to kde si dal reklamovat ze musis cakat na vyjadrenie? predajca musi o uznani reklamacie rozhodnut hned na mieste a iba vo vynimocnych pripadoch ta moze nechat cakat na posudenie. ci kupoval si cez internet?
netrep. pri takejto jasnej veci musi rozhodnut o uznani a sposobe vybavenia reklamacie hned
Code:
•Určenie spôsobu vybavenia reklamácie
Ak spotrebiteľ uplatní reklamáciu,
predávajúci alebo nim poverený zamestnanec,
alebo určená osoba povinne poučí spotrebiteľa o jeho právach podľa Občianskeho zákonníka,
teda o práve na opravu, výmenu, odstúpenie od zmluvy
(vrátenie kúpnej ceny) a zľavu z kúpnej ceny.
•Na základe rozhodnutia spotrebiteľa,
ktoré z týchto práv si chce uplatniť,
je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie
v závislosti od charakteru vady ihneď,
v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní, v odôvodnených prípadoch,
najmä ak to vyžaduje zložité technické testovanie výrobku alebo služby, do 30 dní.
Vybavenie reklamácie
Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v
odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr,
napr. ak sa reklamovaný výrobok posiela na opravu.
Vybavenie reklamácie však nesmie trvať
dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia rekla
mácie.Po uplynutí lehoty na vybavenie
reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu
výrobku za nový výrobok
Ak spotrebiteľ uplatní reklamáciu počas prvých 12 mesiacov, predávajúci môže
reklamáciu vybaviť spôsobom
odôvodnené zamietnutie iba na základe výsledku
odborného posúdenia.
Náklady na odborné posúdenie, ako aj všetky náklady
súvisiace s odborným posúdením znáša počas prvých 12 mesiacov od kúpy
výrobku vždy predávajúci, bez ohľadu na výsledok odborného posúde
nia a ich úhradu nemožno od spotrebiteľa vyžadovať
ty netrep. jasne, hned mu to na zaklade posudenia nejakeho predavaca vymenia, alebo vratia peniaze, potom to poslu do sigmy a tam ziastia ze bol utopeny napr.
zo skusenosti, nikdy mi na mieste neposudili a uz vobec nevymenili "jasnejsie" zavady ako je tato.
to ze mas taku skusenost je nieco ine ako ked tvrdis ze predajca ma na rozhodnutie 30 dni o uznani/neuznani reklamacie podla zakona...
nie kazdy necha so sebou mavat ako predajca piska. ked vies o tom ty ze je to pokazene tak to musi vediet posudit aj predajca. staci povedat ze si to uzival v sulade s poskytnutym slovenskym navodom a hotovo. ked nerozhodne na mieste tak prislusny agent z inspekcie ti s tym rad pride pomoct. len si nesmies mylit pojmy s dojmami a nezamienat dobu vybavenia reklamacie s dobou o rozhodnuti akym sposobom bude reklamacia vybavovana.
neboj, nenecham so sebou mavat, nato som dost stary, ani si nemylim dobu vybavenia reklamacie s dobou o rozhodnuti akym sposobom bude reklamacia vybavovana. ok, tak to preformulujem. citacia vyssie sice dava predajcovi povinnost vybavit reklamaciu hned ale zaroven vyuzit lehotu 30 dni v opodstatnenych pripadoch. co asi urobi predajca pri tovare v hodnote par 100e? povie,ze to musi poslat vyrobcovi na posudenie zavady a mas hned odovodneny pripad a cakas do 30 dni. ze ty vies ako k zavade doslo (predajca pritom nebol), ako aj ze povies ze si to pouzival v sulade s navodom nikoho nezaujima a je to pre predajcu nepodstatne.
theruck máš len kopu silných rečí a znalosti značne pokrivkávajú. Ak by si prišiel k nám do firmy aj s agentom inšpekcie, tak by si musel zmeniť názor.
Áno, predajca ihneď rozhodne o spôsobe vybavenia reklamácie tak, že to pošle autorizovanému servisu. Dá ti do ruky reklamačný protokol a môžeš pokojne aj s agentom odísť domov. V tvojom prípade asi nie pokojne, lebo ty so sebou nenecháš mávať
Autorizovaný servis následne reklamáciu vybaví a zašle späť predajcovi. Nemusí to trvať 30 dní. Mnohí to do týždňa dvoch otočia. 30 dní je však maximum.
pointa je v tom
ze on tvrdil ze
nevie ci mu to uznaju. tak ak sa stane to co si napisal ty tak uz je reklamacia uznana a zo servisu nemoze prist vyjadrenie ze reklamaciu neuznavaju.
to co si napisal ty tak uz je reklamacia uznana a zo servisu nemoze prist vyjadrenie ze reklamaciu neuznavaju.
