pridávam malú recenziu na lacny montážny stojan - ebay "bicycle maintenance stand", dá sa zohnať aj cez amazon a asi aj inde.
Cena stojana s poštovným bola 42$. Dá sa zohnať zvačša v dvoch prevedeniach - fixovanie na rýchloupínaky (mám túto) vs na šroubovanie.

Konštrukcia stojana je zo "železa" - masívne trubky + relatívne flexibilné pláty stabilizujúce nožičky. Upínacie mechanizmy sú z hrubého plastu stiahnuté kovovým rýchloupínakom (prípadne rýchloupínak + šroub).

4 Nožičky sa nastavujú naraz, posuvom upínacieho mechanizmu od takmer úplne na zemi až po úplne pri osi - ako fotografický statív. Celý mechanizmu je dosť stabilný, fixuje sa objímkou s rýchloupínakom, nie je problém ho prestaviť aj so zaveseným bicyklom. Každá nožička má na konci plastvú pacičku prichytenú cez šroub a teda nahraditeľnú ak nájdete nejakú vhodnú náhradu. V mojom prípade bola jedna pacička zlomená, ale stojanu to moc nevadí v stabilite, keby ich chýbalo ale viacej, alebo bol povrch šmykľavý, tak to už asi vadiť bude.

Os stojanu je z dvoch do seba sa zasúvajúciech trubiek, po spodnej behá upínací mechanizmus nožičiek a na jej vrchu je fixovacia objímka pre hornú trubku. Na spodnú trubku je objímka upevnená šroubom a hornú - pohyblivú trubku sťahuje rýchloupínak. Nie je problém manipulovať so zaveseným bicyklom.

Na konci hornej trubky osky je plastový T-profil - toto je asi jediné slabé miesto stojanu, viď nižšie (keď nepočítam pacičky na nožičkách). T-profil je na hornú trubku prichytený napevno, a teda otáčanie okolo zvyslej osi je zabezpečné uvoľnením hornej trubky spolu s výškovým nastavením. Rýchloupínakom na T-profile sa nastavuje rotácia bicykla v zvyslej rovine aj jeho vzdialenosť od hlavnej osi stojana. Maximálna vzdialenosť bicykla od osi je vyše 25cm, ale pri viac pritiahnutých nožičkách a nižšej výške hlavnej osi dochádza k narážaniu pedálov do nožičiek (prakticky ale pochybujem že by toto bol "problém"). Čo ale môže byť problém v budúcnosti je samotný T-profil. Pri väčšom vysunutí bicykla sa viditeľne prehýba pod váhou bicykla, rameno upínacej ruky teda nie je vodorovne, uvidíme či dlhodobé používane prežije. Dajú sa zohnať aj stojany ktoré majú kovový T-profil, ale tie majú zasa iný mechanizmus na rotáciu a sú myslímže aj skoro 2x tak drahé. Zasúvanie a vysúvanie ramena upínacej ruky je ťahšie, asi aj zásluhou tohoto prehnutia. Samotný profil ale nemá výrazný/viditeľný problém s udržaním bicykla v nastavenej rotácii. Sila upnutia bicykla/veľkosť otvorenia svorky sa dá nastaviť "vrtuľkovou" skrutkou. Otváranie je plastovou páčkou rýchloupínaku. Roztvorenie je dostatočné aby som bike uchytil aj cez spodnú rámovú trubku. Hýbe sa len jedna časť svorky, čiže bicykel sa dá položiť a pohodlne sa nastaví veľkosť otvorenia a sila upnutia. Bike je chytený gumou, alebo silikónom? neviem čo to je, nešmýka sa, keď človek nie je sprostý ako tágo tak nehrozí žiadne poškodenie lebo ozaj netreba veľkú silu upnutia.

Stojaník na náradie je pripnutý na nepohyblivej, spodnej trubke a má v sebe magnet.
Celkovo som so stojanom spokojný a pokiaľ sa nezlomí T-profil tak budem spokojný veľmi dlho. Na domáce použitie nemám ozaj výhrad a pre mňa nemá zmysel platiť za aspoň 2-3x také drahé stojany, tento spĺňa čo potrebujem. Už som spravil malý servis vidlice + odvzdušnenie prednej brzdy s bikom v stojane a úplná pohodička. Jediná vec čo chýba je fixovanie volantu (na fotkách som to vyriešil zatiaľ svojpomocne rúčkou z metly ), niektorý predajcovia to ale dávajú k stojanu, treba ale pohľadať či sa to vyplatí.

(p.s., vďaka DHL a ebay-u by mi mal prísť aj druhý rovnaký stojan, ale od iného predajcu, takže potom zreferujem ak bude iná kvalita....)
Toď asi vsio.

comment Komentáre ku fotografii

Momentálne sa tu nenachádzajú žiadne komentáre

Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela
keyboard_arrow_up