IngVisitor Každý watt odporu na bicykli musíš prekonať vlastnou silou, s tým valivým odporom na bicykli je to trochu zložitejšie ako uvádza wikipédia a zabralo by to niekoľko strán OT, ja som sa vyjadril v skratke, keďže nie sme ani vo vlákne na to určenom. Je veľa faktorov ktoré majú vplyv na valivý odpor plášťa (veľkosť, šírka, tlak, dezén, vnút. šírka ráfika atď.) a typ duše je len jednou z nich. V žiadnom prípade nie zanedbateľnou, ale s citeľným vplyvom na výsledok.
Do extrémov ako niektorí fóristi, určite nejdem, nemienim vyhodiť stovky eur za napr. OSPW kladku, alebo mazivo čo ušetria v najlepšom prípade 0.5 W, ak vôbec.
Ale ak ušetrí latex iba 5w (čo je v praxi určite viac), vzhľadom na cenu duše ide o watty zadarmo, nehovoriac o väčšej odolnosti voči defektom a citeľne vyššom pohodlí. To sú watty, čo reálne cítiť aj pri nižšej rýchlosti ako 45km/h a netvrdím to len ja. Valivý odpor je síce podstatne menšia sila ako aero odpor, ale je nezanedbateľný aj z hľadiska hobíka (pre info, test je s GP4000s II s butyl dušou).
Sám píšeš že latex si nikdy nejazdil, skús a porovnaj rozdiel minimálne v komforte. Mne osobne je jedno čo kto jazdí a nikoho nepresviedčam, reagoval som len na zvláštne tvrdenia čo sa tu objavili. Najviac ľudí čo poznám a sú proti latexu je len z dôvodu potreby hustenia každý deň.
Týmto končím s OT a keď tak prosím o presunutie celej debaty do príslušnej témy.

comment Komentáre ku fotografii

Momentálne sa tu nenachádzajú žiadne komentáre

Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela
keyboard_arrow_up