Takže "len" chýbajú správne definície zjazdnosti a výnimky, KEDY sa čo smie a nesmie. A to bude chýbať veľmi dlho. A potom mi bude jedno, že cyklocesty sú pozdĺž úplne všetkých ciest.
Ak chýbajú teda presné definície, tak aj potom policajti, nemajú právo pokutovať, keďže nevedia presne určiť či je tá cestička zjazdná. Takže nemajú absolútne žiadne argumenty pre dôvod pokutovania.
A ako tak sledujem výstavbu cyklochodníkov a cyklopruhov, tak sú väčšinou všetky nezjazdné pre cestný bicykel.
Vcera sme mali v robote rokovanie k naplnaniu NCS, tak mam par aktualit:
- v najblizsej dobe (do dvoch tyzdnov) by mal byt na MDVRR vymenovany narodny cyklokoordinator,
- zupani navrhli predsedovi SK8 ludi na pozicie regionalnych cyklokordinatorov, vacsinou ide o sucasnych zamestnancov krajov (pravdepodobne nebudu potrebne dalsie financie na ich mzdy) a niektori uz aj boli vymenovani, vacsinou ide o ludi z oblasti cestovneho ruchu alebo dopravy (ak chcete konkretne mena napisem do sukromnej spravy), pozitivne hodnotim nominaciu v BSK (clen fora), negativne reakcie boli k panovi z BBSK,
- peniaze na vystavbu cyklistickej infrastruktury z eurofondov sa budu cerpat pravdepodobne cez ministerstvo podohospodarstva cez integrovany regionalny operacny program, MDVRR bude poskytovat financie hlavne na osvetu a vzdelavanie a zostava mu tiez zodpovednost za naplnanie cielov strategie,
- cyklokoordinatori by sa mali kazdomesacne stretavat a riesit aktualne problemy, takze sa na nich bude dat obracat s pripomienkymi k prebiehajucim projektom (chybajuce znacenia a pod),
- chyby v uz davnejsie realizovanych projektoch, o ktorych ste tu pisali by sa este stale mali dat odstranit, kedze vacsinou maju fungovat 5 alebo 10 rokov aby realizatori nemuseli vracat dotacie (ci je to realne neviem),
- pozitivom prijatia NCS je zatial vraj zmena postojov statnych lesov, ktore pomali zistuju, ze NCSku podpisal Fico a kedze su uradnici casto politicky nominovani, tak vraj nie su az tak neustupny.
Ak niekoho zaujima viac napiste sem alebo mne do spravy a na dalsom stretnuti mozno prediskutujeme (aj ked ja priamo program neovplyvnim ale mozem sa spytat).
Mozno nieco na inspiraciu. V sobotu sme sa vratili z Tyrolska a Istrie. Tyrolsko ma v tomto smere svoju tradiciu a je dost zname. Istria, netusim odkedy sa rozhodla zapriahnut cyklistiku na pomoc k dotiahnutiu turistov od pobrezia do vnutrozemia. Maju celkom pekne informacne podklady v informacnych centrach a aj na webe http://www.istria-bike.com/ Zaujimavy projekt je http://www.parenzana.com/ stara nepouzivana zeleznicna trat.
Tym, ze na rozdiel od nas, ked sa snazime prepojit spontanne vzniknute useky idu na to "zhora". Je tam co vylepsovat, napriklad je bez pripravy obcas tazke nastupit na trasu, znacky zacinaju az vonku, znacky obsahuju len cisla tras a ta Parenzana miestami sa meni v dzunglu.
Na kazdy pad trasy vedu cez zaujimave miesta a hlavne ako je v kraji zvykom jedla a pitia je vsade dost. Ceny su trocha vyssie ako u nas ale all inclusive grilovanie na pobrezi tiez nie je zadarmo.
Cyklistov - cestnych aj MTB stretnes dost casto.
Bude podrobnejsi report na nasej stranke ale este je na tom dost prace.
