Zdravim Vas,
rozmyslam na kupou biku. Som uplny novacik a potreboval by som helfnut s vyberom. Rozpocet mam 1500 Euro. To je maximalny strop, nakolko som zacal na 700 a nejak sa to nebezpecne zvysuje :D
Kedze komponenty mi moc nehovoria, takym bruzdanim som narazil na Canyon. Zacal som s Grand Canyon AL 6,9 ale potom ze sak uz zoberiem 7,9 a potom pozeram ze Nerve AL 6.0 je full a stoji podobne . Komponenty mi pridu celkom rovnake . Je to dobra volba? Pozeral som na stranke ze v Maji je event na SVK kde by som si ho prisiel omrknut. Alebo mam ako zaciatocnik zobrat GC AL 6,9 ? Kamosi ma nahovaraju ze sa mam na to vybodnut a kupit si bike za 400 eur a hotovo :) Je teda lepsi HT alebo Full ?

Meriam okolo 190 a vaha 83. Planujem jazdit cesta, cyklotrasy Les, ale zase nic extremne. Ak by ste mi poradili bol by som vdacny, pripadne mozno nejake ine znacky.

Dakujem Pekne.
21.03.2016 - 20:10:12
00
Ja som za HTcko. Za prve ako hovoris, este len zacinas. Nevies ci ta to bude bavit. GC AL 6,9 je viac ako dobry bajk na zaciatok. Povozis sa rok,dva a ak ta to bude bavit vyberies si full...a mozno zase bude uz uplne inej cenovej kategorii :)
21.03.2016 - 21:50:51
00
Ked mas peniaze, chod do fullu, je to pohodlnejsie a pre zaciatocnika aj vacsia zabava. Ked sa ti tolko nechce davat, HTckom nic nepokazis.
21.03.2016 - 23:43:12
04
Vyberaj dobre, lebo ak ťa to ,,chytí,, budeš potom meniť bike prípadne komponenty jak divý...
22.03.2016 - 06:57:41
02
Ht ma pre zaciatocnika velku vyhodu v jednej veci.Naucis sa techniku jazdy o moc lepsie,ako ked zacnes hned s full.Je to podobne ako s motorkou.Tiez neni moc dobre hned na zaciatok si kupit 180konovu litrovicu...
22.03.2016 - 07:43:34
00
No za mna uplne opacny nazor, preco si nekupit full ked nan mam. Ja by som aj zaciatocnikovi odporucil full, to co sa na HT naucis je akurat ze musis stale davat zadok zo sedla aby ta to nekopalo pri prejazde kazdej jednej nerovnosti . A to ja nevolam technika ale diskomfort. To je moja osobna skusenost z cias zaciatocnika s HT. Samotnu "techniku" ktoru treba v terene sa rovnako naucis na fulle aj na HT. A ak ta ma bajkovanie zacat bavit, urcite ta to zacne skor na fulle ako na HTcku. Ani v autoskole ti nepovedia ze budes cvicit na 120ke bez posilnovaca a ABS lebo sa lepsie naucis techniku. A neviem ci prave absencia 120tiek v autoskolach je dovod preco su zly vodici na cestach. Ja by som za 1500 siel jednoznacne do toho nerve, je to dobry bajk. Porovnanie so slabou a silnou motorkou je podla mna mimo. Full ti totiz umozni viac a toleruje viac ako HT a to je jeho vyhoda nie nevyhoda. Zatial co silna motorka ti sice umozni viac oproti slabej ale casto toleruje omnoho menej.
22.03.2016 - 07:56:00
013
Dakujem pekne za rady. Kazdopadne si skusim oba biky poskusat na tom evente v maji ak sa bude dat a uvidim. Teraz ako som to pozeral tak nerve ma 27,5 kolesa a gc ma 29 tak uvidim aky to bude rozdiel. Co som sa este chcel spytat je narocnost na udrzbu HT vs Full ? Zda sa mi to take vratke ten tlmic :)
22.03.2016 - 08:10:22
00
tak na fulle musis raz za cas vycistit a premazat capy, vymenit loziska a repasovat tlmic... ako casto zalezi od toho kolko jazdis a kde jazdis :)
22.03.2016 - 08:39:04
00
tak tak ja napr nejazdim skoro vobec v blate a dazdi a loziska drzia roky bez problemov. Repas/servis tlmic resp. vidly sa pohybuje max v 10kach €. zalezi od najazdu ako casto, ja som teraz daval preventivne vidlu po 2000km do servisu co uz podla vsetkych tabuliek je davno za teminom a bola skoro ako nova, vobec netrebalo. Rovnako ako na HT najcastejsie budes menit vytahanu retaz.
22.03.2016 - 09:09:42
00
marek_K napísal:
No za mna uplne opacny nazor, preco si nekupit full ked nan mam. Ja by som aj zaciatocnikovi odporucil full, to co sa na HT naucis je akurat ze musis stale davat zadok zo sedla aby ta to nekopalo pri prejazde kazdej jednej nerovnosti . A to ja nevolam technika ale diskomfort. To je moja osobna skusenost z cias zaciatocnika s HT. Samotnu "techniku" ktoru treba v terene sa rovnako naucis na fulle aj na HT. A ak ta ma bajkovanie zacat bavit, urcite ta to zacne skor na fulle ako na HTcku. Ani v autoskole ti nepovedia ze budes cvicit na 120ke bez posilnovaca a ABS lebo sa lepsie naucis techniku. A neviem ci prave absencia 120tiek v autoskolach je dovod preco su zly vodici na cestach. Ja by som za 1500 siel jednoznacne do toho nerve, je to dobry bajk. Porovnanie so slabou a silnou motorkou je podla mna mimo. Full ti totiz umozni viac a toleruje viac ako HT a to je jeho vyhoda nie nevyhoda. Zatial co silna motorka ti sice umozni viac oproti slabej ale casto toleruje omnoho menej.


