Jazdil som fordácku 1.6, ktorá je síce slabšia ale za mňa všetky atmosférické 1.6ky sú lenivé. A v kombinácií s 5st. prevodovkou aj vrčavé a žravé na dialnici. Ale záleží na čo si zvyknutý. Príjemné motorizácie na okresky, no horský prechod a plné naloženie im dá zabrať. Na druhú stranu servisne veľmi vďačné.

Ja mám túto Corollu 1.6 97kw, 160Nm/4400. Veľmi kultivovaný motor. Dobrá spotreba. Ono treba brať, že to nie je ani lenivosť, ale motor proste treba točiť. Výkon je lineárny a predvídateľný. Malé oturbené trojvalce síce kopnú do vrtule, ale prídu nejaké otáčky a krútiaci moment končí a rovnako nejak nestúpa výrazne výkon. Naopak atmosféra rastie a tá moja okolo 3000 otáčok sa prebudí a po 4000 kopne do vrtule až po obmedzovač. Jasne, že otáčky nepotrebujem stále - sú to všetko situácie ako napr. obiehanie, pripájanie na diaľnicu a pod. A treba si zvyknúť na to, že treba si po výkon ísť aj o jeden - dva stupne, ale to napr. potrebujem aj s malým trojvalcom.
Jasne, že naložené auto na dovolenku je lenivšie a proste kruťák chýba, ale 90 percent času jazdím sám, dvaja + dvaja menší školáci. Všetky tieto bežné veci tá 1,6 zvláda bez problémov. Ani na diaľnici sa necítim brzdou. Ani horské prechody nemôžu robiť bežne naloženému autu problém, stačí podradiť.
Vyberal som aj podľa recenzií a žiadna nepísala, že by motor nestačil - výkon tak akurát na normálne jazdenie. Samozrejme nebyť Euro normy bolo by to živšie, ale zase s vyššou spotrebou...
Ale pravdupovediac som si nejaký čas zvykal. prechádzal som 1.8 TDCi Fordu Focus a to bol skutočne silný motor. Ale chcel som auto na dlhší čas, ktoré je spoľahlivé hlavne motoricky, hlavne je blbuvzdorné/nepriamo vstrek a teda krátke trasy, studené štarty tak nevadia. Zvykol som si Ale na Fordíka nikdy nezabudnem, moje prvé auto, malo 250 k km ešte pôvodné turbo...

comment Komentáre ku fotografii

Momentálne sa tu nenachádzajú žiadne komentáre

Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela
keyboard_arrow_up