105 kg (130-135 kg) Shimano

Tu je porovnanie:
Biker: 84 kg vs 105 kg
Celkom: 84+25+5= 110-115 kg vs 105+25+5= 130-135 kg
(bike 25 kg + ~5kg (voda, batoh, naradie, fotak, ...)) (ja niekedy beriem aj fotak, dalekohlad)

Kto chce mat tie porovnania v obrazku vedla seba tak si stiahnite prilohu GPX_VH.ZIP
je to bez hesla
tu by to bolo necitatelne, preto je to rozdelene na 2 obrazky Bosch a Schimano
---

Nad cervenou hrubou ciarou = useky v kopcoch kde sme uz pouzivali castejsie dopomoc
pod cervenou hrubou ciarov = vsetko
vsetko: 2 riadok = 1 riadok = cesta na vlakovu stanicu
GPX_1 (3r. = 2r.) = trasa ku kopcom (asfalt) bolo veterno na otvorenych usekoch
na 3,6 km nas predbehli chalani na biobikoch
GPX_2
na 1,4 km sme predbehli my ich

Vyskove metre
su prevzate z freemap.sk

Rozdiel v km
ja si viem na Boschi nastavit obvod kolesa
(znacka na plasti, sadol som si na bike, urobil jedno otocenie kolesa. Zmeral. Nerobil som to sam)
Na Shimane sa neda nastavit obvod kolesa v cyklocompe.

Presnost merania spotreby baterky je +/-1%.
Priklad
Ked mate 10,1% baterky a miniete 1,2% baterky tak zostatok je 8,9% ale cyklopocitac mi ukaze 10% (11%) a 8% (9%) => 2%
Ked mate 10,5% baterky a miniete 1,2% baterky tak zostatok je 9,3% ale cyklopocitac mi ukaze 10% (11%) a 9% (10%)=> 1%

Spotreba BOSCH = cyklocomp KIOX ukazuje %
Spotreba SCHIMANO = % z aplikacie "e-tube ride" (obrazok v prilohe)
---

Ake priemerne stupania v % boli v kopcoch.
Zoberme si tab "kopce" nad cervenou ciarov
Na rovinkach davam OFF, pokial nie je nejaky sypky, zasvineny = konare, bordel, blato ci velmi kamenisty teren.

* GPX_2
1. riadok ECO+TOUR+ = 2,22+0,36 = 2,58 km / vm = 250m
250m/ 2580 m = 9,68% priemerne stupanie

* GPX_3
2. riadok
1,05+0,14 = 1,19 km
135 m / 1190 m = 11,3% priemerne stupanie

* GPX_4
3. riadok
123 / 1250 = 9,8% priemerne stupanie

Ostatne riadky by nam mohli skreslovat presnost v % stupania, pretoze su tam aj dost velke klesania => po zjazde, naberies rychlost, niektore napr. kratsie stupania sa daju vyjst aj za svoje, resp. staci zapnut neskor dopomoc.
---

sorcerer, ostatni

Aby ste ma chapali, preco prepinam na OFF.
Je to aj kvoli presnosti merania kolko skutocne prejdem na jednotlive rezimy.

Urobil som teraz skusku aj na Shimane, aplikacia "e-tube ride". Modry obdlznik.
Ten usek je v podstate 97% zjazd. Su tam dva take kratke prudsie useky kde treba sliapat do kopca. Niekedy si to davam aj za svoje ale vacsinou tam dam ECO, ci Tour+.
Kamaratovi som povedal aby aj ked pojde po rovinke pred dalsim klesanim a rychlost mu klesne pod 25km/h nesliapal.
Niektore male kratke stupania sa daju prejst zotrvacnostou nad 25 km/h.

