je pravda, že sa používajú aj karbónové kompozity obsahujúce sklené vlákna
a to buď
a) z reálnych konštrukčných dôvodov, ak sa tým dosiahnu požadované parametre
b) z dôvodov kapitalistického navýšenia rozdielu medzi výrobnými nákladmi a predajnou cenou, t.j. odrbu, ako píše menovaný
dosť low-end karbónových kompošov majú naozaj iba karbónový povrchový finiš, napr. také
rohy - mám niečo ako
https://bbbcycling.com/en/bike-parts/bar-ends/BBE-14a keď som sa na to zyebal a roh zařval, vnútorná vrstva bola sklo
a existuje aj škála MEDZI a) a b), proste kompromis medzi cenou a vlastnosťami
akýkoľvek komponent, ktorý sa robieva ako karbón/sklo kompozit sa dá urobiť aj ako čistý karbec, bude určite ľahší, otázkou je cena a či nebude napr. príliš krehký (sklené vlákno má vyššiu prieťažnosť napr., takže za cenu zvýšenej hmotnosti taký
komponent lepšie znesie nárazy)
a ako píše
Filip80,
Kristina umí a ešte som od nej nečítal blbosť, takže ak si chceš na niekom pohonkávať pindíka, zvoľ iný objekt