75mm f/2.8 Nikkor P - zenza bronica S2
Co je na tom nestastne napisane. Stare skla nemali antireflexne upravy a to je ich nedokonalost. Vdaka tomu maju jedinecny bublinkovy bokeh co u sucastnych objektivovoch s nanokrystalovou antireflexnou upravou asi tazko najdes.
Vpohode, mne sa tam nehodi terminus technikus "nedokonalost", bokehu by som nadaval charakter. Spomenuli to tu chlapci vyssie, bokeh prameni najma z poctu a tym padom tvaru clonoveho otvoru, dalej na neho vplyva konstrukcia optickych clenov a samotna kvalita skla. Samozrejme je potom mozne dalej rozvijat debatu o chybach resp. vadach jednotlivych objektivov, ktore pramenia z ich technickej konstrukcie a celkoveho vyhotovenia, ako si spomenul MC vrstvy.
Specialne Helios, ktoreho bokeh tu je ukazkovym prikladom internetom podcenovaneho objektivu. Ako taky je to kopia nemeckeho Zeissu, opticka konstrukcia tessar, do verzie 2 s vonkajsim clonovym kruzkom a bez MC vrstvy. Vady, resp. nedokonalosti mozu byt badatelne v ostrosti obrazu, co prameni z konstrukcie (tessar), tj. vyrazne klesajuca ostrost od stredu ku okrajom obrazu, dalej chromaticka aberacia (pri pouzivani farebneho filmu, alebo digitalu). Skreslenie obrazu som nebadal. Od verzie 4 je tento objektiv spickovy aj v spojeni s digitalom si myslim. Jednym pre mna minusom je 58mm ohnisko, namiesto standardu 50mm (najma pri APSC).
A zeby som tu nepisal len pismena, aj par prikladov predovsetkym stredoformatovych bokehov.
poukazy navigate_next Požičovňa Pozri si ponuku bicyklov ale aj inej výbavy a vytvor si online rezerváciu navigate_next
comment Komentáre ku fotografii
Momentálne sa tu nenachádzajú žiadne komentáre