Pošli radšej nejaké fotky tých bŕzd, lebo o značke Logan čítam prvýkrát :)
18.02.2022 - 18:18:19
00
low end china
https://www.ridewill.it/m/en/cycling/1/logan/24/
18.02.2022 - 18:27:44
00
tomtom7 napísal:
Tvoja váha sa pri brzdení prednou brzdou vie presunúť až tak dopredu, že skončíš pred bicyklom na zemi - to budeš mať 100% váhy pred bicyklom :)

https://en.wikipedia.org/wiki/Bicycle_and_motorcycle_dynamics


Jeziiiis...bavime sa o normalnom brzdeni (spomaleni, zastaveni) a nie o stlaceni brzd na max v rychlosti. ?‍♂️
18.02.2022 - 22:38:04
00
je to fyzika, pri brzdení sa odľahčí zadok ( aj pri brzdení zadnou ) ťažisko sa presúva dopredu, preto má predná oveľa väčšiu účinnosť,
ako príklad aj na aute odchádzajú najprv brzdové doštičky vpredu, vzadu vydržia aj 2x toľko
18.02.2022 - 22:54:46
16
imajoros: tahat furik je lahsie.Z hladiska fyziky si predstav bajk ako hmotny bod, ktory ma nejaku rychlost a tazisko uprostred. Ak brzdis prednou, tlacis, ak zadnou, tahas (kontakt kolesa s podlozkou predne vs zadne). Rozklad sil je iny, ak tahas, iny ak tlacis. Preto je predna brzda ucinejsia, pretoze posobi vacsia protisila . Ak by si jazdil dozadu, bude to naopak. Taktiez ak tazisko posunies za zadne koleso, bude zadna ucinnejsia, ak ju presunies pred predne koleso, ucinok prednej sa zacne znizovat. Zanedbavam ucinok predneho odpruzenia. Rozklad sil, popis vektorov a dalsie nalezitosti ti zial neposkytnem, je to uz dost davno, vsetko som zabudol :D
19.02.2022 - 08:10:45
03
Ito Na co mi tu vysvetlujes tieto zaklady? Ja sa nehadam ze sa vaha nepresuva smerom vpred pri brzdeni. Ja len hovorim ze aj pri beznom brzdeni (spomalovani) je stale sustredena vacsina vahy jazdca vzadu ako vpredu. A ked mas vzadu 160 kotuc tak necakaj pri brzdeni IBA zadnou zazraky. A to co tvrdi Srsen ze odchadzaju ako prve dosky vpredu je sprostost. Ja menim castejsie prave tie zadne. Dokonca aj na aute.

A bike nema tazisko uprostred..
19.02.2022 - 09:36:51
00
ako mozes menit na aute zadne brzdy, ked sedis vpredu?
19.02.2022 - 09:48:30
00
Sa posad na bike a poloz si vahu pod predne koleso a nasledne pod zadne. Zistis ze cca 3/4 tvojej vahy je sustredenej vzadu. Z toho logicky vyplyva ze brzdit iba zadnou so 160 kotucom nemoze byt nikdy ucinnejsie ako brzdenie iba prednou. Co je to co autor tejto temy skusal na svojom biku.
19.02.2022 - 09:52:49
00
rockfox napísal:
ako mozes menit na aute zadne brzdy, ked sedis vpredu?


O autach sa nehadam ale je pravda ze na svojom 7 rocnom aute som menil komplet zadne brzdy (kotuce aj dosky) asi po 2 rokoch zatial co predne su povodne. Auto je ale nieco ine ako bike ked si vezmes ze aj motor je vpredu atd. Cize auta z tejto temy vynechajme.
19.02.2022 - 09:56:06
00
to ako fakt ? s motorom to nemá nič, je jedno či je vzadu, vpredu, alebo tam nie je.
19.02.2022 - 12:28:01
00
Srsen Jasne ze ma.
19.02.2022 - 17:58:47
00
imajoros: napisal si "Predna brzda bude vzdy lepsie brzdit. Jednak mas vpredu vacsi kotuc ako vzadu (180/160) a dalsia vec je, ze vacsina tvojej vahy je sustredena vzadu."

Z toho mne plynulo, ze asi nevies, preco predna brzda principialne ma lepsi efekt pri brzdeni /smerom dopredu, udava sa 80 vs 20 tusim/. Pre zjednodusenie som napisal, ze tazisko je uprostred, co nie je, ale je medzi oskami kolies, co je skoro to iste pre ucely toho, co som pisal /pre porovnanie/. Ci sa tazisko/vaha posuva , alebo nie, je v tomto pripade nepodstatne.

Dalej stale pises to iste , ze vdaka vacsej vahe vzadu je predna ucinnejsia. Predna brzda nie je ucinnejsia kvoli tomuto. Tak asi tie zaklady predsa len potrebujes., ak sa nemylim. Ako som pisal, je lahsie tahat, ako tlacit. Apropo, vaha sa pri brzdeni nikam nepresuva. Nema preco :) /ak zanedbame zanorenie vidlice/.

Skusim to vysvetlit polopatisticky. Zasekni predne koleso a skus bajk tlacit dopredu na asfalte s takto zaseknutou brzdou. A potom ho skus s touto zaseknutou brzdou tahat (dozadu). Co pojde lepsie :) /napr. na lade prakticky rozdiel nezaznamenas, to je tiez kvoli tomu./ Je to rozklad vektorov sil posobiacich na teleso, ktore stoji na pevnej podlozke , plus daky zakon newtonov, ale ako pisem, uz je to davno :) Mozno sa mylim, nebudem sa hadat, ale v kazdom pripade, ale olej na platnickach na prednej brzde sposobuje vyrazne horsi brzdny ucinok ako zadna :lol: Inak kvalitu brzd testujem aj tak, ze v prudkom dolekopci brzdim len zadnou. Podla toho ako dobra je, vydrzi, alebo aj nie :D
19.02.2022 - 19:37:20
00
jj, sú to Newtonove pohybové zákony, ale asi sú už zastaralé, keďže u imajorosa neplatia
19.02.2022 - 20:02:37
00
Prisaham vzdy ked tu clovek niekomu chce poradit tak sa do konverzacie pripoja retardi co zacnu mudrovat totalne mimo temu.

"..no vcera som sa bol prebehnut na bajku, co sa tyka brzd tak pri prednej sa ucinnost zlepsila, na zadnej ani moc nie.."

Napisem vam to obom este raz. Sadnite si na bike, chodte sa previezt a brzdite bud len prednou alebo len cisto zadnou brzdou. Kotuce 180/160 vpredu/vzadu. Ktoru brzdu musis viac stlacit aby si zastavil a dosiahol rovnaku brzdnu drahu? Samozrejme ze zadnu.
19.02.2022 - 21:08:06
00
Prisaham vzdy ked tu clovek niekomu chce poradit tak sa do konverzacie pripoja retardi co zacnu mudrovat totalne mimo temu.

"..no vcera som sa bol prebehnut na bajku, co sa tyka brzd tak pri prednej sa ucinnost zlepsila, na zadnej ani moc nie.."

Napisem vam to obom este raz. Sadnite si na bike, chodte sa previezt a brzdite bud len prednou alebo len cisto zadnou brzdou. Kotuce 180/160 vpredu/vzadu. Ktoru brzdu musis viac stlacit aby si zastavil a dosiahol rovnaku brzdnu drahu? Samozrejme ze zadnu => rychlejsie zoderes dosky a kotuc vzadu ako vpredu.
19.02.2022 - 21:09:29
00
keyboard_arrow_up