1) bazos nie je dopravno-sociologický prieskum: podľa rôznych prieskumov, dal som sem aj link môže skákať priemerný nájazd medzi 10-15 tisíc km. Tak ma ukamenujte, že som dal 15 000k a nie 13 8000 čo sa uvádza pre Rakúsko, či Nemecko, alebo 10 000 čo je pre Taliansko.
Uvedený prieskum hovoril a priemernej dlzke jednej cesty, pripadne o hybnosti. Sluzobne vozidlo moze vystriedat aj viacero pouzivatelov a jedna osoba moze za den vykonat aj viac ako 2 cesty. Spajat najazd vozidla a priemernu dlzku jednej cesty ktorymkolvek modom je blbost, miesanie hrusiek s jablkami.

2) otvoril som si normu z SSC, uvádza sa tam maximálna kapacita na pruh až 2000 vozidiel. Uznávam moja chyba, lebo som 8 rokov zo školy a evidentne sa niečo menilo. Tak sa ospravedlňujem.
OK. 2000 voz/h je pre FU E, max. pripustna intenzita na jeden pruh je 1800 voz/h.

3) dal som len údaje, ktoré boli k dispozícii. Sčítacie zariadenia sú na najviac frekventovaných cyklistických trasách. Ak mi nájdete štatistiku za celú BA, prosím budem rád. Stále ostáva faktom, že BA MHD prepraví za 24 hodín cez 300 000 pasažierov (nerátajme čas cez koronu ale pred ňou). Aké teda budú čísla cyklistov? Vieme že za tých 9 mesiacov to je 300 000 na tých 3 miestach. Koľko to bude v celej BA? Treba to dať x2? x3? x4? Viete dať podklady? Ak to teda podelím 300 000 deleno 9 mesiacov deleno 30 dni, aritmeticky priemer cca 1111 cyklistov za 24 hodín na najviac vyťažených a najobľúbenejších trasách v meste. Aj keby sme to dali x5, sme na ani nie 6000 cyklistov vs 300 0000 pasažierov v MHD. Myslím, že pre predstavu je to jasné.
Opat miesas hrusky s jablkami- intenzity z profilovych prieskumov s prepravnymi vykonmi. Opakovane som uvadzal, ze sa mas zamerat na dopravno-sociologicke prieskumy. V nich sa vyhodnocuje modal split- delba prepravnej prace. Ak sa ti nepaci celoslovensky vysledok, tak pozri napr. projekt Brawisimo, kde sa zamerali v SR na BA a okolie. Graf v prilohe.

4) kongescie spôsobuje IAD. Vyššie som dal 2 videá/gify. Pozrite si ich. Kongescie spôsobuje výrazne pomalší účastník premávky, kvôli ktorému sa doprava spomaľuje, je nutné ho obiehať. Je jedno, či to je auto, traktor, konský povoz, cyklista, bager, tank, alebo kosačka čo kosí trávnik pri ceste z cesty.
Tvoje 2. video vysvetluje akceleracny sum. Ak si mal dopravne inzinierstvo, mozno si spomenies. Samotne videa zachytavaju iba motorove vozidla. V reale sposobuje akceleracny sum napr. ludska nedokonalost- zivnutie a stlacenie brzdy, vytlky, vtaciky apod. Chcel som od teba realny priklad, kde cyklisti v SR sposobuju kongescie, prikladov kde ich sposobuju motoristi pozname vsetci stovky.

5) zase výjde tak 30 článkov od Cyklokoalície a podobných organizácií. Čo tak čítať s porozumením? Cyklokoalícia a podobné organizácie. Či Cyklokoalícia je jediná cykloorganizácia na Slovensku? Opravte ma, ak sa mýlim. Priznal som, že hlavná stránka Cyklokoalície dala 2 príspevky. Čo som našiel, stránka Cyklokoalície Košice, Cyklo Bratislava - Nové Mesto, Slovensku na bicykli atď. Každé väčšie mesto, či kraj bude mať nejakú cyklo stránku a organizáciu. Nesledujem všetky, ale 15 ich určite bude.
CK ma za cely tento rok na str. 9 clankov, k policajnym akciam ani jeden. Cyklodoprava 45 clankov, 1 vyhodnotenie nehodovosti cyklistov za cely rok, nie ku jednej konkretnej akcii. Mulica o policajnych kontrolach a kampaniach nepise.

