Uvazujem o kupe tejto meridy:

http://www.merida.sk/prodej/trans-mission-hfs-3000-d-09

V historii som vsak o tejto meride nenasiel nic ( skusenosti, nazory), zato je toho pomerne vela o problemoch so zadnymi brzdami pri meridach. Ma niekto skusenosti s tymto modelom? Momentalne tento bike stoji 2.159 EUR - myslite, ze je to dobra kupa (za tu vybavu a ram), alebo radsej nieco ine v kategorii 140/130 resp. 140/140 v podobnej cene ? Diki.
31.07.2009 - 22:11:45
00
najprv som chcel pisat litanie, ale naco.
tak strucne:
co ja na to? ja by som to nekupoval!

tesim sa na antimerida flame :mrgreen:


Naposledy upravil chrinik dňa 01.08.2009 - 00:07:09, celkovo upravené 2 krát.

31.07.2009 - 23:48:39
00
Mne by stacil tento full:

http://www.cube-bikes.de/xist4c/web/AMS-125_id_31061_.htm#anker a z tych specifikacii tento AMS 125 K18 .

http://media.cube.eu/bikes/topimg/AMS_125_black.jpg
31.07.2009 - 23:51:27
00
chrinik: Merča má 140/130, Trek 130/120 mm... takže proti tej Meride by som postavil niečo AMkovitejšie a menej hojdavé (napr. tie Cube vyššie, alebo taký Trance:

http://www.giant-bicycles.com/cs-CZ/bikes/mountain/530/34331/

to je ešte pred sezónnou zľavou - ak by sa nevtrepal do budgetu, tak X3. Maestro je holt Maestro a ten rám je tiež fajn, ľahučký a pevný.
01.08.2009 - 08:36:01
00
chrinik: netreba litanie :) ale aspon tie hlavne dovody preco nie by velmi pomohli

to all: rad by som vedel ci podla vas ide v tomto pripade o vyslovene zlu kupu ... o tomto rame som totiz nasiel len minimum informacii, preto kazda info ci skusenost len pomoze. dik.
01.08.2009 - 09:46:25
00
pozri, ty vyššie spomínaš "problém zadnej brzdy pri Meridách" - to je ale práve problém zadnej brzdy, a nie Meridy!!!
Merida - ale aj čokoľvek iné - je v prvom a asi aj poslednom rade RÁM, rám dáva biku meno, zvyšok je kozmetika a spotrebák
preto síce pozeráme na to, čím je daný rám obhádzaný, ale pre jazdné vlastnosti je rozhodujúca geometria rámu a v prípade fullov to, ako je riešená zadná stavba - nezáleží len na všeobecnom type zadnej stavby, ale aj na nejakých tých milimetríkov v umiestnení čapov etc. Tým je určené, ako sa ktorý rám bude za jazdy správať. V pooodstateee po ňom chceme, aby bike nereagoval veľmi na šliapanie, aby naopak reagoval už na malé nerovnosti a aby zadnú stavbu neovplyvňovalo použitie zadnej brzdy. (To pri trail/AM/EN biku; pokiaľ XC závoďák na malých nerovnostiach veľmi nežehlí, až tak to nevadí.)
Merida v iných segmentoch ako XC racing nemá bohvieakú povesť, teraz je jedno, či oprávnene alebo neoprávnene; na tie povesti o praskajúcich rámoch, ktoré tu možno padnú, by som sa vykašľal, to boli cca. 2 technologické kopance pekných pár rokov dozadu (hlboké 90te) a že Merida technológiu zvláda, o tom hovorí to, že z jej liniek pochádza aj kopa rámov iných (veľmi známych) značiek. Problém je proste ten, že kto ide vyvaliť okolo tých 2 k € za trail/AM/EN bike, volí z iných a v danom segmente zavedenejších značiek. Z toho dôvodu viem tak o 2 ľuďoch z fóra čo jazdili alebo jazdia vysokozdvižné Meridy a tak asi len Turbi alebo Rasťo by sa ti k tomu vedeli vyjadriť. Lenže to je stále ich subjektívny pocit a preto by som odporúčal vyskúšať niečo normálne, o čom hovoríme že to má "štandardne dobré správanie" - napr. ten Trance X - a voči tomu porovnať pár ďalších bikov, vrátane onej Meridy. Proste ja ti nemôžem povedať, ako tvojej jazdeckej technike, návykom a psychológii sadne správanie konkrétne Meridy. A už vôbec sa nedá radiť vo výbere sedla :D a tiež myslím, že vyprásknuť 2 k € za bike bez toho, aby som si ho vyskúšal, nie je rozumné. Predtým ako som si ja vybral bieleho krásavca, som tiež vyskúšal pár iných značiek a typov a konkrétne od Giantu to boli Trance X a Reign. Ber to tak, že "z nejakých neznámych dôvodov" sú v segmente trail či AM bikov zavedenejšie iné značky (ale svoj dôvod to asi bude mať).
Napr. čo sa týka správania bikov Cube, bude ti ich vedieť porovnať Mlok, jazdil skoro všetko od Cube na čo si viem spomenúť :P a ak by som nemal Lapierra, asi by som mal Cube Stereo (ale to už je AMko):

