com co som postol. A ak by sa to dal ventil vyrobit bola by to parada :)
15.01.2010 - 17:58:57
01
jj, Float 4 mm
15.01.2010 - 18:00:56
00
keyboard_arrow_up