favorite comment 0
thumb_up0thumb_down

directions_bikePeklíčko okolo Raja

Túto trasu mám už dlhšie na “wishliste” tak som si povedala, kedy keď nie teraz. Ráno sa síce budím nie najoddýchnutejšia, aj o pol hodiny neskôr, ako som pôvodne chcela. Trochu ma demotivuje mäkká zadná pneumatika. Dofukujem a sadám na bike. Hneď začína stúpanie, okolie Spišskej je nemilosrdné. V hlave si prechádzam všetky, ktoré ma čakajú. Gretľa, Grajnár, Dobšinský kopec, Kopanec. Hneď po 5 km stojím v Novoneskej hute a zas dofúkavam koleso. Rozmýšľam nad výmenou alebo otočkou naspäť, kým ešte môžem. Nakoniec tomu dávam ešte jednu šancu a po dofúkaní a podoťahovaní všetkého pokračujem. V zákrute na konci Huty vchádzam do tieňa a je to vykúpenie. Táto radosť končí chvíľu po tom, hneď ako vidím semafor a zfrézovanú cestu. Nadávam lebo -5cm asfaltu neznamená mínus diery. Skôr naopak.
Pred vyrazením si hovorím, do druhej by som mohla byť doma, Gretľa snáď za hodinu, Grajnár hodinu a pol. Na Gretľu výťazoslávne došľapem za 52 minút. Krátky zjazd a ďalšie stúpanie. Do sedla Grajnár prichádzam po hodine dvadsať, dva ciele z troch splnené 🥳💪🏻. Papám rožok a zisťujem, že som to s vodou trochu nedomysela v tomto teple. No nič, za odmenu ma čaká zjazd až do Rakovca. Vodu vyriešim potom. Údolím Hnilca míňam mieste jaky a na Mlynkoch prichádza záchrana - bufet Wandrak a Dont stop me now na celú dedinu je vyššie znamenie doplnenia vody. Aj keď popýtať si miestneho chalana espresso tonik znamená že dostaneš so zdvihnutým obočím espresso a tonik k tomu. Bratislavské huncútstva tu, pánu bohu za chrbtom neberú. Voda a kofeín doplnený, čaká ma ďalšie stúpanie. Naposledy som tu šlapala pred 12timi rokmi, tentoraz je to značne lepšie. Keď vidím legendárnu zákrutu v ktorej krajania narafali viem, že už to je len kúsok. Zjazd do Stratenej a keďže mám fajn čas a už som v polke, idem sa vykúpať. Na Stratenskej píle je ako vždy krásne, kopa ľudí na paddleboardoch, lezci a konečne aj nejakí cyklisti. Ale kúpem sa jediná. 19 stupňová voda nikoho iného neláka. Keby mám viac času idem si aj zaskákať zo železničného mosta. Takto osviežená pokračujem údolím. Stratenský tunel (najdlhší do postavenia Braniska a stále neosvetlený) obchádzam Stratenským kaňonom. Naposledy som tu pred dvoma rokmi tlačila babku na vozíčku. Napájam sa naspäť na cestu a za chvíľu bočím na posledné stúpanie (aspoň som si myslela). V polovici ma predbehajú dôchodcovia na e-bikoch, čo trochu zabolí ale na chvíľu som na vrchu. Zvládla som to lepšie, než som čakala. V sedle stojím, pozerám, čo tu teraz rastie. Kopanecné lúky sú druhovo najbohatšie horské lúky v Európe. Cestu lemuje divoká šalvia a mrkva, valeriána, zvonček, margaréty, náprstníky, ihlica, všakovaké bodliaky a kopa ďalších kvietkov, čo nepoznám. Zo sedla sa vrhám do zlatého klinca trasy - zjazdu dolinou Veľkej bielej vody. Ďakujem za to, že mám gravel, lebo stav vozovky sa už asfaltovou cestou nazvať nedá. Teším sa už 15km zo zjazdu keď zrazu sa cesta vyrovnáva, záporne percentá stúpania stúpajú do plusových hodnôt. Šla som tade 1000x a aj tak by som prisahala, že ten kopec v závere doliny tam nie je. Podlesok míňam, počet aút na parkovisku ma odrádza. Vyrovnaná pripravená plocha na asfaltovanie napovedá rozširovaniu parkoviska. Nechápem, kam sa chcú všetci tí ľudia pomestiť. Chápem, rokliny a hlavne najdostupnejšiu Suchú belú chce vidieť každý ale takýto turistický ruch je neudržateľný a prírodu len devastuje.
Cez Hrabušice ma kvária tieto myšlienky a takmer miniem odbočku na novú cyklotrasu, vďaka ktorej už netreba riskovať život na spišskej Route 66(6). Aj keď jej postavenie trvalo 20 rokov a ten kto ju navrhoval a staval by si zaslúžil ísť si vyskúšať bez bŕzd tie 90 stupňové zákruty dole kopcom. Letanovce, Tomášovce, Spišská na záver vytrápi silný protivietor, ako naschvál. Pred domom mám na hodinkách 78,9km tak sa ešte pomotám okolo škôlky a preliezok, kde som sa ako malá hrávala a 13:45 klopem na dvere. Do tretice, všetko dobré. Nebyť toho tepla a fakt hrozných vodičov by to bolo peklíčko iné, bol by to raj 😅