5) rátate len nehody auto vs. cyklista? Tak tam je to cca 55%. Záleží od roka, počasia atď. Ale cyklisti majú na cestách aj nehody bez účasti vozidiel. To sa akože neráta? Pri nehodách vozidiel sa uvádzajú všetky bez rozdielu (je jedno, či to je škrabanec na parkovisku, alebo autobus čo sa zrazil s vlakom). Mňa obviňuje z vyberania nejakých vecí čo sa vám páči a sem jednu rovno buchnete. Za 100% nehôd cyklistov nad 10 rokov na chodníkov môžu cyklisti. Krásna štatistika. Prečo sa nikde neobjavila? A prečo sa to nerieši? Chodec nemá právo na ochranu a bezpečnosť?
Vyhodnocuju sa nehody s ucastou cyklistu, teda aj cyklistu s cyklistom. Bicykel je vozidlo, nie je
mozne aby mal cyklista dopravnu nehodu bez bicykla. https://www.minv.sk/swift_data/source/policia/dopravna_policia/dn/prezentacie_dbs/2020/Vyhodnotenie%20DBS%20za%20rok%202020%20def..pdf

6) 1,25m podľa TP085 zo stránky SSC je odporúčaná šírka cyklopruhu.
2m je bežná šírka osobných vozidiel na cestách spolu so spätnými zrkadlami. Prosím otvorte si hocijaké technické parametre vozidiel, nájdete to. Určite nájdete nejaké čo majú takto 2,1m tak sa ospravedlňujem za klamanie o 10cm.
Podľa TP085 norma uvádza šírku cyklistu 600mm. Ja mám momentálne MTB s 780mm riaditkami. Ak si otvorím výrobcov, nenájdem tam 800mm riaditká na MTB? Na cesťáku som mal 440mm široké barany. Niekde som tam klamal?
Cyklista s 80cm širokými riaditkami ide v strede svojho cyklopruhu širokého 125cm. Teda 125cm/2=62,5cm. Keďže cyklista ide v strede svojho pruhu, teda 80cm/2=40cm. Teda 62,5-40= 22,5cm ku kraju cyklopruhu? Kde som tam klamal?
Ak sa posunie cyklista viac ku kraju ako je chodník, tak tých 40cm ku kraju cyklopruhu tam nebude?
Šírka pruhu pre autá 2,75m auto je široké 2,1m nech ste spokojný a ide v strede svojho pruhu to sa rovná (275-210) a to celé deleno 2 = 32,5cm. Kde som tam klamal?
Bez toho aby som zarátal vodiaci prúžok V4 o šírke 25cm v TP085 Obrázok 7 (mestské komunikácie) som sa dostal na 55cm odstup medzi vozidlom a cyklistom ak každý z nich pôjde v strede svojho pruhu. S vodiacim prúžkom je to 55cm+25cm= 80cm. Kde som tam klamal? Aké číslo som mal zle? Dokonca som málo povedal. V čom sú nesprávne? Viete mi povedať? Nech sa dovzdelám.
Odporucana sirka je 1,5 m, minimalna je 1,25m. S touto sirkou aj so sirkou automobilu som suhlasil.
Ak sa bavime o pohybe cyklistov v meste, tak sa bavme o mestskych bicykloch- sirka riaditok napr. tych normovych 0,6m.
Cyklista ide pri pravom okraji vozovky/pruhu (0,3m od neho), pokial je zjazdny. Nalavo zostava 0,9m po vodiaci pruzok. Ak ide v strede, tak nalavo zostava 0,45m.
Vodiaci pruzok ma 0,25m.
Jazdny pruh bude mat 3,25m. Ak ide vozidlo v jeho strede, tak napravo zostava 0,625m.
Ak pojdu obaja v strede svojho pruhu, tak bude medzi nimi odstup 1,325m.

comment Komentáre ku fotografii

Momentálne sa tu nenachádzajú žiadne komentáre

Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela
keyboard_arrow_up