Zdravím. Chcel by som si prerobiť svoj bajk na elektro. Motor do stredu alebo vzadu???. A konkrétne ktorý?
Riešolo sa to tu už veľa krát, ale ja mám trochu iný problém.
Chcem aj naďalej jazdiť ako doteraz za vlastné, bez elektriky. Pomoc elektromotora chcem využívať len v kritických situáciách. Ako zálohu keď už mám toho plné zuby. Keď už ďalej nemôžem. Tiahlé stúpanie, protivietor a domov ďaleko.
To znamená že potrebujem taký elektromotor čo ma pri vypnutom stave nebude nijako obmedzovať a keď potrebujem pomoc, zapnem ho a bude mať dostatožnú účinnosť aby zvládol trebárz aj tiahlé stúpanie.
Je tu niekto kto by mi vedel poradiť či to takto vôbec môže fungovať? Alebo bude nutný nejaký kompromis?
Vďaka

Prílohy:

20220812_223818  Môj cajgel.jpg
20220812_223818 Môj cajgel.jpg 338.5 KiB thumb_up0thumb_down

13.08.2022 - 22:40:36
00
To chces voziť zbytočných cca 10kg? To potom ta kríza príde o to rýchlejšie.
14.08.2022 - 08:45:30
02
Elektrika má určite svoje opodstatnenie. Nejdem to tu teraz rozoberať. Popísalo sa už o tom veľa. Pre mňa je dôležite rozlíšiť kedy som to ešte ja a kedy už potrebujem pomoc.
Mám rád keď sú veci pravdivé. Ja nie som športový jazdec. Pár kg naviac mi nevadí a keď už nestačím z dychom je tu elektrika. Akurát ma zaujíma ktoré riešenie je pre toto výhodnejšie. Všeobecne platí že motor v strede je efektívnejší ale nedá sa s tým jazdiť keď je vypnutý. Kladie príliš všľký odpor. Na druhej strane vývoj za tie roky dosť pokročil a vraj motory v zadnom kolese už majú porovnateľné parametre a pri tom keď sú vypnuté kladú minimálny odpor. Neviem či je to naozaj tak a práve tam smerovali aj moje otázky.
Toto riešenie by mi vyhovovalo najviac. No uvidím či niečo také objavím.
14.08.2022 - 13:02:31
00
Choď do požičovne bikov a požičaj si ebajk a vyskúšaj. Jazdi bez elektriky a porovnaj.
14.08.2022 - 13:37:57
02
Tak ja by som veru na vypnutom ebiku šliapať nechcela lebo ideš na ťažkom bicykli za svoje a nie preto, že stredový motor by brzdil kľuky, to nie je pri mnohých modeloch pravda. neviem teda, ako je to pri konkrétnych prídavných stredových motoroch ale mnohé z tých, ktoré na ebikoch v posledných rokoch sú, tak nemajú odpor. Je oveľa príjemnejšia ak ti motor poháňa kľuky ako keby ťa tlačilo zadné koleso plus jazdiť na biku, ktoré má ťažisko v strede a dole je oveľa príjemnejšie ako ak ho máš vzadu. Každopádne, ak chceš len malú výpomoc v kríze tak si kukni set Zebra, lebo ak si máš prerábať bike na ebike a nepoužívať ho počas jazdy tak si požičaj ebike a skús na ňom jazdiť keď je vypnutý a zistíš, či to chceš.
15.08.2022 - 08:50:07
00
Po horách jazdím e bike a na hrádzi klasický. A vždy ma prekvapí že aký je lahučky a vlastne ako ľahko ide...
Keď na ebike dôjde elektrika je to taka mala katastrofa,zajedno toho už má človek plne zuby a ťahať zbytočných 10kilo železa sa mu nežiada.
A robiť to programovo nedáva zmysel. Na rovine je to jedno, a tam ani ebike nedáva zmysel ale ťahať to do kopca bez pripomoci kazdeho rýchlo prestane baviť.
15.08.2022 - 09:38:15
04
na mna teraz vybehlo na FB
https://www.zebra.bike
17.08.2022 - 14:01:09
00
však to píšem o príspevok vyššie :)
17.08.2022 - 14:56:58
00
jop, ok, dal som len link
17.08.2022 - 15:00:16
00
Predný motor? Neblbnite...
17.08.2022 - 15:17:04
01
A ta bateria...:-D
17.08.2022 - 15:58:01
00
Tak zas čo by sme chceli za 5 kilečiek, za to nekúpiš ani poriadnu baterku, nie to ešte motor... Ale predný, to fakt nie...
17.08.2022 - 16:12:50
00
Je to malá, jednoduchá súprava na prerábku, nemá to konkurovať klasickým ebikom ani silným motorom a batériám s vysokou kapacitou. Kamoš si vyrobil niečo podobné keď šiel na dovolenku na nejaký ostrov a vytešoval sa, že mu to pomáhalo (na cesťáku) zvládnuť kritické kopce keď cestoval. Inak sa na tom cesťáku normálne vozil... Dá sa tomu nájsť využitie no počítajte, že to je pre turistov, nie na traily a ani na výšlapy na Krížnu a podobne ...
17.08.2022 - 16:50:07
01
To je všetko v poriadku, to ani nemá šancu ničomu konkurovať... Ale predný motor je čistý zabijak, to je fakt len na zmrzlinu a domov... Kto nevyskúšal, nevie... Katastrofálna ovládateľnosť, riziko pádu v každej väčšej zákrute, nonsens... Keby to bolo aspoň na zadnom motore, tak (ani pri tej malej baterke), nepolemizujem, ale toto je "o držku"...
17.08.2022 - 17:04:49
02
Áno, to je všetko vporiadku, však presne malá krízová výpomoc an jazdenie bez ambícií a výkonu, na spomíanú zmrzlinu a podobne. Hej, je to divné ak ťa bike ťaká a netlačí (vozila som sa na oboch druhoch pohonu aj v prednom aj zadnom kolese, aj na klasickom MTB ebiku s motorom v strede atď) ale keby som si mala predstaviť situáciu, že napríklad, dochádzam do práce na bicykli a bývam na kopci a fakt sa mi nechce :) tak si to nahodím a cez víkend, keď sa idem voziť "normálne" si to zložím, dám tam pôvodné koleso a idem von. V reálnom svete by som to, samozrejme neriešila a kúpila by som si normálny ebike :)
17.08.2022 - 17:41:33
01
keyboard_arrow_up