Bicykel lock_open

place Graf prevýšenia

comment Komentáre ku aktivite

Momentálne sa tu nenachádzajú žiadne komentáre

Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela
trending_up Vzdialenosť
80,1 km
schedule Čas
04:07:07
landscape Nastúpané
1 093 m

bar_chartŠtatistiky

Priemer Max
Rýchlosť 19,4 km/h 56,5 km/h
Výkon 162 W -
Tepová frekvencia 157 bpm 203 bpm
Energetický výdaj 3 270 kcal

directions_bike Posledné aktivity bikera

thumb_up0thumb_down

directions_bike Kolatch&treshold regióny edišn

trending_up 76,0 km
schedule 04:32:00
landscape 1 011 m
thumb_up0thumb_down

directions_bike 1000 a jeden most

trending_up 28,8 km
schedule 01:17:22
landscape 52 m
thumb_up0thumb_down

directions_bike DPNB

trending_up 11,0 km
schedule 00:36:53
landscape 36 m

place Segmenty

Názov segmentuSegment ČasMôj čas Priemerná rýchlosť Priemerný výkon Priemerný tep Najlepší čas na segmenteNajlepší čas
Spiska Nova Ves- Sedlo Grajnar Spiska Nova Ves- Sedlo Grajnar open_in_new
16,06 km  3.4 %
01:22:50
11,6 km/h
11,6 km/h 142 W 163 bpm 44:48
21,5 km/h
cyklochodník Ferčakovce cyklochodník Ferčakovce open_in_new
0,59 km  2 %
02:05
17,0 km/h
17,0 km/h 160 W 163 bpm 01:02
34,2 km/h
Huta-Gretľa Huta-Gretľa open_in_new
5,67 km  4.7 %
39:18
8,7 km/h
8,7 km/h 120 W 161 bpm 14:57
22,8 km/h
Rovina naklonená do 4,6 % Rovina naklonená do 4,6 % open_in_new
1,04 km  4.6 %
05:13
12,0 km/h
12,0 km/h 180 W 146 bpm 02:16
27,6 km/h
Segment Segment open_in_new
0,93 km  9.8 %
05:57
9,3 km/h
9,3 km/h 127 W 170 bpm 02:30
22,2 km/h
Grajnár Grajnár open_in_new
4,01 km  4.4 %
23:16
10,3 km/h
10,3 km/h 151 W 170 bpm 10:19
23,3 km/h
Grajnár last km a dačo Grajnár last km a dačo open_in_new
1,20 km  4.3 %
06:22
11,3 km/h
11,3 km/h 163 W 170 bpm 02:53
25,0 km/h
segment segment open_in_new
0,42 km  3.8 %
01:59
12,7 km/h
12,7 km/h 172 W 170 bpm 00:51
29,5 km/h
Mlynky - Priehrada Mlynky - Priehrada open_in_new
3,57 km  0.7 %
31:37
6,8 km/h
6,8 km/h 59 W 115 bpm 05:38
38,0 km/h
Zjazd do Stratenej Zjazd do Stratenej open_in_new
2,00 km  -2.1 %
03:13
37,2 km/h
37,2 km/h 151 W 129 bpm 02:12
54,5 km/h
Stratenský kaňon Stratenský kaňon open_in_new
1,09 km  3 %
04:31
14,5 km/h
14,5 km/h 136 W 140 bpm 02:29
26,3 km/h
Stratená-Kopanec, nábeh Stratená-Kopanec, nábeh open_in_new
1,68 km  1.8 %
05:32
18,3 km/h
18,3 km/h 188 W 153 bpm 02:51
35,5 km/h
Stratená - Kopanec Stratená - Kopanec open_in_new
4,26 km  3.2 %
19:10
13,4 km/h
13,4 km/h 171 W 165 bpm 09:27
27,1 km/h
Kopanec-last km Kopanec-last km open_in_new
1,01 km  4.3 %
05:26
11,2 km/h
11,2 km/h 148 W 168 bpm 02:17
26,6 km/h
Kopanec-Horareň descent Kopanec-Horareň descent open_in_new
10,03 km  -3.5 %
18:08
33,2 km/h
33,2 km/h 168 W 178 bpm 14:55
40,3 km/h
Sedlo Kopanec - zjazd Hrabušice Sedlo Kopanec - zjazd Hrabušice open_in_new
14,68 km  -3 %
29:40
29,7 km/h
29,7 km/h 171 W 172 bpm 23:24
37,6 km/h
Pila- Podlesok Pila- Podlesok open_in_new
3,97 km  -0.7 %
10:24
22,9 km/h
22,9 km/h 176 W 151 bpm 06:34
36,3 km/h
podlesok od kopanca podlesok od kopanca open_in_new
0,81 km  4.1 %
04:18
11,3 km/h
11,3 km/h 161 W 162 bpm 00:15
194,9 km/h
Podlesok Podlesok open_in_new
1,62 km  -2.5 %
03:22
28,9 km/h
28,9 km/h 166 W 132 bpm 01:42
57,3 km/h
Od krizovatky Betlanovce po hlavnej po odbocku na cyklochodnik Od krizovatky Betlanovce po hlavnej po odbocku na cyklochodnik open_in_new
1,52 km  1.1 %
04:39
19,6 km/h
19,6 km/h 164 W 136 bpm 02:21
38,8 km/h
Formulár sa odosiela
keyboard_arrow_up