Nesuhlasim,ale kazdy mame svoj nazor a nebudem Ti ten tvoj brat...
22.03.2016 - 09:20:55
01
Uplny suhlas s Marekom
Trosku od veci: Na motorkach jazdim cez 20 rokov a presne si to vystihol, takze Kaprak tiez mam opacny nazor ako ty. Treba zvazit pomer ceny/uzitku(zabavy)...Vela krat si ludia kupuju silne motorky hned a nedokazu ju vyuzit ani na 20%, maju ju len na ukazovanie, a pritom na slabsej moto by si uzili viacej zabavy a vyuzili by ju na 100%..Ale ako pise Marek to nieje priklad Full biku...Rozdiel by bol ak by si kupoval bike za 1500, alebo za 5000 ...vtedy by som ti povedal ze ti je zbytocny za 5000 kedze rovnako radosti ti prinesie az ten za 1500

s3rvac: urcite by som isiel do full, kvoli pohodliu, jazde, full biky maju buducnost, nieje to len modny vystrelok, mas na to peniaze. Ak teraz kupis HT tak to bude lutovat a blbost ze za dav roky kupis iny bike...Za dva roky zistis ze si nemas dalsich 1500 na dalsi bike.
22.03.2016 - 10:12:31
05
Chlapci ale ja som mu neradil aby kupil ht.Len som napisal,aku ma podla MNA vyhodu.A k tym silnym motorkam-
Sice zaciatocnici vykon nedokazu vyuzit,ale pokusaju sa o to a vdaka nedostatku skusenosti to potom aj tak vyzera.Ale toto by bolo na dlhy flame,takze je..m na to ;-)
22.03.2016 - 10:28:37
00
Dakujem vsetkym za nazory a rady. Este drobnost, ak by som chcel v buducnosti vacsiu vidlu , mozem to nahodit ? alebo su nejake obmedzenia. Resp. podla coho viem pri kupe biku ze mozem menit vidlu ?

Dakujem.
22.03.2016 - 14:58:24
00
Pri tych bajkoch o ktorych sa bavime menit vidlu nema moc zmysel, resp mozes tam dat napr o 10mm viac s pevnou oskou ale ale nic moc to nezmeni.. Ak budes chciet casom nejaky trail-am140-150mm alebo enduro 160-170mm bajk tak treba vymenit cely bajk. Ma totiz aj uplne inu geometriu ramu ktora zodpoveda danemu stylu pouzitia. Napr hlavovy uhol sa zmensuje , cim je polozenesji tym sa bajk lepsie sprava dole kopcom. Dolezite je napr ale aj to ci ma bajk pevne osky ktore vyrazne zvysia tuhost a presnost drzania bajku v stope. Nerve 6ka ju nema ani vzadu ma to az 8ka. V zaklade ju nema ani vidla, to sa da vyriest vymenou ako som pisal , ale az taky prinos pri 120mm ako vynalozene financie to mat nebude. AK chhces full do 1500 tak to zatial neries.
Bajk ktory ma uz aj pevne osky, trailovejsiu geometriu -polozenjesiu vidlu, 140mm , vidlu s hrubsimi nohami 34mm(tj vyssia tuhost), celkovo lepsiu vybavu(brzdy), dokonca teleskopicku sedlovku RS(ta samotna stoji 300€) je spectral 5 za 2000€ to je asi naj cenova pecka v tohto rocnej ponuke canyon. https://www.canyon.com/sk/mtb/spectral/spectral-al-5-0.html To je uz bajk ktory zvladne slusny teren a nazval by som ho takou zlatou strednou cestou fullov . Aj ak si zaciatocnik nespravis s takym bajkom chybu , casom urcite zacnes jazdit viac tralikov a skusat co ti bajk dovoli a ako komfortne a v tomto je spectral o triedu inde ako nerve. Uz len ta teleskopka je dost dobra vec keby nic ine.


Naposledy upravil marek_K dňa 22.03.2016 - 15:42:25, celkovo upravené 2 krát.

22.03.2016 - 15:32:36
02
a sme mozno zas na zaciatku :)
kdesi tu bolo spominane, ze najlacnejsie full-y, o ktorych ma zmysel rozmyslat stoja okolo 1600,- ...
22.03.2016 - 15:40:05
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Bicykle / Horské / Pevné a hardtail)
keyboard_arrow_up