Uholných elektrárni mame na Slovensku 2, áut 3,5mil a sú priamo v mestách a to ešte nezabúdaj na znečistenie rafinériami resp, generátormi pri ťažbe ropy, tankermi ktoré spaluju tu najšpinavšiu naftu a to ešte sa môžem povenovať koľko ropy sa dostane do mora pri takej ropnej veži nebodaj väčšej katastrofe.

"BA na východ" jazdia všetci bez jedinej prestávky že? vôbec nepotrebujú ľudia na záchod alebo jest všakže. Nabijanie trvá tak 20min dnes.
2876 kilometrov za jediný deň. Česi na Tesla Model 3 vytvorili nový rekord https://www.mojelektromobil.sk/tesla-model-3-rekord-2021/

"Ak by sa dnes všetky autá zmenili na elektromobily, sieť by to nezvládla." Jasne a aj kone sa vymenili za auta z dna na den a čerpačky vyrástli po výdatnom daždi.

"ťažko hasitelné požiare" "
A recent study conducted by AutoInsuranceEZ using data from the NTSB (National Transportation Safety Board) showed that electric cars in the US caught fire at a rate of 25.1 per 100,000 sales compared to 1,530 for ICE vehicles and 3,475 for hybrids."

Tesla “From 2012 to 2020, there has been approximately one Tesla vehicle fire for every 205 million miles travelled. By comparison, data shows that in the US there is one ICE ehicle fire for every 19 million miles travelled,” Tesla’s 2020 Impact Report claimed. treba niečo dodat?
Ak zhorí EV tak sú o tom plné media a este sa to roky recykluje ale ak z horí spalovak tak to nezaujíma ani lokalne media, preto možeš mat dojem že často horia, štatistiky hovorí ale niečo iné.

"z batérií je odpad"
Tesla už nasadila vlastné recyklačné zariadenie a hovorí o 92-% zhodnotení materiálov -
prípade vlastných batériových článkov (4680) má byť recyklačný proces ešte lepší, nakoľko bude integrovaný v rámci každého výrobného závodu -
len za minulý rok sa jej podarilo recyklovať 1 300 ton niklu, 400 ton medi a 80 ton kobaltu.

VW hovorí zatiaľ o 90% výťažnosti https://autobild.pluska.sk/zaujimavosti/volkswagen-pustil-recyklacie-baterii-neprajnikom-elektromobility-dava-jasny-odkaz
Recykluje sa nie len z ekologických ale hlavne z ekonomických dôvodov.

"výroba elekriny a batérie je rovnaká záťaž ako pri spalovákoch."
tak si zoberme par faktov
ropné veže - fungujú na elektrinu resp. generátor, čerpadlá v potrubí fungujú na elektrinu, rafinérie funguju na elektrinu, transport palív - nafta/benzín aby 70% celej tejto námahy premenil spaľovací motor na teplo
- účinnosť spaľovacieho motora 30% (pri stati na križovatke)

vyrobená elektrina je dopravovaná po "kábly" efektivita elektromotora 90%+

Bateriu z recyklujes, spálenú naftu/benzín nezrecyklujes, čo spravíš so zanesenými DP filtrami, olejmi z motora atd?..
pre lepšie pochopenie odporúčam https://youtu.be/kHtx_kQu6CA?t=73

Elektrimobil je dobrý pre bohatých na jazdu po meste.
Netreba vymýšlať koleso, zajdi sa pozriet do škandinávie alebo Nemecka, Holandska, Beneluxu všade atakuju predaje 30%. (Norsko cez 90% nových áut).

"nedostatočná sieť nabíjania"

comment Komentáre ku fotografii

Momentálne sa tu nenachádzajú žiadne komentáre

Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela
keyboard_arrow_up