Toto je poriadne bizarná nehoda a zázrak, že dvaja pasažieri vôbec prežili.
Prvá vážna nezrovnalosť je uhol klesania, výška 3.500 stôp len 5 námorných míľ pred prahom dráhy znamená, že glidescope prekračoval akýkoľvek štandard = to sa nedá považovať za stabilizované priblíženie (v tej vzdialenosti od letiska majú byť vo výške asi tak 1.500 stôp). To potom znamená vysokoenergetické pristávanie, pri jednom prenose z lietadla aj počuť v pozadí varovanie pre privysokú rýchlosť. Štandardne sa má v takom prípade prerušiť manéver => go around a bezpečne pristáť na druhý pokus. Z nahrávky aj počuť prekvapenie ATC nad letovým profilom pri klesaní lietadla.
Nie je úplne jasné, či pri tom príliš urýchlenom pristávaní zabudli vysunúť podvozok, tresli motormi o dráhu a po prvom zahopsaní išli na TOGA, alebo sa stala podobná galiba ako Jetstar v roku 2007, kedy pri go around predčasne zatiahli podvozok, ale lietadlo ešte klesalo a obilo si brucho o dráhu. Tu sa javí, že narazili bez podvozku o dráhu, poškodili pri tom motory, ktoré krátko na to vypovedali službu. V čase havárie však na videách vidno, že podvozok je vysunutý, čo len zvyšuje záhadu. Motory stratili ťah, nestihli zrejme nakopnúť APU a automaticky sa vysunula RAT turbína. Lietadlo padlo do husto zastavanej oblasti, najmenej 5 budov oskalpovali a obrali o strechu. Pozemné obete zatiaľ nie sú spočítané. Chýbalo im len 450 metrov k voľnej ploche letiska a len 1400m na prah dráhy.
https://youtu.be/uA5PF3JMHdo
poukazy navigate_next Požičovňa Pozri si ponuku bicyklov ale aj inej výbavy a vytvor si online rezerváciu navigate_next
comment Komentáre ku fotografii
Momentálne sa tu nenachádzajú žiadne komentáre