pozor na problém z tlmičom RS-popis problému v tejto téme:
https://www.mtbiker.sk/forum/post1955647.html#p1955647
to nepomôže,puzdra sú tak extrémne natesno,že aj vo zveráku to ide pootočiť len velkou silou,ten olej sa tam nemá šancu dostať-včera som pri jazdení počul také jemné pukanie pri pružení,mám podozrenie,že sa už otáčala skrutka vo vahadle namiesto čapu v puzdre-skúsim dnes,či riešenie popísané v téme o tlmičoch pomohlo
Diky moc za toto upozornenie. (A vlastne za vsetky prispevky v tejto teme, ja som sa dlho rozhodoval medzi Switchmi a Areonom Xpert, pripadne este niecim inym a po tvojom zozname skusenosti som Areona par dni po tebe kupil )

U mna zacalo pukanie pri pruzeni celkom rychlo, do prvych 200 km - najma pocas slapania na asfalte alebo vo velmi lahkom terene, asi preto, ze su to take jemne pohyby, nie nejake velke nahle prepruzenie? Podotahoval som vsetko mozne, na chvilu prestalo, ale velmi rychlo to bolo naspat a este castejsie, podozrieval som tlmic.

Rozmyslal som nad tymto:
- Prebrusit ako v linkovanej teme, ale bojim sa trochu ubytku toho cerveneho klzneho materialu a mojej sikovnosti
- Foxacke plastove puzdra
- RWC ihlickove loziska https://www.enduroforkseals.com/products/rear-suspension/shock-eyelet-bearing-kits/6mm-8mm-thru-bolts/NEEDLE-BEARING-25.40.html (pozor, zly rozmer!)
- Enduro Bearings ihlickove loziska https://cycling.endurobearings.com/collections/shock-needle-kits/products/bk-5868-8-01x11-15x12-7-23-90mm-shock-eye-needle-bearing-kit

Fox puzdra som 8x24 mm nenasiel, niekto pisal, ze s nimi pouziva Rockshox osku + tesnenia, ale z ineho rozmeru Rockshox, lebo Fox puzdro presahuje von.

RWC loziska vyzeraju na pohlad lepsia volba nez Enduro Bearings - dodavaju s nimi tri osky s malicko odlisnym priemerom, aby ked sa lozisko vlisuje do oka tlmica a oko ho stlaci, podla odchylky oka tam jedna z tych troch zapadne presne, ani prilis volne ani prilis tuhe. Zaroven prachovky vyzeraju podstatne lepsie ako Enduro Bearings, kde su v podstate dve gumicky na kazdej strane... Ale vyzera, ze rozmer 8x24 mm není k mání

Takze volba padla na Enduro Bearings, robia 23.9 mm, podla random internetovych clankov je ok ist az -0.2 mm (a naopak nesmie byt vacsi rozmer). Nakoniec to pocitovo slo do ramu/vahadla viacmenej rovnako, tak tych 0.1 mm snad nebude chybat z hladiska nejakej pracho/vodotesnosti alebo pevnosti.

-----------------

Takze nakupene:
- 2x Enduro Bearings 8x23.9 mm https://www.bike24.com/p2223514.html?sku=788723
- Rockshox Bushing Tool https://www.bike24.com/p2130132.html
01_bearings.jpg
Naradie:
- 13ka kluc + 13ka orech/kluc
- zverak, staci hobby hrackarsky z Lidla
- vazelina
- Loctite

Postup:
- vymontovat tlmic
^^^ Netreba vypustat, on sa uz viac neroztiahne ako je pri zdvihnuti zadneho kolesa zo zeme. Vysrobovat vpredu aj vzadu - zlava aj sprava naraz, srobuje sa to do seba navzajom; pozor, padne/stlaci sa zadna stavba, najlepsie na bike stojan a pridrzat stavbu + podlozit vahadlo handrou, nech nevrazi do ramu

- vytlacit osku (je tam ztuha)
- vytlacit puzdro (je tam super ztuha)
^^^ postup a obrazky na strane 12-15 tu https://www.sram.com/globalassets/document-hierarchy/service-manuals/rockshox/rear-suspension/2018-2022-deluxe-service-manual.pdf
04_puzdra_von.jpg
05a_puzdra_loziska.jpg
- vycistit oka od bordelu, co tam spravilo vylisovanie povodnych puzdier, viac nizsie
- zlahka namazat oka a vonkajsie strany lozisk
- zatlacit lozisko vo zveraku a docentrovat na stred s nastavcom z toolu, slo to celkom v pohode
- namazat osky a prachovky, poskladat (ide to uplne zlahka, tu by sa hodili tie rozne priemery osiek dodavane s RWC)
06a_lozisko_dnu.jpg
06b_lozisko_dnu.jpg
06c_lozisko.jpg
- vycistit ram, vahadlo, namazat zvonku srob s vnutornym zavitom, aplikovat Loctite na druhy srob s vonkajsim zavitom, namontovat naspat na ram
- znova rozmontovat zo zadnej strany, nasadit zabudnuty indikacny kruzok na tlmic, namontovat znova
- uzivat

