Zdravím,
Pred pár dňami som si urobil radosť novým C64 a keďže recenzií na tento rám/bike je ako šafranu, povedal som si, že jednu pridám.

S cestnou cyklistikou som začal pred cca 2,5 rokom, predtým som jazdil len mtb, od freeride/downhill v násťročných časoch až neskôr k XC/marathon , nikdy ale naozaj "závodne" ak tak len amatérske/hobby preteky.

Môj prvý cesťák bol Canyon Ultimate CF SL vo výbave s mechanickou ultegrou. S bikom som bol úplne spokojný, ľahký, spoľahlivý, kto sa vie o mechanické prehadzovačky starať tak vie, že dobre nastavená mechanika radí excelentne. Postupne som na bike nahodil karbónové kolesá a powermeter a začal sa venovať cyklistike trocha aktívnejšie. Absolvoval som niekoľko gran-fondos v zahraničí a kúpil si dedikovaný bike na turbotrenažér - oceľový colnago z roku cca 1987-1990 a tým začala moja láska ku značke Colnago. Colnago som vyskladal ako neo-retro na 11 rýchlostnej campagnolo centaur. No a tento rok som si povedal, že keď už colnago tak poriadne a rozhodol som sa ísť do C64.

---
Úvod za nami.
Možno otázka prečo C64 keď nie je ani super aero ani super lightweight...bla bla bla. Cestná cyklistika ma uchvátila svojou tradíciou a akousi noblesou a C64 je pre mňa rám ktorý kombinuje moderné materiály, tradičné postupy výroby a klasický dizajn. Keď už človek míňa 10,000+ e za bicykel tak chce aby mal hodnotu aj o 10 rokov a zo starších bikov colnago sa stávajú zberateľské kusy.

Špecifikácia:
Rám: Colnago C64
Sada: Campagnolo Super Record EPS 12
Kolesá: Bora WTO 45
Sedlo: Prologo/Colnago
Predstavec a riadítka: Colnago
Pedále/Powermeter: Favero assioma duo
Váha vrátane pedálov: 7,8 kg

Rám:
Karbón lepený do mufní je niečo čo sa dnes už často nevidí. Napriek tomu, že väčšina výrobcov rámy lepí z 2-3 ks, snaží sa tieto spoje skryť, prebrúsiť a prelakovať. Naopak C64 ich akcentuje a odkazuje na časy, kedy sa bicykle skladali z oceľových trubiek do mufní. Tento postup vedie samozrejme k nejakým gramom navyše ale Colnago tvrdí (podľa svojich marketingových prezentácií) , že odmenou za to je unikátny pocit z jazdy a pevnosť rámu. O tom neskôr. Kvalita spracovania je excelentná ale to tak nejak človek čaká pri drahom ráme, ktorý sa hrdí tým, že je doteraz ručne robený v taliansku. Zvláštne na ráme je to, že krásne sú na ňom jemné detaily, ktoré foto nezachytí. Naživo je ten bike proste o hodne krajší.

Sada:
Campagnolo je niečo čo milujete alebo nenávidíte. Osobne mám veľmi rád produkty shimano (na mtb aj na ceste) pre svoju konzistentnú kvalitu, robustnosť a dobrú servisovateľnosť. Campagnolo je ako talianske auto (alebo žena) , je istým spôsobom divné, výstredné možno predražené, ťažko sa udržiava ale pokial ide o emócie...
Kvalita radenia je super. Ale to človek od elektriky tak nejak očakáva. Prekvapila ma extrémna tichosť. Reťaz aj kazeta je absolútne tichá a nevydáva takmer žiadny zvuk. Som zvedavý ako dlho to vydrží. Samotné radenie , resp. pocit z neho je trochu bezpohlavný. Nie je to ani robotické ťukanie ako do shimano alebo sram páčok ani mechanický pocit. Je to tak napol ceste a bližšie k elektrike. Trochu mi tam chýba viac mechanického feedbacku. Dizajn je vecou vkusu ale osobne považujem Super Record za najkrajšiu cyklistickú sadu.

Jazda:
Keď som pred kúpou bicykla čítal recenzie, objavovali sa v nich slová ako "magic carpet ride" alebo "colnago ride quality" . Osobne som to považoval za marketingový blábol alebo "self-justification" drahej kúpy. Musím ale povedať, že po prvom šliapnutí do pedálov mi padla sánka.
C64 jazdí proste inak. Nie je to ani super aero/rýchly ani super ľahký bicykel ale počas jazdy sa cítite ako keby sa kolesá ani nedotýkali asfaltu ale kĺzali sa pár mm nad ním.
Viem, že to nie je kolesami ani plášťami, nakoľko aj na canyon aj colnago som mal Conti GP 5000 25mm a tlakujem na dosť vysokú úroveň (105/110 psi) . Napriek tomu všetky hrbole, ktoré ma na Canyone vytriasli sa na C64 stávajú skôr "ležérnym prehupnutím". Na bratislavskej hrádzi je za bufetom pri čunove (obrátka) v smere na danubianu poriadne hrboľatý asfalt, ktorý zo mňa zvykol vytriasť všetky kosti, nechápavo som krútil hlavou keď som teraz po tých istých nerovnostiach prechádzal s úplnou ľahkosťou.
Napriek veľkej pohodlnosti je rám extrémne tuhý a ani pri šľapaní v stoji v šprinte pri 700-900w som nezaznamenal žiadnu pocitovú stratu efektivity prepružovaním rámu.

Verdikt:
Veľmi drahý a veľmi dobrý bike. Pre mnohých možno nezmyselná kúpa nakoľko za rovnaké peniaze môžete mať bike o 1kg ľahší alebo o hodne viac aerodynamický.
Pre mňa bolo dôležité správanie bicykla. Nikdy nebudem súťažiť v pro-pelotóne a oveľa viac ako lovenie segmentov si užívam náročné granfondos s 200-300 km dĺžkou a 5000 metrovými prevýšeniami a tam je omnoho dôležitejší jazdný komfort a ovládateľnosť biku než aero fičúriny.

comment Komentáre ku fotografii

Momentálne sa tu nenachádzajú žiadne komentáre

Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela
keyboard_arrow_up