Ved ten 29" rafik sa vdaka boost naboju nescvrkne na 28,2", tak ako mi to umozni skratit zadnu stavbu?
Najskôr trochu k rozmerom 29" kolesa. Polomer takého kolesa s plášťom šírky 2,2" je cca 270mm. Takže teoreticky je toto najkratšia možná vzdialenosť v akej sa dá umiestniť stred BB. Samozrejme je potrebné pridať niečo na uloženie stredového zloženia a medzeru medzi plášťom a zadnou stavbou. Paradoxne menej miesta pri krátkej zadnej stavbe vzniká pri sedlovej trubke takže táto sa musí posunúť vpred, alebo tvarovať. To všetko však sú technické problémy, ktoré sa dajú jednoducho vyriešiť a nie je potrebný ani Boost.
Problém nastal, keď sa začali použivať plášte 2,2 a širšie. Často dostávam požiadavky na stavbu dirt/AM rámu, kde zadávateľ požaduje ultra krátku stavbu napr. 425mm, ale chce montovať 29x2,4" plášte a prevodník 34zubov. Najväčšou výzvou je urobiť reťazové vzpery tak aby v zadnej stavbe bolo dostatok miesta na taký široký plášť aj v blaste a zároveň aby sa dal montovať jednoprevodník aspoň 34z. Prevodník musí mať dostatok miesta, aby nešúchal o zadnú stavbu a zároveň bol dostatočne blízko stredu rámu aby sa dala dosiahnuť potrebná reťazová linka. Toto práve rieši Boost, pretože zadný náboj je na strane prehadzovačky o 3mm von a teda aj reťazová linka sa posúva o 3mm von (doprava). Tým vzniká väčší priestor pre reťazovú vzperu, širší plášť a aj prevodník. Dokonca aj prešmyk.
Takže zjednodušene povedané, zväčšenie reťazovej linky umožní skrátiť zadnú stavbu. Ďakujem za pozornosť

comment Komentáre ku fotografii

Momentálne sa tu nenachádzajú žiadne komentáre

Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela
keyboard_arrow_up