Pridavam svoju skusenost. Cca mesiac s ebikom Focus SAM2 6.9 vo velkosti M. Vyska jazdca 181cm, Vaha 98kg.

Bajk som kupoval po skusenosti z testovacky v lete v Kalnici. Mal som na ruke jazdenku v Lku no bola ocesana, chlap nemal zarucak a chcel za to viac ako som bol ochotny dat vzhladom na zmenenu vidlicu chybajuci zarucak-fakturu. Rozhodol som sa teda pre novy. Po dlhom studovani geometrie voci bajku co jazdim (Ibis Ripmo vo velkosti L) som sa rozhodol pre Mkovy ram. Bajk je porovnatelne velky ma akurat trosku mensi reach. Zaroven ich sloganom je predsa Designed for down taktiez moznost zmeny na mullet vdaka flipchipu a jemne mensi ram mi nepride ako blbost. Po obdrzani bajku a porovnani s mojim IBISom som si skoro isty, ze volba Mka bola spravna a po prvej jazde je to 100%. Bajk je skutocne dost velky a ani nevnimam, ze jazdim Mko. Neskutocne sa tesim ked dakm dozadu 27,5 koleso. Vidlicu Fox Factory 38 Grip2 uz poznam- v E-SPEC ma vidlica zosinlene nohy a patronu z 36tky. Fox Factory vidlica je sice uz skutocne nastroj pre profikov a nebola mojou preferenciou, no nakolko jazdim Factorku 36 uz vyse roka, neberiem to urcite ako minus. Pruzinovy tlmic Fox Van bol pre mna jasnou volbou na elektro, nakolko pri elektrike par gramov navyse neriesis. Zaroven pocit z jazdy je oproti Fox Float X2 je viac maslovy a DHckovy. Tlmic ma specifikaciu 2,8x 400 a pri svojej vahe pruzinu budem menit za 500 (alebo 550). Bike ma 170mm vpredu/vzadu, co uz je slusna palba a mozme ho nazvat super endurom. Kokpit tvoria riadidla RaceFace vo velkosti 780mm a zdvihom 35mm s gripmi RaceFace, ktore su celkom prijemnym prekvapenim, nakolko som uz zvyknuty na ESI Super Chunky. Riadidla by sa sica hodili 800mm, ale nakoniec si na ne celkom rychlo zvykam a pri zjazdoch pomedzi stromi hodnotim nakoniec uzsie riadidla ako vyhodu. Bike ma nevsedne riesene vnutorne vedenie, kedy su kable vedene do predstavca, ktory si Focus sam vyvinul. Vybava v XT je pecka- jazdil som do teraz GX -ale prehadzovanie single speed. Trochu som sa bal prehadzovania po viac stupnoch a clovek si musi davat pozor, aby tam nezarval v zabere do kopca prehod o 2-3 stupne, ale na rovinke resp. v miernom stupani je prehadzovanie aj o viac stupnov OK, a hodnotim ho nakoniec na vybornu. Brzdu na prehadzovaci mam stale zapnutu a neriesim otvaranie/ zatvaradnie. Kazeta je 12s SLX a nie je tam co riesit. Brzdy XT su pre mna uz klasika a za ine by som ich nemenil. Kotuce mali byt IceTech, bajk je vsade foteny s Ice-Tech kotucmi, no na stranke predajcu neboli specifikovane a zaroven upozornoval na moznu zmenu specifikaci- bajk na moje sklamanie prisiel na kotucoch RT 66 vpredu 223mm a vzadu 203mm s N03A resin platnickami. Aktualne som dozadu hodil Metalicke platnicky N04C, nakolko kym sa zahreju a zvlas ked su v zime studene a mokre maju trosku mensi zaber, co mi vzadu neprekaza dovoluje mi to jazdit plynulejsie a ked za ne zatiahnes, stale sa vedia kusnut. Zo sedlovky Fox Transfer som trochu sklamany. Sedlovka nejazdi tak ako ma a oproti One Eighty alebo Crankbrothers mi to pride ako sklamanie. Jedine plus, ze ma pekny zlaty Kashima coat. Zaroven by som uvital zdvih sedlovky 180mm oproti 150mm, ktora bicykel ponuka. 180mm mi umoznuje ju mat pri zjazde nizsie a pri vyjazde je posed stale prijemny. Rafiky su RaceFace s nabojmi Novatec a plastami Schwalbe Magic Marry v ADDIX- viaczmesovej specifikacii. Voci Schwalbe som mal po poslednych skusenostiach predsudky no Magic Marry ma viac ako prekvapili. Pnemuatiky drzia priam neskutocne a hodnotim ich na jednotku. Motor Bosch CX4 bol kvoli tahu a prednastavenym jazdnym rezimom jasnou volbou, zaroven mam doma tuningovy chip, no aktualne nevidim potrebu ho instalovat. Zakladny dislpej Purion nie je sice ziadny extravagant a potesilo by, keby ukazoval aspon cas, no je stale dostatocny. 625Wh bateria ma pri mojej vahe a vahe bajku trosku mensi dojazd, zvlast v zime. Nastupam cca 1100m pri dojazde cca 35km- zalezi od terenu. Samozreme lahsi jazdec, alebo vysia telpota znamena vacsi dojazd. (Isiel som uz aj 70km s nastupanim 1200m, no s5 po cestach a rovinach som slapal za svoje) Ideal by bolo mat pri mojej vahe aspon 700Wh bateriu. V priemere ratam s dojazdom max 50km a s nastupanim cca 1000-1100 metrov (v EMTB a Turbo rezime). Zaver? Jedna sa bezprecedtne o seriozny super enduro bajk, ktory moze konkurovat zjazdakom. Sice nevazi 20kg, ani nema 900Wh bateriu no ponukne vam vela, vela zabavy po ceste hore a este viac po ceste dole. Pomer cena-vykon je na dnesnu dobu skvely, nakolko pri cene 6000e ma najvyssiu radu vidlice FOX, slusny pruzinovy FOX tlmic a Shimano XT osadenie (vratane packy prehadzovaca). Bajk si vas vytiahne hore a dole vam dovoli ist neskutocne bomby.

Vyhody:
- Kompletna vybava Shimano XT
- Fox Factory 38 Grip2 vidlica (E-Spec) 170mm
- Fox VAN pruzinovy tlmic (E-Spec) (170mm na zadnej stavbe)
- Bosch CX4 motor
- Ram v DH specifikacii - podla EN17406 cat.5
- Pomer cena-vykon
- Moznost pouzit 29 aj 27,5 zadne koleso vdaka flipchipu.
- Integrovana bateria.
- 65 stupnovy hlavovy uhol

Nevyhody:
- Iba 625Wh bateria. (pri mojej vahe by som uprednostnil 700)
- 150mm zdvih sedlovky (no pri Mku niekedy volia vyrobcovia 120mm)
- Fox Transfer sedlovka mi az tak nesadla
- Vyssia vaha 25kg

comment Komentáre ku fotografii

Momentálne sa tu nenachádzajú žiadne komentáre

Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela
keyboard_arrow_up