Ale môže. Autorizovaný servis môže zistiť, že vada bola spôsobená nesprávnym používaním a reklamáciu zamietne. Práve pre toto predajca posiela vec autorizovanému servisu. Ide o zodpovednosť za vzniknutú škodu, inak povedané, ide o to, kto zaplatí ten vadný výrobok či jeho opravu.
A to čo som napísal nie je ani náhodou uznaná reklamácia, len tovar prijatý na reklamáciu a v tom čase vôbec nie je jasné, ako to bude doriešené. Tvoje vedomosti v tomto smere sú veľmi chabé.
moje vedomosti su chabe, ja ti sem okopirujem zakon a ty tu okolo toho mudrujes a polemizujes to ze to ty robis inak neznamena ze to robis v sulade so zakonom
FEDERER Mozem Ti kludne prekopirovat komunikaciu so Sigmou, nemam s tym problem. Najvyssi model by urcite mal vydrzat nejaky lejak, navyse ked vyrobca deklaruje odolnost voci dazdu.
theruck ak si aj čítal zákon, tak prečítanému textu treba aj rozumieť. To čo tvrdíš nielenže nie je v súlade so zákonom, ale to aj odporuje zdravému sedliackemu rozumu.
Páni, nechcem vám do tejto plodnej debaty nejak kecať, ale myslím, že si trošku mýlite termíny... Ako tomu chápem ja, theruck píše o PRIJATÍ reklamácie (tu asi fakt má predajca obmedzené možnosti reklamáciu neprijať, ak má kupujúci vec v záruke a má príslušné papiere), následne nastupuje samotné reklamačné konanie, kde predávajúci resp. zvyčajne autorizovaný servis danú reklamáciu rieši - do 30 dní podľa zákona. Samozrejme servis môže reklamáciu neuznať, čomu sa zas kupujúci môže brániť - znalecký posudok a pod... V drvivej väčšine prípadov predajca sám o sebe nerozhoduje o ničom a vždy počká na stanovisko servisu. Je to z dôvodu, že ak by svojvoľne produkt vymenil kus za kus a následne by mu takúto reklamáciu servis zamietol, tak všetko ide na náklady predávajúceho.
theruck ak si aj čítal zákon, tak prečítanému textu treba aj rozumieť. To čo tvrdíš nielenže nie je v súlade so zákonom, ale to aj odporuje zdravému sedliackemu rozumu.
ved kvoli takym rozumnym sedlakom co si vykladaju zakony podla seba to tu s tymi reklamaciami aj tak vyzera... daj nazov firmy kde robis poslem ti tam kontrolu ci to robite dobre a uvidime
V drvivej väčšine prípadov predajca sám o sebe nerozhoduje o ničom a vždy počká na stanovisko servisu. Je to z dôvodu, že ak by svojvoľne produkt vymenil kus za kus a následne by mu takúto reklamáciu servis zamietol, tak všetko ide na náklady predávajúceho.
toto sa dialo do roku 2007 ci do kedy. a prave preto je tam v tom zakone ta klauzula o tom ze predajc amusi rozhodnut na mieste ihned.
a do servisu to moze poslat az po tom co rozhodol ze to bude riesit tak ze to posle do servisu o com musi spotrebitela informovat lebo moze to vyriesit aj tak ze mu na mieste vymeni kus za kus alebo vrati prachy.
to je zakon o ochrane spotrebitela nie o ochrane predajcu ktoremu pride zo servisu opraveny vyrobok
a prave pre toto je vzdy vyhodnejsie reklamovat u predajcu ako ist rovno do zarucneho servisu priatelia.
Ale vsak kde je problem? Reklamaciu prijali, riesi sa zarucnou opravou v autorizovanom servise, pokial ju servis nezamietne, dostane do 30 dni opraveny alebo novy cyklopocitac. Vsetko v sulade so zakonom, ci nie?
