Kúpil som si na víkendy k ebajku cesťák. Jednak 400 km týždenne je na ebajk podľa mňa dosť moc a cez víkend aj tak jazdím v režime eco/off, tak ten motor ani nepotrebujem. Zbytočne ho so sebou vozím 150 km. Prvú jazdu som si dal dnes 90 km, zhodnú trasu ako som bol na ebajku. Garmin/Strava to spočítali trošku ináč, ale trasa bola totožná. Veterné podmienky podobné.
Na ebajku som išiel celú trasu v režime +ECO. Najnižší stupeň asistencie na Yamahe. Na Treku OFF.
Priemerná rýchlosť vyšla v podstate rovnaká. Takže ten motor na ebajku v režime najnižšej podpory spraví z 25 kg trekingového bicykla bežný cestný bicykel. Nič menej nič viac. Komfort na tom ebajku je samozrejme niekde inde. Duplom na katastrofálnych britských cestách stavaných pre kone a Landrovery. Ale ten cesťák má tiež niečo do seba.
A cestou do práce keď používam režim STD/ECO (2,3 / 4) si tiež pedálujem tých svojich 200W. Čas je samozrejme kratší, ale výkon za čas je totožný. Takže ebajk rozhodne nie je iba nejaká motorka. Človek vždy musí šlapať a ak trochu chce, tak sa narobí rovnako ako na klasike. Niekedy keď ku koncu výjazdov nad 130 km musím šetríť baterku, tak sa narobím oveľa viac ako na cesťáku.
A pozrel som si moje výjazdy z jary na prastarom MTB Kellys Salamander na drapákoch do blata. Počas corona prázdnin som jazdil na ňom hlavne cesty po okolí. Terén a kopce tu nemám. Priemerku na ceste som mal 21-22 km/h. Na ebajku v režime eco mám 23-25 km/h a cesťáku dnes 25.5 km/h.
Kua, keď sa nad tým človek zamyslí, tak je to iba o kondičke.

comment Komentáre ku fotografii

Momentálne sa tu nenachádzajú žiadne komentáre

Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Ďalšie fotky z tejto témy

Zobraziť všetky
keyboard_arrow_up