Novinka: Mondraker Podium Carbon 2021 – doposiaľ najľahší sériovo vyrábaný hardtail sveta

Novinka: Mondraker Podium Carbon 2021 – doposiaľ najľahší sériovo vyrábaný hardtail sveta

Novinky svetových výrobcov bicyklov neustále prekonávajú doterajšie technologické a inžinierske výdobytky. Na tejto vlne sa nesie aj model Podium Carbon od Mondraker, ktorého rám váži len 775 gramov (veľ. M).

Všetci vieme, že pretekárske hardtaily s 29“ kolesami dominujú v boji o čo najnižšiu hmotnosť – či už len rámu alebo aj samotného celku bicykla. Ani teraz to nebude inak.


Slovami firmy Mondraker: „Tento bicykel neprijíma žiadne kompromisy čo sa týka ovládateľnosti, spoľahlivosti, špecifikácií alebo ceny – práve naopak. Ide o šikovný dizajn, skvelé materiály a know-how, ktoré sa opierajú o viac ako 20 rokov skúseností a inovácií v oblasti horskej cyklistiky.“ K inžinierskym znalostiam sa pripájajú aj poznatky získané na okruhoch svetových pohárov.


Ak sa pýtate, čo v skutočnosti stojí za projektom Podium Carbon, odpoveď nájdete v kombinácii toho, čo Mondraker nazýva Minimal Concept Design a súčasne spôsobu skladania uhlíkových vlákien s názvom Stealth Air Carbon. Výsledkom je práve Podium Carbon, ktorý si môžete zakúpiť nielen v štyroch odlišných osadeniach, ale taktiež aj ako samostatný rám.


Medzi ústredné prvky v oblasti konštrukcie rámu a jeho geometrie patrí predovšetkým zmena prístupu vo forme myšlienky Forward Geometry, ktorú Mondraker úspešne aplikoval už pri modeloch s vyššími zdvihmi. Konkrétne tak hovoríme o dlhom „reach-i“ a kratšom predstavci. Táto kombinácia má zabezpečiť stabilné a agilné ovládanie v každých podmienkach. Oproti minuloročnému modelu stojí za povšimnutie aj položenejší hlavový uhol na hodnote 68,5 stupňa, väčší 73-stupňový sedlový uhol a kratší zadný trojuholník vďaka 430 mm reťazovým vzperám.


Ako už bolo spomenuté, tento model je dodávaný v štyroch vyhotoveniach, z ktorých aj najnižšie disponuje nadštandardnou výbavou. Samozrejme, posledný, teda top-model ponúka elitné komponenty zo sériovej výroby.


Prvým je teda Podium Carbon, na ktorom nájdeme vidlicu RockShox SID SL Select RL, doplnenú o kolesá DT Swiss XR1700 Spline s 25 mm šírkou, sadu Sram NX/GX Eagle s hliníkovými komponentami OnOff. Celková hmotnosť 9,3 kg korešponduje s cenovkou 3 699 €.


O niečo lepšie je na tom Podium Carbon RR S s Fox 32 Float FIT4 Factory, rovnakými kolesami DT Swiss XR1700 Spline, ale zato so sadou Shimano SLX/XT a rovnomennými brzdami. Nechýba ani karbónová sedlovka a riadidlá OnOff Helium Carbon. Hmotnosť je 8,9 kg, zatiaľ čo cena je 4 999 €.


Pomaly sa dostávame na najvyššie priečky. Predposledným je Podium Carbon RR s RockShox SID SL Ultimate RL, karbónovými kolesami Mavic Crossmax SLR s 26 mm šírkou, sadou Sram GX/X01 Eagle a brzdami Sram Level TLM. Samozrejmosťou je karbónová sedlovka a riadidlá OnOff Helium. Hmotnosť sa tak dostáva na úctyhodných 8,4 kg pri cene 5 999 €.


Čo by to bol za modelový rad bez poriadnej XC rakety, na ktorej nechýba top elektronická sada? To je prípad Podium Carbon RR SL, ktorý disponuje rovnakou vidlicou RockShox SID SL Ultimate a kolesami Mavic Crossmax SLR Carbon ako RR, avšak tentoraz so sadou Sram XX1 AXS Eagle. Tá je doplnená brzdami Sram Level Ultimate, karbónovými riadidlami a sedlovkou OnOff Helium v spojení s hliníkovým predstavcom OnOff s titánovými skrutkami. Hmotnosť sa prepadla až na úroveň 7,8 kg, čo zodpovedá aj cene 8 999 €.

Viac informácií o jednotlivých vyhotoveniach získate na stránkach predajcu na tomto odkaze.
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
Podobné články
Čo sa dá vymyslieť s hardtailom – nová Orbea Alma
Možno si občas položíte otázku, čo ešte vymyslieť na športovom hardtaile. Nová Alma je príkladom, že vývoj nespí ani tu... ale aký je význam podobných riešení?
Prečo som presedlal z gravelu na hardtail – test Superior XP 979
O univerzálnosti hardtailov sa už popísalo dosť. Dnes, v dobe gravelovej, je čoraz ťažšie tú univerzálnosť nájsť a obhájiť. Presvedčil ma tento karbónový Superior?
Test: ORBEA OIZ M-Pro – vysnívaný bike, o akom som ani nesníval
„Hm, tak to je iná raketa,“ skonštatoval chalan, ktorý náhodou stál vedľa mňa v obchode. Obaja sme sa pozerali na krásny bike vo výklade žilinskej pobočky MTBIKER.
keyboard_arrow_up