Ešte väčší problém vidím, keď organizácie ktoré bojujú za cyklistov (v Bratislave Cyklokoalícia) extrémne tvrdo útočí na motorové vozidlá a žiada exemplárne tresty za porušenie pravidiel ale keď sa to týka cyklistov, zrazu však nič sa nestalo.

Teraz to bude trochu OT, ale napríklad situácia z minulého roka (neviem či to dá priamo ten príspevok) na Starom moste Petržalská strana, keď si polícia dovolila pokutovať cyklistov za jazdu po chodníku https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=4166858733341334&id=214076798619567 ich príspevok, ako sa "vyhnúť" pokute, pritom všade tam je zvislé aj vodorovné značenie.

Alebo situácia pri tejto fotke, keď šli 3 ľudia na bicykli vedľa seba a 2 sa poriadne nedržali a niekoľko ľudí poznamenalo, že ľudia na fotke porušujú zákon a ich reakciu si môžte pozrieť.

A takých vecí bolo viac, napríklad sčítanie obyvateľov, pani v aute na mobile to vyplňuje a evidentne stojí v parkovacom boxe bol obrovský problém, slečna na bicykli s mobilom v ruke za tmy bez povinnej výbavy už problém nebol. Alebo keď vytiahli fotku od údržby ciest v zime, že za sneženia a poľadovice majú ľudia nechať bicykel doma, tak hneď išli upaľovať ľudí, ale to, že hneď vedľa bola taká istá fotka ale namiesto cyklistu tam bolo auto a ten istý popis už sa nejak stratilo vo vzduchu. To už problém nebol.

Keby to písal jedinec, môžme nad tým mávnuť rukou, že blbec. Problém je ten, že to je organizácia, ktorá sa spolupodieľa na tvorbe zákonov, robí pripomienkovania k cyklotrasám a podobne. Chválim ich za snahu budovať, na druhú stranu ich politiku považujem za extrémne škodlivú hlavne voči cyklistom, ktorý na to najviac doplatia. Zákony platia pre všetkých. Štatistika z Nemecka to dokazuje, kedy cyklisti mohli za 55% nehôd ktorých boli účastníkom a pri ďalších 30% aktívne nehode napomohli, napríklad častý prípad neosvetlený cyklista bez reflexných prvkov v noci na ceste idúci v strede pruhu a celý v čiernom. Dajme tomu že má na to právo, aj keď sa má jazdiť pri krajnici a zrazí ho zozadu auto. Áno je to vina šoféra hlavne, neubrzdíš neukecáš, ale je obrovská šanca, že toho cyklistu zbadal na poslednú chvíľu. Keby mal cyklista na sebe obyčajnú blbú reflexnú vestu za 1€, aj keď by nemal povinné svetlá, ktoré majú byť viditeľné na 150m, tak by sa s 99,99% pravdepodobnosťou nič nestalo. Tých 55% percent nehôd predstavuje cca 10 000 prípadov. Čo nie je zrovna zanedbateľné číslo. Ak k tomu prirátame ešte tých 30%... A je to len štatistika z ciest, kde sa volala polícia. Kto vie, ako by to vyzeralo keby sa rátali aj strety na cyklotrasách, chodníkoch atď.

Zľahčovanie situácie pri porušovaní predpisov zo strany cyklistov a chodcov bude viesť ešte k väčšej anarchii a ešte väčším zraneniam a úmrtiam. Sám jazdím po BA na bicykli a cestou do a z roboty míňam STOPku, zo 100 cyklistov na nej zastaví tak 1, inak veselo tam vbehnú, ani sa nepozrú, či môžu. Domáci, čo sú na hlavnej za pekného počasia tam vždy pre istotu brzdia, že keby zase nejaký šialenec na biku odtiaľ vybehol, keďže z jednej strany do tej križovatky vôbec nevidno.

comment Komentáre ku fotografii

Momentálne sa tu nenachádzajú žiadne komentáre

Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Ďalšie fotky z tejto témy

Zobraziť všetky
keyboard_arrow_up