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Ak spotrebiteľ uplatní reklamáciu,
predávajúci alebo nim poverený zamestnanec,
alebo určená osoba povinne poučí spotrebiteľa o jeho právach podľa Občianskeho zákonníka,
teda o práve na opravu, výmenu, odstúpenie od zmluvy
(vrátenie kúpnej ceny) a zľavu z kúpnej ceny.
•Na základe rozhodnutia spotrebiteľa,
ktoré z týchto práv si chce uplatniť,
je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie
v závislosti od charakteru vady ihneď,
v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní, v odôvodnených prípadoch,
najmä ak to vyžaduje zložité technické testovanie výrobku alebo služby, do 30 dní.
Vybavenie reklamácie
Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v
odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr,
napr. ak sa reklamovaný výrobok posiela na opravu.
Vybavenie reklamácie však nesmie trvať
dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia rekla
mácie.Po uplynutí lehoty na vybavenie
reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu
výrobku za nový výrobok
Ak spotrebiteľ uplatní reklamáciu počas prvých 12 mesiacov, predávajúci môže
reklamáciu vybaviť spôsobom
odôvodnené zamietnutie iba na základe výsledku
odborného posúdenia.
Náklady na odborné posúdenie, ako aj všetky náklady
súvisiace s odborným posúdením znáša počas prvých 12 mesiacov od kúpy
výrobku vždy predávajúci, bez ohľadu na výsledok odborného posúde
nia a ich úhradu nemožno od spotrebiteľa vyžadovať
zo skusenosti, nikdy mi na mieste neposudili a uz vobec nevymenili "jasnejsie" zavady ako je tato.
nie kazdy necha so sebou mavat ako predajca piska. ked vies o tom ty ze je to pokazene tak to musi vediet posudit aj predajca. staci povedat ze si to uzival v sulade s poskytnutym slovenskym navodom a hotovo. ked nerozhodne na mieste tak prislusny agent z inspekcie ti s tym rad pride pomoct. len si nesmies mylit pojmy s dojmami a nezamienat dobu vybavenia reklamacie s dobou o rozhodnuti akym sposobom bude reklamacia vybavovana.
Áno, predajca ihneď rozhodne o spôsobe vybavenia reklamácie tak, že to pošle autorizovanému servisu. Dá ti do ruky reklamačný protokol a môžeš pokojne aj s agentom odísť domov. V tvojom prípade asi nie pokojne, lebo ty so sebou nenecháš mávať
Autorizovaný servis následne reklamáciu vybaví a zašle späť predajcovi. Nemusí to trvať 30 dní. Mnohí to do týždňa dvoch otočia. 30 dní je však maximum.
ze on tvrdil ze
nevie ci mu to uznaju. tak ak sa stane to co si napisal ty tak uz je reklamacia uznana a zo servisu nemoze prist vyjadrenie ze reklamaciu neuznavaju.
Ale môže. Autorizovaný servis môže zistiť, že vada bola spôsobená nesprávnym používaním a reklamáciu zamietne. Práve pre toto predajca posiela vec autorizovanému servisu. Ide o zodpovednosť za vzniknutú škodu, inak povedané, ide o to, kto zaplatí ten vadný výrobok či jeho opravu.
A to čo som napísal nie je ani náhodou uznaná reklamácia, len tovar prijatý na reklamáciu a v tom čase vôbec nie je jasné, ako to bude doriešené. Tvoje vedomosti v tomto smere sú veľmi chabé.
tu mas napriklad aj rozhodnutie SOI k podobnemu pripadu aky tu popisujes a obhajujes
ved kvoli takym rozumnym sedlakom co si vykladaju zakony podla seba to tu s tymi reklamaciami aj tak vyzera... daj nazov firmy kde robis poslem ti tam kontrolu ci to robite dobre a uvidime
toto sa dialo do roku 2007 ci do kedy. a prave preto je tam v tom zakone ta klauzula o tom ze predajc amusi rozhodnut na mieste ihned.
a do servisu to moze poslat az po tom co rozhodol ze to bude riesit tak ze to posle do servisu o com musi spotrebitela informovat lebo moze to vyriesit aj tak ze mu na mieste vymeni kus za kus alebo vrati prachy.
to je zakon o ochrane spotrebitela nie o ochrane predajcu ktoremu pride zo servisu opraveny vyrobok
a prave pre toto je vzdy vyhodnejsie reklamovat u predajcu ako ist rovno do zarucneho servisu priatelia.