Priložil som obrázok, ako to vyzerá, keď si sadneš na pivo. Keď si sadneš na viac pív, môže to vyzerať aj horšie.

Áno, dá sa vypínať a zapínať. Tým by si to najhoršie eliminoval. Ale furt sa stresovať, či som nezabudol vypnúť, alebo zapnúť. A na druhej strane, sú vlese miesta bez GPS signálu, alebo so zlým signálom, kde sa vyskytnú tiež rôzne "úlety". Potom taký výstup v podobe prejdených kilometrov a priemerných resp. max. rýchlostí je zlý. A výstup o nastúpaných metroch je zlý už úplne. Navigačné SW (aj prístroje Garmin) majú síce algoritmy, ktorými sa bludné dáta snažia eliminovať, niektoré úspešnejšie, niektoré menej úspešne. Ale nikdy to nie je ono.

Takže: Na počítanie kilometrov a podobných vecí slúži cyklokomputer, ktorý meria podľa počtu a frekvencie otočení kolesa so známym a nemenným obvodom. GPS cyklokomputer nenahradí.

GPS prijímač slúži na orientáciu v teréne, na záznam prejdenej trasy, na navigovanie podľa dopredu pripravenej trasy a pod.

Tú GPSMAP 62s si kľudne kúp. Je to dobrá voľba. Dobrá voľba by bol aj Oregon 450. GPSMAP má lepšiu čitateľnosť displeja, Oregon má zas displej väčší a s väčším rozlíšením a je menší a ľahší. Ale tá čitateľnosť displeja na GPSMAP je taká dobrá, že by som sa ťažko rozhodoval, ktoré výhody prevážia. Do Oregona aj do GPSMAP sa dajú nahrať rastrové mapy zadarmo - je to výhoda oboch. Ja mám Oregon 450 a používam výhradne rastrové mapy.

comment Komentáre ku fotografii

Momentálne sa tu nenachádzajú žiadne komentáre

Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela
keyboard_arrow_up