Prípadne ešte iný príklad: zatiaľ čo v Česku v záujme rozvoja turizmu zmenili turistické sprievodcovstvo z viazanej živnoszi na voľnú živnosť, tak na Slovensku sa ide sprievodcovská legislatíva dokonca ešte sprísňovať ...
Na Slovensku boli ustanovení [b:*****v. krajskí cyklokoordinátori[/b:***** Sú na jednotlivých VÚC a ak ste cykloznačkári, trailbuilderi, organizátori cykloakcií a pod, tak ich určite ich treba osloviť a dohodnúť sa na spolupráci.
Sú to na jednotlivých VÚC:
Banská Bystrica: Ing. Imrich Fekete, oddelenie cestovného ruchu
Bratislava: Ladislav Findl, oddelenie cestnej dopravy a dráh
Košice: Ing. Adriana Šebešová, odbor kultúry a cestovného ruchu
Nitra: Ing. Štefan Mrváň, odbor zahraničných vzťahov a cestovného ruchu
Prešov: PhDr. Štefánia Migášová, oddelenie regionálneho rozvoja
Trenčín: Ing. Matej Tinka, oddelenie dopravy
Trnava: Libuša Kozmová, odbor podpory podnikania a cestovného ruchu
Žilina: Ing. Peter Mráz, odbor dopravy a regionálneho rozvoja.
Dnes bol vymenovaný aj [b:*****rodný cyklokoordinátor[/b:*****
Ing. Peter Klučka, Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja.
Lortd Klaymen:
Myslim, ze viem co je to cestak.. Je pravda, ze jazdim viac na horskom, ale nejakych par tisic km zvladam kazdorocne i na cestaku.... Ak treba nieco riesit, kludne napis....
Inak z toho zoznamu ide strach... Bojim sa, aby to nezakapalo skor, ako sa vobec nieco zacne riesit...
Po prvé: rozvoj cyklistiky v krajoch nie je len o žiletkách, ale aj o MTB, o trekingovom bicykli, o mestskej cyklistike, cyklodoprave, o železniciach, o policajtoch...
Po druhé: vzhľadom na spôsob a kritériá výberu týchto ľudí bohužiaľ vôbec nie je zaručené, že vôbec bicyklujú. Dúfajme, že áno. Určite bicyklujú Findl a Klučka, o ostatných si to budete musieť v jednotlivých krajoch zistiť. Preto som to sem dával.
Laco ma predbehol
Peter Klucka pokial viem jazdi rekreacne triatlon a ma najazdene Slovensko, Rakusko a Madarsko (asi aj ine ale spominal hlavne tieto). Ostatnych nepoznam.
Prípadne ešte iný príklad: zatiaľ čo v Česku v záujme rozvoja turizmu zmenili turistické sprievodcovstvo z viazanej živnoszi na voľnú živnosť, tak na Slovensku sa ide sprievodcovská legislatíva dokonca ešte sprísňovať ...
Podla mojho nazoru zasa iba dalsi negativny clanok. V Cechach sa iba naslo zopar ludi, ktori sa na to dali, nerecnili na fore a dali to dokopy. U nas takisto podobnych aktivit existuje vela. Napriklad takmer 400 km cyklotras v okolo Terchovej, ktore sa robili minuly rok a tento rok sa robili masivne terenne upravy. Mame na Slovensku viacero lokalit s atraktivnymi trasami i singletrackmi. Samozrejme ze chyba nieco na styl Rychlebov, no je to len otazka casu, kedy nieco podobne pribudne. Podobne projekty su rozbehnute vo viacerych miestach, no kedze pozemkove vlastnictvo je ovela komplikovanejsie ako v cechach, tak to cele trva dlhsie. Napriklad v Kalnickej doliny niektore pozemky patria aj 1000 ludom. V Rychleboch sa dohodli len so statnymi lesmi.
Kazdopadne by som vinnu nezvaloval chybu na lesy, lesakov a podobne. Kto chodi vybavovat a korektne jednat vie o com hovorim. No mnohi "cyklisti" svojim arogantnym spravanim a jednanim robia viac skody ako uzitku. Mnoho bikerov si mysli, ze tu je divoky zapad a porusovanie zakonov sa stal oblubenym konickom.
