GT Zaskar Elite 2018

GT Zaskar Elite 2018 (1x11) - zodral som kompletný pohon, zadnú kazetu aj reťaz (mea culpa). Takže z núdze cnosť, na novú sezónu bol nutný kompletný jarný upgrade (a keď, tak už poriadne):
1. pôvodná kazeta SUNRACE CS-MX8 vymenená za SHIMANO XT CSM8000, zuby som zachoval 11-46;
2. pôvodný predný pohon s kľukami PRAXIS CADET M30 vymenený za SHIMANO Deore XT FC-M8000 s 34 zubmi - chcel som zachovať prevodový pomer;
3. stredové zloženie Praxis M30 BSA BB som vymenil za SHIMANO BB-MT800 (nielen kvôli kompatibilite, ale aj vďaka mojej váhe 125 kg a "nič ti nedarujem jazde" bolo zloženie už mierne deformované, tak som to nechcel hraniť),
4. pôvodne dodaná reťaz KMC X11-1 vymenená za SHIMANO HG-X-11;
5. Pôvodné gripy GT Statement vymenené za ESI Grips Fit SG;
6. Kolesá boli obuté do Racing Ralph 29x2.25 s dušou - poučil som sa po dlhom tlačení bajku domov... nahodil som bezdušáky: vzadu rýchle Schwalbe RACING RALPH 29x2.25 Snake TLE Speed, vpredu drapák Schwalbe RACING RAY 29x2.25 Super Ground TLE SpGrip kevlar - zatiaľ čo som zistil, na asfalte mi tak nehučia. Terénna skúška stále čaká na lepšie počasie.
7. neodolal som, takže montážou čínskych blatníkov (využívam ich iba na dochádzanie do práce - nebaví ma hltať v sychravom počasí hnojovku, čo traktory roztrúsia po asfaltke ) a nasadením Knog Oi Bell zvončeka (pre chodcov na cyklochodníku) som dokonal svoje dielo...

Ďalej, aby som bol dôkladný, vymenil som aj už 2x pokrivenú pätku (uchytenie prehadzovačky), pravdaže nové lanká, výmena opotrebovaných brzdných doštičiek, premazané ložiská a štandardná údržba.
Mnohých to napadne, takže rovno napíšem, nebolo to lacné: 471,-€ Náklady neboli jednorázové - gripy, plášte a pätku som už mal skôr kúpené. Najviac mi peňaženka zakvíkala kvôli kazete: 121,73 €. Keby som mal krištáľovú guľu, kúpim ju za 80-90€ pred rokom

Poznámka: hneď po kúpe bicykla pred dvomi rokmi som vymenil 160 mm rotor na prednej brzde na 180 mm. Prax potvrdila, že som urobil veľmi dobre. Kým zadný 160 mm kotúč pri extrémnej záťaži sa začína vlniť (napr. cesta dole od vodnej nádrže Čierny Váh), ten predný 180 mm sa stíha chladiť.

comment Komentáre ku fotografii

Momentálne sa tu nenachádzajú žiadne komentáre

Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela
keyboard_arrow_up