Zigo pozrite si tie obrázky, čo som spomínal, sú tam všetky možné situácie, čo môžu nastať. Jediné, čo tam nie je spomenuté v tých obrázkoch ak sa na ceste nachádza kanál, že tam to treba rozšíriť. Pevnou prekážkou sa rozumie stena (je to vedené vedľa budovy, alebo to je na moste a je tam zábradlie, či podobný typ prekážky) a vtedy je bezpečnostný odstup 0,5m. Bezpečnostný odstup 0,25m sa uvažuje, keby tam bola prekážka na štýl lampa, strom. Pokiaľ tam nič také nie je, platí že tých 1,25/1,5m sa ráta rovno od obrubníka.
Nakreslil som vám schému, kde cyklista ide v strede svojho pruhu a treba ho obehnúť a má 600mm flatbary. Všetko sa odvíja od toho, kde bude ten cyklista. Samozrejme už existujú aj 800mm flatbary, je možné ťahať vozík až do šírky 1100mm, môžu ísť 2 cyklisti vedľa seba, chodci, kolobežky atď. Samozrejme ráta sa s tým, že cyklista má laserové oko a vidí že práve teraz dal presne 1,0m odstup. Čo sa týka šírky pruhu, norma prikazuje 1,25m, 1,5m je odporúčaných, čo vzhľadom na reálne priestorové možnosti v mestách je tých 1,25m reálnejších. V tab. 6 sú rozpísané intenzity. Buďme realisti, 350 cyklistov za hodinu v 1 smere je problém nahnať na petržalskej hrádzi za optimálneho počasia a času. Ono to vychádza zhruba 6 cyklistov na 1 minútu. V momente, keď sa bude mimo obce, napríklad Jurava, hrádza do Gabčíkova (je to vlastne účelové cesta) je odstup 1,5m. To momentálne hovorí ten zákon, čo prešiel.
poukazy navigate_next Požičovňa Pozri si ponuku bicyklov ale aj inej výbavy a vytvor si online rezerváciu navigate_next
comment Komentáre ku fotografii
Momentálne sa tu nenachádzajú žiadne komentáre