Ako je to s Talasom s menením zdvihu za jazdy? Za jazdy som to ani neskúšal bo sa mi to akosi nepozdáva. /Mám pocit ako keby v tom mohlo niečo prdnúť. Ty ako sratchka by si o tom prdení niečo mohol vedieť.
smerom dole je to jasné ....
smerom hore otočíš a odlahčíš koleso. Ide to aj za jazdy, len treba mierne nadvihnúť koleso a niekedy aj 3x aby sa vysunula na plný zdvih. Spravidla ale stačia 2 a niekedy sa podarí aj na jeden krát (občas)
Pozoroval som úkaz, ked pri oťočení páčky zo 100 a 140 sa jej nechcelo ísť na plný zdvih a išlo to ako v lete na saniach (díky Kiri). Toto je dané prekrývaním otvorov, kde sa zablokuje prepúšťanie cez dve komory .. preto to chodí pomalšie.
Rýchlejšie sa vracia ked je nastavený zdvih postupne 100 - 120, 120 - 140. Z konštrukčného hladiska vplyv zmeny zdvihu počas jazdy nemá najmenší vplyv.
V skratke .... sú to tenkostenné trubky (priemer cca 6mm) ktoré sa pohybujú v sebe (navzájom utesnené) s presne vyiskrenými (vyvrtanými) otvormi (odhadom 0,2-0,5mm) ktoré sa pri natáčanií páčky presne prekrývajú a prepúšťajú vzduch medzi komorami. Nad týmto mechanizmom je ešte tretia komora, ktorá robí protiváhu, aby bolo možné vrátiť vidlu na plný zdvih pri odlahčení a upravuje progresivitu. Vdaka tejto komore sa odtrh a progresivita Talasa pri rôznom nastavení, mení iba nepatrne.

v strede ... spodná časť s mosadzným závitom v podstate celé ako negatívna komora až po čieru tesniacu manžetu. Modrý je negatívny doraz (elastomer)
vrch .... ihla sa zasúva do spodnej šasti a všetko medzi čiernymi krúžkami je pozitívna komora. Od čierneho krúžku až po vrch (pravá al strana) je tretia komora.
spodok ... ihla ktorá mení zdvih ... srdce celého systému.

vyzerá to jednoducho, ale bez špeciálnych prípravkov sa nikto nepokúšajte rozobrerať !!! Tretia komora má vysoký tlak a hrozí bum

comment Komentáre ku fotografii

Momentálne sa tu nenachádzajú žiadne komentáre

Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela
keyboard_arrow_up