Predstavenie: Nové kolesá FFWD RAW CS s karbónovými špicami - a čo konkurencia?

Predstavenie: Nové kolesá FFWD RAW CS s karbónovými špicami - a čo konkurencia?

Keramické ložiská a z karbónu nielen ráfiky, ale aj špice, dokonca aj porovnanie s konkurenciou. Značka FFWD predstavila najvyšší model cestných kolies.

Holandskú značku FFWD s dlhoročnou tradíciou a dobrým servisným zastúpením aj v našom regióne netreba väčšine cyklistov predstavovať. Za posledné roky som vyskúšal niekoľko ich cestných kolies, testoval som dostupný model TYRO, jazdil som vyhotovenie RYOT, na ktorých preteká aj úspešný český tím ATT Investments Pro Cycling Team a posledný rok som mal šťastie sedlať ich „topku” RAW. A práve najvyšší model sa dočkal nasledovníka, pri príležitosti celosvetovej premiéry boli prezentované všetky novinky, mňa zaujalo najmä porovnanie s konkurenciou DT Swiss, Reserved a Campagnolo.

Nové kolesá FFWD RAW CS s karbónovými špicami

CS znamená hmotnosť a tuhosť

Nové RAW sa vyvíjali posledné 2 roky a najväčšou novinkou je použitie karbónových špicov. Preto do názvu pribudla skratka CS (Carbon Spokes) a ako to pri tomto materiáli býva zvykom, cieľom bolo zvýšiť tuhosť kolies a znížiť ich hmotnosť. Za zmienku stojí aj dánsky CeramicSpeed, ktorý dodáva ložiská a participoval pri vývoji nábojov.


Čísla, ktoré sú podstatné

Ako sme boli zvyknutí, model RAW zostáva len v plášťovej verzii, na výber je výška 33, 44 a 55 mm. Rovnako zachovaná zostala vnútorná šírka 21 mm a so značkou sa už dlhšie spája aero profil ráfikov nazvaný LAW. Tuhosť priemerne stúpla o 17 %, a to dokonca pri znížení počtu špicov z 24 na 21 a použití priameho výpletu na „non-drive” strane. To ten karbón.

Nové kolesá FFWD RAW CS s karbónovými špicamikolesá FFWD RAW CS s karbónovými špicami

Hmotnosť bude logicky najlepšia na najnižšom profile, dostali sa na 1 350 g, úspora hmotnosti s predchádzajúcim modelom nastala aj vo väčších rozmeroch. Všetky detaily sú uvedené v špecifikácii.

Mňa z technických informácií zaujala aj zachovaná maximálna nosnosť kolies 120 kg, plášte je možné vyberať v šírke od 23 po 42 mm, limitom bude rám konkrétneho bicykla. Som zvedavý, čo všetko bude súčasťou kolies, ak si dobre pamätám, ja som k nim dostal vaky, bezdušové ventilky, osadené boli aj bezdušové pásky, dokonca nechýbala sada na ich čistenie. Kto by si chcel ventilky dať vlastné, napríklad kvôli insertom, k výške ráfiku si stačí pripočítať asi 15 mm. Kto bude časom potrebovať vymeniť pásku, odporúčaná je šírka 27 mm.

Nové kolesá FFWD RAW CS s karbónovými špicami

Asi niekoho nahnevajú

Pri predstavovaní noviniek sme si zvykli na to, že značky o svojich produktoch radi tvrdia, ako sú perfektné, najčastejšie sa uvádza percentuálne zlepšenie oproti predchodcovi. Že sa niekto priamo porovná s konkurenciou, nie je až tak bežné, je to pochopiteľné, citlivosť takejto prezentácie si každý dokáže predstaviť. Preto ma potešilo, že značka FFWD do toho išla, musia si byť poriadne istí internými výsledkami, aby neriskovali súdne ťahanice.

kolesá FFWD RAW CS s karbónovými špicami

V rozstrele nechýba rozšírená značka DT Swiss, víťaz TdF jazdí na Reserved a trojicu uzatvára Campagnolo. Opäť sú všetky detaily v priložených tabuľkách, v skratke sú FFWD RAW CS najlacnejšie a jediné s karbónovými špicami, všetky porovnávané kolesá majú nejakú podobu keramických ložísk.

Nové kolesá FFWD RAW CS s karbónovými špicamikolesá FFWD RAW CS s karbónovými špicami

Vidíme sa pri teste?

Nebudem klamať, novinku by som aj rád otestoval, ako som spomínal, moja história so značkou si už niečo pamätá, preto by sa mi rozdiely hľadali o to jednoduchšie. Skúsenosti nemám len s kolesami, je normálne, že pri určitom počte kilometrov prídu aj ťažšie chvíle, ako sú napríklad prasknutá špica alebo poškodený ráfik.

kolesá FFWD RAW CS s karbónovými špicami

Všetko zlé je na niečo dobré, ja som vďaka tomu preveril aj servisné možnosti značky v našom regióne, to sú tie veci, ktoré cyklista ocení pri reálnom používaní.

Všetky produkty FFWD sú na profile značky, časom tam pribudne aj novinka RAW CS. Koho by zaujímalo, ako som „ublížil" svojim kolesám RAW, v Magazíne sú všetky články týkajúce sa značky z Holandska.
Zdroj fotografií: FFWD
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
cepooo 
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

FFWD Outlaw 30 – novinka, ktorá mi pomohla prejsť Alpy

FFWD Outlaw 30 – novinka, ktorá mi pomohla prejsť Alpy

Holandská značka sa opäť vrátila ku karbónovým MTB kolesám a ich novinku pre rok 2023 som vzal na skutočne poriadny test. Ako dopadli?
Video: Poškodené 2 000 € kolesá - pozor na tieto veci

Video: Poškodené 2 000 € kolesá - pozor na tieto veci

Kolesá sú citlivý a často drahý komponent, ničia ich nielen pády, ale aj neskúsenosť pri servisovaní a údržbe.
Test: Lapierre Pulsium AllRoad 6.0 - v znamení pohodlia

Test: Lapierre Pulsium AllRoad 6.0 - v znamení pohodlia

Je pre teba pohodlie na ceste dôležitejšie ako rýdzi športový výkon? Pulsium AllRoad ho ponúka naozaj viac než dosť.
keyboard_arrow_up