Jednoznacne sa veci pohli dopredu, netreba stale vsetko vnimat negativne.
Na veci sa ale treba pozerať aj negatívne. Iba tak sa môžu stať lepšími.
A zobrať si príklad z niečoho, čo už funguje, upraviť to na domáce podmienky poprípade ešte vylepšiť nie je nič zlé.
Kazdopadne by som vinnu nezvaloval chybu na lesy, lesakov a podobne. Kto chodi vybavovat a korektne jednat vie o com hovorim. No mnohi "cyklisti" svojim arogantnym spravanim a jednanim robia viac skody ako uzitku. Mnoho bikerov si mysli, ze tu je divoky zapad a porusovanie zakonov sa stal oblubenym konickom.
Jednoznacne sa veci pohli dopredu, netreba stale vsetko vnimat negativne.
Úplný súhlas.
Pri korektnom jednaní a zohľadnení potrieb druhej strany som sa stretol vždy s ústretovým prístupom správcov lesa. Keď je treba, dokážu pomôcť.
(mám skúsenosti z Bratislavy s Mestskými a aj Štátnymi lesmi)
Na veci sa ale treba pozerať aj negatívne. Iba tak sa môžu stať lepšími.
A zobrať si príklad z niečoho, čo už funguje, upraviť to na domáce podmienky poprípade ešte vylepšiť nie je nič zlé.
Skor by som pouzil vyraz "konstruktivna kritika" kritizovat vie kazdy, najma internetovi magovia, ktori denne mudruju do tem od globalneho oteplovania az po jadrovu fyziku.
Samozrejme kazdy ma moznost sa zapojit, ale kto nikdy nic nevybavil nech drzi hubu a krok.
to nepriame lave odbocenie by som teda chcel vidiet kolko ludi to bude pouzivat bez toho aby chaosili . ja len dufam ze taketo daco nebude potom povinne a ze sa bude moct odbocit aj normalnym sposobom
Nepriame odbočenie vľavo:
Vyznačuje odporúčaný spôsob odbočenia doľava tak, že cyklista prejde do čela sprava prichádzajúcej komunikácie a tam počká, kým bude môcť cestu bezpečne prekrižovať. Je to bezpečnejšia forma odbočenia doľava na frekventovaných a viacpruhových komunikáciách. Cyklista nemusí križovať vozidlá idúce rovno a tým nespomaľuje dopravu. V súčasnosti by sa takéto riešenie mohlo použiť na mnohých križovatkách napríklad v Bratislave
Neviem nakoľko je to bezpečnejšie, keď takto musí (odporúča sa) križovať najskôr dva pruhy na ceste zprava (tam bude mať prednosť alebo bude musieť čakať kým ho tam nepustia?) a potom ísť naprieč cez 4 pruhy pri viac prúdových cestách (dokopy 6 pruhov + zmätok pri zaradení sa do pravej cesty). Normálne pri odbočení doľava na 4 prúdovej ceste by som križoval len dva protiidúce pruhy a nebudem taktiež spomaľovať nikoho, keďže aj auto za mnou musí čakať a dať protiidúcim autám prednosť a po pravej strane bez zastavenia obiehajú autá idúce rovno.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Ak chýbajú teda presné definície, tak aj potom policajti, nemajú právo pokutovať, keďže nevedia presne určiť či je tá cestička zjazdná. Takže nemajú absolútne žiadne argumenty pre dôvod pokutovania.
A ako tak sledujem výstavbu cyklochodníkov a cyklopruhov, tak sú väčšinou všetky nezjazdné pre cestný bicykel.
