Spolupracujem s firmou v zahraničí, ktorá mi dodáva pre určitý účel priemyselné batérie, či skor baterky, či už samostatne alebo ako súčasť zariadení. Dlhé roky nebol problém, používali sme UPS, absolútne bez problémov.
Zhruba pred cca rokom nastali nejaké zmeny v zasielaní nabitých bateriek. Riešil to dodávateľ, tak ma berte s rezervou, vysvetlovali mi to len po telefóne.
Nejaké nové regulácie obmedzili, koľko baterií (alebo aká kapacita batérií? neviem) môže byť v jednom lietadle. To znamená, že prepravcovia začali selektovať, komu a v akom poradí budú
baterky prepravovať. Ak majú obmedzenú "baterkovú kapacitu", tak logicky preferujú výhodnejších zákazníkov, napríklad tých, ktorí posielajú veľké množstvá alebo sú ochotní viac zaplatiť a pod. Kusové zásielky, že jedna-dve baterky a pod. v podstate nie sú možné, zákazníci boli dotlačení podpísať dlhodobejšie a/alebo objemové kontrakty a pod. a skrátka s menším a menej výhodnými zásielkami sa prepravcovia nemajú prečo zaoberať, keď celú disponabilnú kapacitu lietadiel využíjú pre veľkých a/alebo dobre platiacich zákazníkov. Takto mi to zhruba kolegovia vysvetlili.
My sme s tým mali lapálie, nejaké zásielky čakali v Paríži alebo Franfurte dva týždne, kým sa ich nejako podarilo dopraviť , dve zásielky sa aj stratili, lebo údajne vtedy boli v lestiskových depách velikánske zmätky. Môj dodávateľ sa nejako dohodol s FedExom, chvíľu to trvalo a teraz to funguje úplne bez problémov, ale netuším, či im nejako viac platí alebo čo, nie je to moja záležitosť. Viem iba, že krabice mi chodia oblepené všelijakými upozorneniami na baterky a lajstrami o batériách, ktoré sú vnútri ...
Niektorí výrobcovia bateriek to údajne riešia tak, že baterky posielajú ešte nenabité, tam obmedzenia nie sú. A nabije ich buď distribútor v danej krajine alebo až zákazník. Verím tomu - napríklad kupujem baterky do Makity a tie sú úplne prázdne.