Ako tak pozerám do špecifikácií
http://www.specialized.com/us/en/bikes/archive/2011/sjfsr/sjfsrexpertcarbon#specsa porovnám s "približne porovnateľným", tak sa už 2 k€ za nový/nepoužitý hoci starší model (nenahovárajme si, že by sa z roka na rok udiala zmena, z ktorej by sme sa posadili na riť - a ak, často k horšiemu
) nezdá byť taká zlá kúpa. A ušetriť zarýpané 3 kilá tým, že kúpim
bike s neznámou históriou, do toho by som napr. ja osobne nešiel.
plus je to aj o tom, či programovo chce braina a FSR (což ja by som nežral, ale je to otázka osobných preferencií)
jediná nevýhoda je 26" ... ale je to nevýhoda? nie je to náhodou iba komerčne nanútený phaseout, aby mohli umelo zvýšiť dopyt a teda umelo vyhoniť ceny?
well, ešte tu máš otázku "trvalej udržateľnosti" (servis brainu ti neviem zodpovedať, dlhodobá dostupnosť 26" je otázka pre Pýthiu) a to je opäť o tom, na ako dlho ho plánuje, v každom prípade si myslím, že tak 5ročný uptime ide dopredu zabezpečiť
na toto mal jeden môj kamoš jaskyniar peknú průpovídku pri "odpisoch materiálu", teda jeho zničení - ten, čo matroš zničil, sa vždy zaklínal tým, že to stálo (samozrejme vďaka inflácii) rádove menej, plus ešte chcel odpočítať opotrebenie, kamoš šéf trval na náhrade úžitkovej hodnoty - v našom prípade máš za dnešných morálne ojazdených 2000 (hovorím o ojazdenosti eura, nie biku) úžitkovú hodnotu 4000 "podľa stupnice z 2011", pričom dnes by si ekvivalent 4tis.
biku z 2011 kupoval za koľko? no pretty viac ako 4 k€, ja keď som si pozrel aktuálne ceny bikov vs situácia 2007-10, tak som nevedel, čo prvé strčiť do hajzla...