- v najblizsej dobe (do dvoch tyzdnov) by mal byt na MDVRR vymenovany narodny cyklokoordinator,
- zupani navrhli predsedovi SK8 ludi na pozicie regionalnych cyklokordinatorov, vacsinou ide o sucasnych zamestnancov krajov (pravdepodobne nebudu potrebne dalsie financie na ich mzdy) a niektori uz aj boli vymenovani, vacsinou ide o ludi z oblasti cestovneho ruchu alebo dopravy (ak chcete konkretne mena napisem do sukromnej spravy), pozitivne hodnotim nominaciu v BSK (clen fora), negativne reakcie boli k panovi z BBSK,
- peniaze na vystavbu cyklistickej infrastruktury z eurofondov sa budu cerpat pravdepodobne cez ministerstvo podohospodarstva cez integrovany regionalny operacny program, MDVRR bude poskytovat financie hlavne na osvetu a vzdelavanie a zostava mu tiez zodpovednost za naplnanie cielov strategie,
- cyklokoordinatori by sa mali kazdomesacne stretavat a riesit aktualne problemy, takze sa na nich bude dat obracat s pripomienkymi k prebiehajucim projektom (chybajuce znacenia a pod),
- chyby v uz davnejsie realizovanych projektoch, o ktorych ste tu pisali by sa este stale mali dat odstranit, kedze vacsinou maju fungovat 5 alebo 10 rokov aby realizatori nemuseli vracat dotacie (ci je to realne neviem),
- pozitivom prijatia NCS je zatial vraj zmena postojov statnych lesov, ktore pomali zistuju, ze NCSku podpisal Fico a kedze su uradnici casto politicky nominovani, tak vraj nie su az tak neustupny.
Ak niekoho zaujima viac napiste sem alebo mne do spravy a na dalsom stretnuti mozno prediskutujeme (aj ked ja priamo program neovplyvnim ale mozem sa spytat).
Tym, ze na rozdiel od nas, ked sa snazime prepojit spontanne vzniknute useky idu na to "zhora". Je tam co vylepsovat, napriklad je bez pripravy obcas tazke nastupit na trasu, znacky zacinaju az vonku, znacky obsahuju len cisla tras a ta Parenzana miestami sa meni v dzunglu.
Na kazdy pad trasy vedu cez zaujimave miesta a hlavne ako je v kraji zvykom jedla a pitia je vsade dost. Ceny su trocha vyssie ako u nas ale all inclusive grilovanie na pobrezi tiez nie je zadarmo.
Cyklistov - cestnych aj MTB stretnes dost casto.
Bude podrobnejsi report na nasej stranke ale este je na tom dost prace.
Cyklisti vozia v Česku milióny, u nás majú v lesoch zákaz
Prípadne ešte iný príklad: zatiaľ čo v Česku v záujme rozvoja turizmu zmenili turistické sprievodcovstvo z viazanej živnoszi na voľnú živnosť, tak na Slovensku sa ide sprievodcovská legislatíva dokonca ešte sprísňovať ...
Sú to na jednotlivých VÚC:
Banská Bystrica: Ing. Imrich Fekete, oddelenie cestovného ruchu
Bratislava: Ladislav Findl, oddelenie cestnej dopravy a dráh
Košice: Ing. Adriana Šebešová, odbor kultúry a cestovného ruchu
Nitra: Ing. Štefan Mrváň, odbor zahraničných vzťahov a cestovného ruchu
Prešov: PhDr. Štefánia Migášová, oddelenie regionálneho rozvoja
Trenčín: Ing. Matej Tinka, oddelenie dopravy
Trnava: Libuša Kozmová, odbor podpory podnikania a cestovného ruchu
Žilina: Ing. Peter Mráz, odbor dopravy a regionálneho rozvoja.
Dnes bol vymenovaný aj [b:*****rodný cyklokoordinátor[/b:*****
Ing. Peter Klučka, Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja.
Myslim, ze viem co je to cestak..
Inak z toho zoznamu ide strach...
Po prvé: rozvoj cyklistiky v krajoch nie je len o žiletkách, ale aj o MTB, o trekingovom bicykli, o mestskej cyklistike, cyklodoprave, o železniciach, o policajtoch...
