Polc sa prebral z bezvedomia a zdolal svetovú špičku

Filip Polc bol po páde v sobotnej kvalifikácii na pretekoch v Nemecku takmer štyri minúty v bezvedomí

WILLINGEN 5. júna (SITA) - Bývalý majster Európy v zjazde na horských bicykloch Filip Polc nechal počas víkendových pretekov Speed of Wheels 07 v nemeckom Willingene za sebou kompletnú svetovú špičku. Druhý skončil Juhoafričan Greg Minaar a tretí Brit Steve Peat. "Je to skvelý úspech. Mám neskutočnú radosť a som veľmi spokojný a už teraz sa teším na víkendové preteky Svetového pohára vo Švajčiarsku," povedal Polc, ktorý dominoval na trati, kde sa každoročne jazdí svetová séria v zjazde. Polc dominoval napriek nepríjemnému pádu v sobotnej kvalifikácii. "Skúšal som šliapať, kde sa dalo. Cítil som, že všetko je v poriadku, až kým som neprišiel do pasáže v lese, kde bolo vlhko a skaly. Pred zoskokom do klopenky mi ustrelilo zadok a už som išiel. Po páde s prevýšením asi 3,5 metra a dotočenom salte vpred som ostal ležať v bezvedomí takmer štyri minúty. Prerušili preteky a skúšali ma prebrať. Nasledovalo naloženie do sanitky a prevoz do nemocnice. Našťastie sa mi nič nestalo. Mal som iba trochu narazené zápästie a pár pomliaždených svalov. Asi sa stal zázrak. Robili mi približne 10 röntgenových snímok a chceli ma nechať na pozorovanie. Nemal som však bolesti, a tak som prehovoril doktora, že mu podpíšem reverz. Sľúbil som mu, že sa vrátim, ak sa niečo stane. V noci som sa párkrát zobudil a kontroloval, či je všetko bez problémov. Manažér aj otec ma odhovárali, aby som neštartoval. Hrozilo, že môžem mať výpadok pamäte, čo zvyšovalo riziko ďalšieho pádu. Navyše doktor mi naordinoval dvojtýždňový oddych, povedal, že štyri minúty je veľa. Ja som to však musel skúsiť. Veď išlo o moju obľúbenú trať. Štartoval som ako prvý a nikto ma už neprekonal. Škoda, že to nebol Svetový pohár. Aj tak som spokojný. Svetovú špičku som zdolal po prvý raz v kariére," zverejnil na filippolc.sk najlepší slovenský horský cyklista.
SITA
© 2024, Autorské práva SITA a.s. a uvedené agentúry.
Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Reportáž: Finálové kolo SPDH na Košútke - konečne na suchu

Posledné kolo SPDH 2020 sa konalo na Košútke pri Hriňovej. Boli to jediné preteky, na ktorých počas troch dní nepadla ani jedna kvapka dažďa.
Reportáž: 3. kolo SPDH vo Vrátnej – v peknom tempe pokračujeme v sezóne ďalej

Tento víkend sa konalo už 3. kolo Slovenského pohára v zjazde, na ktoré som sa veľmi tešil, pretože som tu ešte nebol a bol som zvedavý, aká trať na nás čaká.
Reportáž: Slovenský pohár v zjazde - začiatok súťažného pretekania vo Veľkej Rači

Keď som si pozeral počasie na prvé kolo SPDH vo Veľkej Rači, ani vo sne by ma nenapadlo, že si po teplej a slnečnej sobote v nedeľnej finálovej jazde ešte zablatím bicykel.