visibility 2647
comment 0
thumb_up0thumb_down

jaro180 keď sa niečo takéto stane vlak zastane sám, má na to nejaké zabezpečenie?
http://www.cas.sk/clanok/241671/rychlik-sa-zrazil-s-posypovym-autom-rusnovodic-jan-50-je-mrtvy.html
Na rušni je vlakový zabezpečovač pre prípad že by rušňovodič zaspal, skolaboval a p. Je to tlačítko (2ks) ktoré musí stláčať v časových intervaloch (zhruba 10 sek.). Závisí to aj od trate. Na nekódovaných tratiach musí pri jazde vlaku tlačidlo stláčať vždy. Pri kódovaných tratiach iba ak vojde do oddielu na výstrahu a ďalšie návestidlo je na STOJ. Keď nestlačí tlačítko, rozozvučí sa húkačka, keď ani potom rušňovodič nereaguje, vlak o tých cca 10 sek. samočinne zastaví. Otvorí sa elmag. ventil na vzduchovom potrubí a tým ,že sa začne znižovať tlak v priebežnom potrubí vlak začne brzdiť. Vlaky sú brzdené vzduchom ( znižovaním tlaku v prieb. potr.).
Toto sa stalo na kódovanej trati, podľa posledných správ rušňovodič sám dal rýchlobrzdu brzdičom, ktorým ovládal brzdenie vlaku ( je tam poloha RÝCHLOBRZDA ). Bohužiaľ pre krátku vzdialenosť od prekážky a vysokú rýchlosť to dopadlo tak ako to dopadlo. A keby nebol dal rýchlobrzdu? Vlak by bol zastal ďalej a zastal by sám, pretože vzduchové potrubie na rušni bolo pri náraze zničené, takže vzduch musel unikať z mnohých miest. Samozrejme bola zničená aj mobilná (elektronická) časť VZ (na rušni) ktorá by tiež vlak zastavila ale to by bolo trochu neskôr.
Nedávno som zrazil dve jelenice a hneď v momente nárazu už fučal vzduch z potrubia a o pol minúty som stál s prázdnym vzduchojemom - s mašinou bez vzduchu. Mal som šťastie lebo pri náraze mi vzduchové kohúty (v čele rušňa medzi nárazníkmi) iba otvorilo takže som ich mohol zatvoriť, nabiť vzduch a pokračovať v jazde. Často sa stáva že sa kohúty odlomia a potom sa už nedá uzavrieť vzduchový okruh. Vzduch samozrejme zostáva v brzdových valcoch ktoré pritláčajú brzdové zdrže na kolesá alebo kotúče ( pri kotúčových brzdách), takže vlak zostáva zabrzdený.

comment Komentáre ku fotografii

Momentálne sa tu nenachádzajú žiadne komentáre

Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela
keyboard_arrow_up