Po druhé: vzhľadom na spôsob a kritériá výberu týchto ľudí bohužiaľ vôbec nie je zaručené, že vôbec bicyklujú. Dúfajme, že áno. Určite bicyklujú Findl a Klučka, o ostatných si to budete musieť v jednotlivých krajoch zistiť. Preto som to sem dával.
Peter Klucka pokial viem jazdi rekreacne triatlon a ma najazdene Slovensko, Rakusko a Madarsko (asi aj ine ale spominal hlavne tieto). Ostatnych nepoznam.
Cyklisti vozia v Česku milióny, u nás majú v lesoch zákaz
Prípadne ešte iný príklad: zatiaľ čo v Česku v záujme rozvoja turizmu zmenili turistické sprievodcovstvo z viazanej živnoszi na voľnú živnosť, tak na Slovensku sa ide sprievodcovská legislatíva dokonca ešte sprísňovať ...
Podla mojho nazoru zasa iba dalsi negativny clanok. V Cechach sa iba naslo zopar ludi, ktori sa na to dali, nerecnili na fore a dali to dokopy. U nas takisto podobnych aktivit existuje vela. Napriklad takmer 400 km cyklotras v okolo Terchovej, ktore sa robili minuly rok a tento rok sa robili masivne terenne upravy. Mame na Slovensku viacero lokalit s atraktivnymi trasami i singletrackmi. Samozrejme ze chyba nieco na styl Rychlebov, no je to len otazka casu, kedy nieco podobne pribudne. Podobne projekty su rozbehnute vo viacerych miestach, no kedze pozemkove vlastnictvo je ovela komplikovanejsie ako v cechach, tak to cele trva dlhsie. Napriklad v Kalnickej doliny niektore pozemky patria aj 1000 ludom. V Rychleboch sa dohodli len so statnymi lesmi.
Kazdopadne by som vinnu nezvaloval chybu na lesy, lesakov a podobne. Kto chodi vybavovat a korektne jednat vie o com hovorim. No mnohi "cyklisti" svojim arogantnym spravanim a jednanim robia viac skody ako uzitku. Mnoho bikerov si mysli, ze tu je divoky zapad a porusovanie zakonov sa stal oblubenym konickom.
Jednoznacne sa veci pohli dopredu, netreba stale vsetko vnimat negativne.
A zobrať si príklad z niečoho, čo už funguje, upraviť to na domáce podmienky poprípade ešte vylepšiť nie je nič zlé.
Jednoznacne sa veci pohli dopredu, netreba stale vsetko vnimat negativne.
Úplný súhlas.
Pri korektnom jednaní a zohľadnení potrieb druhej strany som sa stretol vždy s ústretovým prístupom správcov lesa. Keď je treba, dokážu pomôcť.
(mám skúsenosti z Bratislavy s Mestskými a aj Štátnymi lesmi)
A zobrať si príklad z niečoho, čo už funguje, upraviť to na domáce podmienky poprípade ešte vylepšiť nie je nič zlé.
Skor by som pouzil vyraz "konstruktivna kritika"
Samozrejme kazdy ma moznost sa zapojit, ale kto nikdy nic nevybavil nech drzi hubu a krok.
Viac v nasledujucom clanku:
http://www.cyklodoprava.sk/nove-cyklisticke-znacky-na-slovensku-pribudnu-od-1-1-2014/
Na jesen bude schvalovaci proces, osobne verim , ze mnohe zmeny prejdu...
chalani, čo to je to nepriame odbočenie?
Vyznačuje odporúčaný spôsob odbočenia doľava tak, že cyklista prejde do čela sprava prichádzajúcej komunikácie a tam počká, kým bude môcť cestu bezpečne prekrižovať. Je to bezpečnejšia forma odbočenia doľava na frekventovaných a viacpruhových komunikáciách. Cyklista nemusí križovať vozidlá idúce rovno a tým nespomaľuje dopravu. V súčasnosti by sa takéto riešenie mohlo použiť na mnohých križovatkách napríklad v Bratislave