Pomaly pripravujem program na sezónu jar - leto. Chcem sa spýtať či niekto poznáte trasu popod Čiernou Skalou, Polámané a ako ďalej aby som sa vynoril niekde v civilizovanom svete...?
Červenú na Mon Repos, Amona a ďalej poznám ale túto trasu nie.
Ako naznačila Silva je to asi najzjazdnejšie. Na Mon Repos - ku studničke sa dá ešte ako tak zísť linkou pred koncom zvážnice doprava nadol (červená čiara), ale asi spodných 150m treba prenášať (skaly a popadané kmene). Tebou naznačené šípky nie sú reálne cesty (nie všetky cesty na turist. mapách existujú aj v skutočnosti). Najlepší prechod na druhú (Smolenickú / Majdánsku) stranu je cez Komárov jarok (zelený krúžok vľavo dole). Tá oranžová šípka je asi tam, kde som naznačil oranž.čiaru (nie je tam prepojenie cestami cez hrebeň), ale je to maximálne približovacia linka a tuším pomerne strmá, takže asi 300m tlačenie (už je to na Majdánskej časti, tak neviem presne). Na mape v prílohe sú bodkočiarkovane zaznačené nespevnené lesné cesty.
A čo sa týka Starého plášťa, je to zhruba tak, ako spomínali Palo TT, resp. Skocko26 (mala by to byť žltá čiara), ale je to náročnejšie na orientáciu i zjazdnosť (hlavne pod vrchom to je už len sústava cestičiek, približov. liniek a chodníkov a miestami s konármi a kameňmi). Možno jednoduchšie by bolo ísť na koniec zvážnice a odtiaľ doľava hore a asi 50-100m pred hrebeňom linkou doprava (zelená čiara). A cesta nadol (k ceste pri 564) je tiež len približov. linka, pomerne strmá a hore nevýrazná. Ten vrch asi nebude celkom legálny, ale myslím, že Vás odtiaľ nebude nikto vyhánať.
S pozdravom Boro - lesník (cyklista, turista, poľovník, ochranár... ) z Plaveckého Mikuláša.