-----------------

Postrehy:

- Po vymontovani tlmica a upnuti osky do zveraku slo tlmicom otacat ztuha, ale menej ztuha ako som cakal - ako sa na videu v odkazovanej teme ten tlmic ani nepohol alebo ako pisal Dano5 velkou silou. U mna praveze stacilo jemne zatlacit jednym prstom aby sa hybal okolo capu, ale aj tak bolo citit odpor, ze sa tomu nechce rozhybat.

Video: https://streamable.com/fds6p4

- Na rame a vo vahadle uz bol otlaceny cap, neviem ci je to normalne, alebo sa to uz pretacalo alebo, co sa tyka ramu, ci je len ten lak nic moc (celkovo, ten CTM mätovy lak je dost zufaly, popraskany aj okolo uchytu zadneho strmena a dolneho zavesu zadnej stavby).
03_uchyty.jpg
03a_uchyt_ram.jpg03b_uchyt_ram.jpg03c_uchyt_vahadlo.jpg
- Tie Rockshox original puzdra a original tool su strasny shit. Zo zaciatku to vytlacenie puzdra vobec nejde a treba dobre zabrat, az sa clovek boji, ze to ma zle nasadene a nieco nici. Potom to povoli, ale stale to ide ztuha a vydava strasidelne zvuky. Ono ten tool roztlaci hranu puzdra dovnutra aj von, a zaroven sa to cele navzajom otaca, takze pri vytlacani ta roztlacena hrana skrabe peknu spiralu... Pisali aj v recenzii pod toolom, stalo sa mi presne to iste na oboch puzdrach. Zaroven to znamena, ze po vylisovani puzdra uz do neho nemozno vlozit osku ani vratit puzdro do oka, puzdro je z tlacenej strany uplne kaput. Asi su lepsie (ale aj podstatne drahsie) tooly, alebo sa to da vylisovat zverakom/velkou stolarskou svorkou s vhodnym nastavcom, nech sa to aspon neotaca, mne sa to tak nedarilo. Podla Rockshox manualu (discard the old bushings) beriem, ze su asi jednorazove, len by to nemuselo zadarmo prebrusit oka tlmica Ale nicomu to nevadi.
05b_puzdra_loziska.jpg
- Lozisko je zvnutra samozrejme hrubsie ako povodne tenke puzdro, takze ho nemozno poriadne nasadit na tool urceny na puzdra, ale zatlacit to ide uplne v pohode naplocho zverakom a potom toolom pri troche opatrnosti uz len dotlacit do stredu. Pripadne je este tento tool https://www.bike24.com/p2308758.html (ktory je urceny na toto za 150 bubakov https://www.enduroforkseals.com/products/tools/wheel-and-hub-bearing-tools/BRT-045.html), ale nie je to treba.

-----------------

A teraz to dolezite:

- Po vymene a zlozeni zo stojana okamzity rozdiel. Predtym pri pokuse o stlacenie tlmica bolo potrebne sa na sedlo doslova zavesit polovicou tela kym sa to odtrhlo a pohlo, myslel som si, ze to je celkovo odpor vsetkych casti stavby a vzduchovych tesneni tlmica, kym sa to da do pohybu... ale teraz staci jemne zatlacit jednou rukou na sedlo a zadna stavba sa okamzite zacne hybat. Proste nie je tam definovany taky ten okamih "teraz sa to odtrhlo".

- Po skuske v terene je to, citujem, uplne iny vesmir. Chcel som hlavne odstranit to otravne pukanie, ale teraz je to ako keby niekto lesne cesty presiel valcom a natiahol asfalt, small bump compliance... A to mne tym vymontovanym tlmicom este celkom slo hybat, ked niekomu treba vacsiu silu, tak to musi byt snad taky polovicny hardtail.
Vyrazne odporucam. Prebruste puzdra, dajte Fox puzdra, alebo rovno dajte ihlickove loziska, ale pripajam sa k celkovemu nazoru, ze v povodnom stave su tie old-school Rockshox puzdra totalny nezmysel.

Uvidime ako zivotnost a udrzba, ale za tych 50 eur a pracu to stalo, aj keby to bolo treba kazdy rok menit.

comment Komentáre ku fotografii

Momentálne sa tu nenachádzajú žiadne komentáre

Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Ďalšie fotky z tejto témy

Zobraziť všetky
keyboard_arrow_up