Test Ghostu SE 9000

Značka Ghost sa na stránkach Mtbiker.sk predstavila v samostatnom článku pred pár týždňami. Mne sa dostal do rúk model SE 9000, na ktorom som si pojazdil takmer 300 km, čo je už, myslím, dostatočné množstvo na posúdenie vlastností bicykla. Mal som možnosť pojazdiť si v rôznych druhoch počasia, na rôznych povrchoch, takže nebol problém vytvoriť si naň názor. A treba povedať, že v priebehu testu sa poriadne menil.

Začíname... prvé nasadnutie bola zásadná zmena oproti mojim zvyklostiam. Síce veľkosť 20,5 bola rovnaká s mojim pár ročným ghostom, ale výška hlavovej trubky bola očividne dlhšia a spolu s podložkami pod predstavcom a lastovičkami bol rozdiel vo výške takmer 10cm...

IMG 0464-2400
IMG 0466-2400
IMG 0650-2400

 

Matná čierna metalíza (ak sa to tak dá nazvať) nepôsobila príliš na očumovačov, čo môže množstvo bajkerov oceniť. Vlastne samotný rám vyzerá dosť obyčajne. V dobe hydroformingovej sa na tomto kúsku objavujú iba obyčajné kruhové a oválne profily trubiek, žiadne techno nehľadajte. Zadná stavba mierne tvarovaná a V-brake ready. Takže ak niekoho sklamú kotúče, má šancu na návrat ku klasike. " title="
IMG 0651-2400
IMG 0652-2400
IMG 0653-2400

 

Trošku robilo problémy sedlo. Aby sa na bajku dalo jazdiť, bolo potrebné trošku dvihnúť k nebu špičku, potom to už išlo a za celý čas sedlo nepôsobilo žiadne problémy. Vidlici som doprial nejakých 50 psi a išlo sa von. Čo na tom, že bolo 8 pod nulou a čerstvo napadnutých 20 čísel snehu...Samozrejme, nejaké terénne vložky sa nediali, ale isté náznaky vedenia stopy sa ukázali a ani tá vysoká poloha rúk nebola v praxi príliš na škodu...ale aj tak, po príjazde domov išiel predstavec o jednu podložku nižšie.

IMG 0654-2400
IMG 0655-2400
IMG 0656-2400

 

Po oteplení sa už v teréne jazdilo oveľa výdatnejšie. Znovu sa ukázali plášte ako výborná voľba, držali nielen na snehu, ale aj v blate, šotoline a ku koncu aj na vysušených lesných chodníkoch a cestách. Zároveň svojim objemom pomáhali s vylepšovaním komfortu, ktorého bolo, hlavne „vďaka“ vidlici, poskromne. Aj keď s pribúdajúcimi kilometrami bolo na nej badať náznaky zlepšenia, na konci testu bolo 8 cm maximum toho, čo som z nej dostal...možno ešte ďalší zábeh pomôže, ale to už zistí niekto iný...V každom prípade je na tomto bajku oveľa viac komponentov, ktoré robili iba radosť.
Takmer kompletne použitá sada XT je zárukou spoľahlivosti a funkčnosti, čo sa aj v priebehu jazdenia ukázalo. Nič na tom nezmenili ani kľuky a kazeta zo sady Deore.

IMG 0657-2400
IMG 0658-2400
IMG 0659-2400

 

Späť do sedla... s pribúdajúcimi kilometrami sa pocit z nového bajku strácal a začal som si dovoľovať viac, bola tam aj snaha rozchodiť vidlu, takže som si vyhľadávať strmšie zjazdy s nejakými skokmi...k tým sa, samozrejme, bolo treba nejak vydriapať. Po mojich dlhoročných skúsenostiach s rovnými a nižšie položenými riadítkami ma príjemne prekvapilo, že aj s týmto posedom výjdem všetko, na čo mi stačia sily, dokonca ani nebolo poznať nejaké dvíhanie predného kolesa v stúpania alebo prehrabávanie zadného v stojkách...Alebo to bolo iba tým, že som sa tomu bajku prispôsobil? Určite k tomu prospela aj hmotnosť okolo 12 kg. Ktovie, v každom prípade palec hore. V zjazdoch bol bajk predvídateľný, dobre ovládateľný, na brzdy bolo plné spoľahnutie a ich výkon v priebehu testu išiel dosť nahor. Budem sa opakovať – škoda vidlice, mohlo to byť ešte o kus lepšie.

