Dal som vycentrovať kolesá, odvzdušniť brzdy a včera namiesto prvého výjazdu som zisťoval, prečo to pri šlapaní puká. Vydávalo to zvuky, ako by špice o niečo pri zábere narážali. Také praskanie. Viac pri zábere na ľavú kľuku. Prvé som vylúčil snímač rýchlosti. Medzi ním a magnetom je cca 5 mm ale aj keď som ho zhodil, zvuky sa ozývali. Zvuky zmizli pri miernom pribrzdení zadného kolesa. Tak som vyhodil platničky a pukalo to stále. Tak som zistil, že pravý piestik je zaseknutý. Vysúva sa iba ľavý. Tým, že som centroval caliper (uvolnil skrutky, zabrzdil, pritiahol), vycentroval sa na pravú stranu, lebo pravý piest sa nevysúva. Kotúč sa pri odbrzdení nedotýkal platničiek, koleso sa voľne otáčalo, ale bol moc blízko pravej strany calipera. Pri zábere sa koleso "krúti" do strán a kotúč tým drhol o konštrukciu calipera. Viac pri zábere ľavým pedálom. Ak by bol zaseknutý ľavý piest, bolo by to naopak. Zatiaľ som to neopravil ale som si istý, že tu je príčina. Keď som kaliper bez platničiek vycentroval do stredu, zvuky prestali.
Brake.jpg

comment Komentáre ku fotografii

Momentálne sa tu nenachádzajú žiadne komentáre

Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela
keyboard_arrow_up