Ak mas zapnutu dopomoc, v tomto pripade ECO, tak to zaznamenava, ze si mal zapnutu dopomoc. Nezaznamenava to, ze ides na ECO len ked sliapnes do pedalov.
Cize nesliapnes vobec do pedalov a ukazuje ti to, ze si presiel 92% na ECO ale v reale si sliapal len 3% na ECO (pozri vlavo moje)
Takze v skutocnosti si presiel 97% na OFF a 3% na ECO ako to mam ja, aj ked si mal zapnute ECO (TRIAL, TURBO). Ale v statistike Ti to ukaze 8% OFF a 92% ECO (obrazok_Shimano_gpx_11)
Kamarat to prepol do OFF skor ako az na konci trasy, ale to nevadi, lebo aj tak je vidiet ako to ta aplikacia zaznamenava.
Keby to vypol az na konci tak by to mal 100% ECO
Ked pozries priemerku 27,4 km/h tak aj keby sliapal stale na ECO (TRIAL, BOOST) tak sa motor nezapne.

Ktore su potom spravne prejdene km na jednotlive dopomoci?
Zrejme tie moje, kde vypinam do OFF ked viem, ze nepotrebujem, resp. sa mi aj tak nezapne dopomoc.
Aj preto to nemam stale zapnute.

Moje jazdenie je, ze si setrim baterku do kopcov. Hlavne ked idem neznamy teren, trasy. Nevies co ta tam moze cakat.
V tomto pripade som aj kamaratovi povedal aby to skusil dat na OFF kym prideme ku skutocnym kopcom. Ma ~2x taku spotrebu ako ja.
Ked sa pozries na druhy riadok pod cervenou ciarou vpravo, tak na poslednych ~260 m si dal ECO, spotrebu mal 0% (pozri hore presnost merania)

Ked tadial pojde nabuduce ci uz on alebo ja tak si vieme dat aj vacsiu dopomoc, lebo uz vieme kolko minieme baterky v kopcoch. Hlavne on, kedze ja tazsi a ma vacsiu spotrebu.
---

Pomer OFF / dopomoc len v kopcoch ani u mna nie je "hrozivych" 84% / 16% ale 68% / 32% =)
---

Neviem ake data dokazete dostat z motora vy ostatni, cez ake cyklokompy ci aplikacie, ale mne a kamaratovi, to zaznamenavaju takto.
Tak ked som chcel vediet skutocne prejdene km na jednotlive rezimy tak som musel davat aj OFF.
Preto mam aj v tej tabulke poznamku:
"Nie vyuzitie ale zapnutie rezimu"

Z toho ako to zaznamenava dopomoc => aj vy prejdete minimalne mozno aj 30% na OFF aj ked mate zapnuty motor, lebo netreba sliapat.

Nebavme sa teraz o tom, ze aj tak idem na OFF "strasne" vela.
Ano, aj mna to zo zaciatku dost prekvapilo. Ale je to aj o tom co preferujes.
* Rychlu jazdu, malo casu, vela dopomoci = menej vyskovych, mensi dojazd
* Pomalsiu jazdu, menej dopomoci, beries to aj ako "trening" = viac vyskovych metrov, vacsi dojazd

Mna ten sposob ako pouzivam E-bike bavi.
Ak mam menej casu alebo som unavenejsi napr. z prace, tak si dam aj viac dopomoci.

Inak aj kamarat bol nateseny, ze dal take pekne vyskove metre a nevytrieskal celu baterku uz niekde na Pezinskej Babe.

Ale znova opakujem.
Neodsudzujem nikoho kto ma zapnutu dopomoc stale, je to kazdeho osobna vec akym stylom jazdi.
Len vam ukazujem alternativu, co ste schopny nastupat (vm) a pojazdit (km) pri takomto style jazdy, bez dokupenia dalsej baterky.

Ak si gpx date do freemap, tak si kliknite na "VYSKOVY PROFIL" a pobehajte mysou po nom
https://www.freemap.sk/#map=13/48.317965/17.245789&layers=O&tool=track-viewer

comment Komentáre ku fotografii

Momentálne sa tu nenachádzajú žiadne komentáre

Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Ďalšie fotky z tejto témy

Zobraziť všetky
keyboard_arrow_up