IMG 0660-2400
IMG 0661-2400
IMG 0662-2400

 

Bike ako celok na mňa pôsobil vcelku vyvážene. Tá obyčajnosť z prvého dojmu sa vytratila po prvých terénnych jazdách. Farba nejazdí a to sa ukázalo. Samozrejme, je tu priestor na nejaké vylepšenia, ale od toho sú zase v ponuke iné, drahšie, lepšie vybavené modely.

Vďaka tomuto testovaniu som sa znovu na dlhší čas vrátil do lesa. Tento ghost nie je bajk na závodenie. Je to veľmi dobrý kus na allmountain jazdenie, kde sa nehrá na každý gram, ale vyžaduje sa solídny a odolný bajk. To, myslím, tento kus dokonale spĺňa. Kvalitné a odolné komponenty, dobre strihnutá geometria a z nich vyplývajúce jazdné vlastnosti z neho robia bike, na ktorom nie je problém jazdiť celý deň, prípadne si dopriať nejaký maratón.

IMG 0663-2400
IMG 0665-2400

 

Vybavenie biku

MODEL: SE 9000
RÁM: 7005 T6 DB LTS
PŘEDSTAVEC: GID
VIDLICE: Marzocchi Corsa Air LO
ŘÍZENÍ: Ritchey
ŘÍDÍTKA: GID 620 mm
PEDÁLY: GHOST light
SEDLOVKA: GID 31.6 mm
SEDLO: GHOST VL 1205
PŘEHAZOVAČKA: Shimano XT
PŘESMYK: Shimano XT
ŘADÍCÍ PÁKY:S himano XT SL
BRZDOVÉ PÁKY: Shimano XT Disc 180 mm
STŘEDOVÉ SLOŽENÍ: Shimano 542 2-pieces
KLIKY: Shimano 542 2-piece
BRZDY: Shimano XT Disc 180 mm
PŘEDNÍ PLÁŠŤ: Schwalbe Racing Ralph 2.25
ZADNÍ PLÁŠŤ: Schwalbe Racing Ralph 2.25
RÁFKY: ALEX XD-Lite Disc
ŠPICE: DT Swiss 1,8
NÁBOJE: Shimano XT Disc CL
KAZETA: Shimano Deore
PŘEDNÍ ZDVIH: 100 mm
BARVA: black anodised
VÁHA: 11.90 kg
VELIKOST RÁMU: 44/48/52/56 cm
CENA (pre SR): €1 229

Ďalšie detaily nájdete na http://www.ghost-bikes.sk/detail/148/SE-9000

Fotogaléria
report_problem Našiel si v texte chybu?
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

Komentáre

Momentálne sa tu nenachádzajú žiadne komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Unboxing: Ghost Asket Essential - všestranný „štrkolet“

Unboxing: Ghost Asket Essential - všestranný „štrkolet“

Uprednostňujete skôr bočné cesty s hrubým asfaltom, rôzne lesné chodníky, štrkové a poľné skratky? Ideálnym riešením bude gravel – možno práve Ghost Asket…
Video: Trochu iný hardtail alebo dlhodobé skúsenosti s Ghost Lector SF

Video: Trochu iný hardtail alebo dlhodobé skúsenosti s Ghost Lector SF

Pomerne extrémna geometria, vzpery, ktoré by mali výrazne pohlcovať vibrácie, integrovaná teleskopická sedlovka a ďalšie zaujímavé prvky. Poďme sa pozrieť na moje dojmy po cca 2 sezónach jazdenia.
High pivot - čo to je a na čo je to dobré?

High pivot - čo to je a na čo je to dobré?

Ak by som mal vymenovať najzaujímavejší technický trend v cyklistickom priemysle za uplynulý rok, určite by to bol návrat high pivot-u. Že neviete, o čom hovorím? Tak to je chyba!
keyboard_arrow_up