Kristina Uz si pojazdila Ripley-ho? Zaujmalo by ma, a mozno aj viacerych, kedze jazdis dva zdanlivo papierovo podobne biky, kde tkvie hlavny rozdiel medzi tymito nizkozdvihovymi trail-downcountry bikmy a nadopovanymi xc-downcountry bikmy? Tabulkovo podobne zdvihy, geo tiez velmi blizka, ale predpokladam ze uplne iny charakter jazdy.
Je to v celku ako takom, ze ruka v ruke zdvihy, mohutnost, atd., sila brzd... ze aj centak zdvihu spravi v konecnom dosledku iny bike, alebo by sa to dalo specifikovat na jednotlive diely ktore robia ten rozdiel, ze trebars hlavnu zasluhu ma masivnejsi ram, system pruzenia, vacsi chod teleskopky, tuhsie kolesa-hrubsie plaste... a ten samotny zdvih, vdaka tomu ze geo- minimalne hlavovy uhol je rovnaky ten rozdiel az tak nerobi.
Jaiub Papierové zdanie podobnosti "suchých" čísiel je v mojom prípade ovplyvnené setupom a zameraním týchto dvoch bajkov. Síce hlavové uhly by mohli byť rovnaké (66,5°), ale ja už od začiatku jazdím Epic s Flip Chipom v "high" pozícii, t.j. hlavový uhol je zväčšený na 67°a sedlový teda zmenšený na 74,3°. Epic mám postavený s agresívnejším "XCO race" posedom do kopcov a teda riadidlá (700mm) čo najnižšie voči sedlu (momentálne cca mínus 5 - 6cm). Reach Epicu je udávaný pre Low pozíciu 406mm (v pozícii high bude IMHO cca 400mm) a predstavec 70mm. Ripleyová má riadidlá (740mm) cca o 1cm vyššie ako sedlo, reach 450mm a predstavec dĺžku 35mm. Sedlo mám na Ibise cca o 1cm viac vpredu voči BB ako na Epicu. Teda úplne rozdielny setup na oboch bajkoch pre úplne rozdielne zamerania. Posed na Ripley je vzpriamenejší. . Odhadujem že Epic bude mať o 55mm kratší rázvor (wheelbase) vďaka high flip chip pozícii. To je poznať hlavne pri vyšších rýchlostiach kedy je dlhší bajk stabilnejší.
Taktiež charakteristika odpruženia je iná. Vidla Fox F34 so zdvihom 130mm a tlmením Grip2 mám nastavenú trochu inak ako F34 SC so zdvihom 120mm na Epicu. Zadné odpruženie je kapitola sama o sebe. Epic poskytuje 110mm, ale mám v ňom najväčší "volume spacer", aby bol pri šliapaní čo najviac progresívny, poskytoval čo najväčšiu oporu a nemusela som ho tak často úplne uzamykať. DW link na Ibis poskytuje síce iba 120mm zdvih, ale jeho priebeh a celkový prejav je oveľa krajší a "maslovejší" ako jednočap u Epicu. Paradoxne poskytuje pri šliapaní väčšiu oporu ako Epic a tak sa na Ripley dajú jazdiť aj celodenné výjazdy. Plne otvorený tlmič na DW linku však krásne žehlí nerovnosti a necítiť na ňom tuhnutie pri brzdení ani kickback na pedáloch.
Veľký pocitový rozdiel je potom už len v samotnej hmotnosti. Epic mám postavený na 8.82kg vs Ripley 11.83kg. Teraz po lete a v zime mi práve začína čas, kedy Epic rozoberiem a zazimujem. Budem si užívať trailové jazdy na Ripleyovej.
Viem si však predstaviť mať postavenú Ripleyovú aj ako maratónsky full. Kľudne aj so 130mm vidlou. Musela by som prerobiť posed a agresívne znížiť riadidlá, vymeniť "pár" komponentov za ľahšie, aby sa bajk dostal aspoň na hranicu 10kg. Potom by aj Ripley mohla byť veľmi efektívna maratónska raketa.
https://geometrygeeks.bike/compare/specialized-epic-evo-2021-s,ibis-ripley-v4-2019-medium/

comment Komentáre ku fotografii

Momentálne sa tu nenachádzajú žiadne komentáre

Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela
keyboard_arrow_up