júj... ako píše Ito fórum, už len zo svojej podstaty nemôže sklamať ja tomu síce tiež prd rozumiem, ale kedysi sa železo-betonové konštrukcie riadne predimenzovávali... dneska to už tak celkom neplatí, lebo šetriť treba...

presné číslo násobku nosnosti Chucka Norrisa asi nikto nevie, možno niekde v dokumentácii... to asi závisí od konkrétneho mostu, jeho typu konštrukcie, z akých materiálov je postavený atď. a aj kto a ako ho staval

ale predpokladám, že most ako taký, spadá pod určené zariadenia tuším typu A či ako sa to označuje, nakoľko slúži na prepravu ľudí a pod. napríklad osobné výťahy v domoch tuším kabína je dimenzovaná na 4x predpísanej záťaže a nosné laná až na 15x maximálnej záťaže (ktorú nájdete na štítku v každom výťahu),

predpokladám, že niečo také platí aj o mostných konštrukciách... že ak sa píše, že nosnosť mostu je 100 ton, tak bol počítaný a asi aj stavaný na 200 možno 300 ton... koniec koncov záťažové skúšky či už dynamické, či statické sa robievali záťažou, násobne prevyšujúcou reálne zaťaženie v praxi, ktoré viacmenej za normálnych okolností nemôže nikdy nastať... (obrázok mosta SNP rozpätie 300 m medzi pilónmi, plne naložené Tatrovky pekne zoradené v šíkoch, to bude odhadom určite 2x predpokladaného zaťaženia - nosnosti mostu) napr. na nuselský most nechali vybehnúť cca 70 tankov T-54 o váhe 35 ton pri skúškach a to iba do jedného jazdného pruhu, to je 2500 ton čo je = 1600 automobilov, alebo 166 autobusov, 125 tatroviek naložených, 60 plne naložených 40 t kamiónov, avšak na dĺžke cca 400 m, čo sa teda v reáli nikdy nemôže stať, nakoľko sa na takú vzdialenosť toľko aut, autobusov, kamionov fyzicky nezmestí... teda tak sa to aspoň robilo v minulosti, ako sa to robí dnes jeden nevie... merajú sa rôzne tlaky a napätia tenzometrami, ale predpokladám, že sa stále robí aj fyzická záťažová skúška... a nepredpokladám, že by sa pravidlá nejako zmenili, resp. zľavnili požiadavky na konštrukcie...

ak by bola nosnosť mostu, ktorá je udávaná na tej cedulke pred mostom plánovaná iba na 1,5x tak by asi väčšina mostov na slovensku už nestála... i keď 3/4 mostov je dnes v havarijnom stave a "nič" sa s tým viacmenej nerobí... v tomto prípade platí, že vďaka tým komunistom, ktorý všetko predimenzovávali, ešte aj po xx rokoch stále stoja a to sa doprava nenormálne prehustila v posledných rokoch... o preťažených kamiónoch sa asi ani nemusíme baviť... ale pravda je že Chuck N. je nový most, tak ten unesie toho určite oveľa viac... kua šak Chuck...

taká perlička, k dimenziám preťaženia... ak prejde jeden preťažený kamión napr. po nejakej nerovnosti = sa to prejazdu 15 000 osobných automobilov... a potom, že naše cesty vyzerajú, tak ako vyzerajú...

comment Komentáre ku fotografii

Momentálne sa tu nenachádzajú žiadne komentáre

Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Ďalšie fotky z tejto témy

Zobraziť všetky
keyboard_arrow_up