Ahojte.
Na Muránskej planine sa už cítim doma a tak pridávam ďalšiu trasu, ktorú som nazval Zbojnícky okruh. Nejde úplne po značkách, ale podľa mapy a tracku ju každý určite úspešne nájde. Tu je stručný popis.
Vyrážam z domu a schádzam na cestu v doline Furmanec medzi Tisovcom a Zbojskou. Po pár kilometroch stúpania po asfaltke som v sedle a tam odbočujem doprava na červenú značku. Stúpam po lúke k soche zbojníka Jakuba Surovca.....
Jakub Surovec.jpg
Od zbojníka krásnou lesnou cestičkou, ide po vrstevnici, takže žiadne veľké stúpania, prejdete cez sedlo a pokračujete až do sedla Chlípavica kde je Gazdovský dvor, ktorý je cez sezónu v prevádzke a dá sa tu posedieť a doplniť energiu. Pokračujete po červenej po Rudnej magistrále po prudkom stúpaní sa dostanete na najvyšší bod trasy do sedla Machniarka.
sedlo Machniarka.jpg
Odtiaľto už je to naozaj paráda, krásna divočina, z hrebeňa nádherné výhľady a všetko krásne prejazdné.
Klenovský Vepor.jpg
Keď prídete na miesto kde sa chodníček stráca pod kolesama pripravte sa na krásny zjazd...sedlovky dole
do sedla Bánovo.jpg
Zozjazdujete do sedla Bánovo a po krátkom ale prudkom stúpaní ste opäť na hrebeni s nádhernými výhľadmi na všetky strany a tu je ďalší parádny trailový zjazd, toto si naozaj treba vychutnať, rýchle, jemne technické
Kostolný vrch.jpg
Ďalej po hrebeni už zo sedla Bánovo ide trasa po modrej značke, všade okolo neporušená divočina, v zime na snehu som tu vždy našiel stopy vlkov....
pod Kostolným web.jpg
Na malej lúčke modrá odbočuje prudko doprava, pozor aby ste ju neprešli a už je tu ďalší parádny zjazd dlhý päť kilometrov....rýchly po mäkkých lesných cestičkách na jednom mieste sa odpája z modrej a pokračuje neznačeným trailom, ktorý vás privedie až na cestu z Tisovca, kde som okruh začal. Ak pôjdete podľa GPS úplne bez problému, ale dá sa aj podľa mapy....
Okruh má do 25 kilometrov dá sa zvládnuť za dve hodiny, ale je tu na čo pozerať, aj čo pojazdiť.....Krása a divokosť planiny je prosto jedinečná....
Horám a biku ZDAR
Rasťo
A tu je GPX súbor so záznamom trasy Planina zbojnicky okruh.gpx