http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=30473 (sa mi nepáči že nemá Talasa, ale je to jediný obhoz ktorý momentálne na chaine majú...)

a AMS 125 je s tou Meridou dobre porovnateľný:
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=30484

aaale však... tu máš katalóg Cube: http://www.cube-bikes.de/xist4c/web/Fullsuspension_id_31046_.htm
Giant: http://www.giant-bicycles.com/cs-CZ/bikes/mountain/
01.08.2009 - 10:44:18
00
aha ake pekne litanie tu napisal tulen!
presne tak ako pise, ked ides dat 2 litre za bajk, nemozu ta oslepit XT kluky. nemozes to neoskusat.
najme ak ide o +- 140mm nad oboma kolesami. neda sa rozhodovat medzi meridou.
co? je dlhsia ako zelena?
01.08.2009 - 11:07:38
00
Ahoj,
tu je nieco, co by som postavil oproti tej Meride:
http://www.specialized.com/sk/sk/bc/SBCBkModel.jsp?spid=39191&eid=95
Teraz je na to zlava 25%, takze sa dostanes niekde na tych 2k EUR (napr. www.jumpsport.sk). Ja jazdim na spesli a ich FSR system je skvely.
01.08.2009 - 13:38:22
00
ale aspoň býval dosť húpavý :D na 2009 som ale nesedel
a nepáči sa mi na ňom nesériový tlmič, to isté sa mi nepáči aj na Scottoch; mimochodom, takisto nepoznám nikoho, kto by sa nejako hlboko zaoberal prepínaním režimov tlmiča či vidly počas jazdy, optimálne je, ak si bike vystačí trvale s jedným režimom a práve tam sa uživí propedal na minime (alebo tf-tuned PUSH platform), inak sa dosť prudko zráža citlivosť (IMHO jediný výrazný dôvod pre RP23 je citlivejší chod oproti Floatu pri nastavení na minimum, ale to samozrejme nie je všetko, kompresný útlm by tiež mal byť min. - to sa nastavuje interne)
a to som býval fanúšikom lockoutov (momentálne lockujem len vidlu a len na asfalte a len ak nezabudnem) a ich ovládania z rajdov (momentálne Foxa jedine z korunky), ibaže ma to tak nejako prešlo (tuleňov lock-out zákon: "Lock-out, obzvlášť ovládateľný z rajdov, je dobrý predovšetkým na to, aby ste sa po vjazde so zamknutou vidlou do drsnejšieho terénu mali pár sekúnd čomu čudovať.")
01.08.2009 - 13:58:15
00
keyboard_arrow_up