Kto nejazdil Ameriku, este nejazdil vsetko...
Tento biely pohrebak mi uz nejaky ten tyzden hovori yes sir, odometer ukazuje vyse 6000km a tak mozem postnut zopar pocitov, kedze nepredpokladam, ze vozidla tohto druhu su beznou vybavou slovenskych parkovisk:

Je to prostitutka velke !!! Aj na americke pomery obrovsky kus auta dlzky skoro 6 metrov. Parkovacie miesta (a takmer aj jazdne pruhy) to zabera od ciary po ciaru.
Bublavy motorcek 5,3 V8 355hp je tak tak akurat na masu zeleza a elektroniky. Konecne jazdim na automate, co pracuje s objemom motora a nepodradzuje pri prvom zosliapnuti pedalu
Spotreba sa drzi mimo mesta pod 11 litrov, v meste tak za 12 aj daco s lahsou nohou. Pri cene menej ako 60 centov za liter benzinu to az taky problem nie je V najhorsom sa da tankovat E85-ka este o tretinu lacnejsia. Celkovo tomu pomaha system vypinania polovice valcov, ktory si v dialnicnom tempe 120 hodinovych kludne pradie na 4 valce pri atmosferickych 1600 otackach. Bezne automat drzi otacky v urovni 1100-1300, podradenie pri predbiehani znamena hodnotu tak 1700 ;-D
Jazdne vlastnosti nekomentujem. Prirovnam to k vani s vodou na 4 kolesach (rozmeru 265/65 R18). Kraken sa da zosliapnutim pedalu zobudit, ale po 200 metroch roviny sa cela zabava konci v prvej zakrute a pri pokuse zatlacit brzdu este aj ocami. Toto je proste trojtonovy cruiser a pojazdna obyvacka.
Obyvacka v kozi pre 8 dospelych ludi a jednu Oktaviu kombi plnu batoziny k tomu.
Amici su znami tym, ze palubky robia z kusu bakelitu. Tu si uz dali zalezat a pouzili kozu a pod nu nieco makke. Zato plastove imitacie dreva si odpustit naozaj mohli
Kapitanske kreslo s kormidlom je klasika nad klasiky. Kurbla pod volantom umoznila urobit mega laktovu opierku s priestorom na mensi rodinny nakup, drziaky na dve flase a este aj nieco navyse. Pristrojovka samy budik vratane teploty oleja, displej dava pre zmenu aj take informacie, ako tlak pneumatik a naklon vozidla v offroad rezime ;-D
Vsade su USB porty s pripojenim na palubny entertainment system a nechyba ani rozvod pre 110V zasuvky. Pasazieri sa predsa nesmu na nekonecnych cestach Nevady nudit! Na to mnozstvo elektroniky je v aute len jedna malicka bateria, ale pod kapotou je miesto na uchytenie dalsich dvoch. Nechyba analogovy voltmeter.
Luxusnou vychytavkou su elektricky nastavitelne pedale, imidzovkou otvaranie aj zatvaranie kufra na tlacidlo v strope.

Celkovo je to v premavke ako slon v porcelane. Americke rovne zrkadla s mrtvym uhlom su proste nepouzivatelne a pri kazdom manevri musim obsolvovat tanec v sedacke aby som si obzrel okolie. Dozadu sa vidiet ani nesnazim, cez 3 rady sedadiel, kufor a cierne folie je to nula bodov. Nastastie v aute nechyba zadna kamera s prenosom obrazu na centralny displej. Parkovacie senzory nepipaju, posadka sa predsa nesmie rusit ani ked sa sminkuje alebo chatuje v mobile (najoblubenejsia cinnost americanov pocas soferovania). Namiesto pipania teda vibruje sedadlo vodica a upozornuje na prekazky na ceste. Headup displej varuje pred dodrziavanim bezpecnej vzdialenosti a system kontroly jazdnych pruhov sice ukazuje, ci idem pekne v strede, no pri opusteni pruhu neurobi okrem rozvsietenej kontrolky na palubke nic ;D
Zaverom: je to proste KUS auta, symbol americkeho konzumu, luxusu a megalomanstva na cestach. Budi to respekt (a zvacsuje ego aj ine nedostatocne vyvinute casti tela). No o nejaku dobu sa urcite rozlucime a pre mna to bude len spomienka. Spomienka na nieco, v com by som dlhodobo fungovat nemohol. A na slovenskych cestach to plati trojnasobne...

comment Komentáre ku fotografii

Momentálne sa tu nenachádzajú žiadne komentáre

Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela
keyboard_arrow_up