Výrobca bicyklov Trek sa pridal k spoločnostiam Nike a Anheuser-Busch a ukončil po dopingovom škandále spoluprácu so sedemnásobným víťazom Tour de France Lanceom Armstrongom. Na bicykloch tejto značky jazdil Američan dlhé roky a získal s nimi aj všetky svoje veľké triumfy. Americká antidopingová agentúra (USADA) pred týždňom zverejnila vyše 1000-stranovú správu o dopingu Armstronga a ďalších členov jeho tímu. Proti cyklistovi vypovedali bývalí tímoví kolegovia.

"Trek je sklamaný závermi a odhaleniami USADA o Lanceovi Armstrongovi. Končíme našu dlhoročnú spoluprácu s Lanceom Armstrongom. Aj naďalej však budeme podporovať nadáciu Livestrong a boj proti rakovine," píše sa v stanovisku výrobcu bicyklov.

Anheuser-Busch prestane podporovať Armstronga

Americký pivovar Anheuser-Busch, člen belgického konglomerátu Anheuser-Busch Imbev, v stredu oznámil, že na konci roka 2012 neobnoví spoluprácu s bývalým cyklistom Lanceom Armstrongom. Spoločnosť však naďalej bude podporovať Američanovu nadáciu na boj proti rakovine. Anheuser-Busch je po Nike druhým subjektom, ktorý predznamenal ukončenie kooperácie s Armstrongom. Dôvodom zhodne je odhalenie dopingovej minulosti 41-ročného rodáka z Texasu, ktorý medzičasom odstúpil z pozície prezidenta charitatívneho projektu Livestrong.

Nike ukončila spoluprácu s Armstrongom

Spoločnosť Nike v stredu odstúpila od vzájomnej spolupráce s bývalým americkým cyklistom Lanceom Armstrongom. Dôvodom je odhalenie dopingovej minulosti 41-ročného rodáka z Texasu. Výrobca športového oblečenia a obuvi kooperoval s Armstrongom viac ako desať rokov, pričom rozhodnutie rozviazať zmluvu vykonal "s hlbokým zármutkom", uvádza sa v komuniké.

"Pre Nike je neospravedlniteľné používanie akýchkoľvek nedovolených prostriedkov," píše sa vo vyhlásení firmy, ktorá sídli v americkom Beavertone.

Armstrong v stredu krátko pred vyhlásením Nike oznámil svoj odchod z funkcie prezidenta charitatívneho projektu Livestrong, ktorý založil ako súčasť Nadácie Lancea Armstronga na boj proti rakovine. Sám v minulosti čelil zhubnému ochoreniu semenníkov a dokázal ho zdolať. Oficiálne ešte stále víťaz siedmich ročníkov Tour de France vysvetlil svoju rezignáciu tým, že chce nadáciu chrániť pred následkami najnovšieho vývoja jeho dopingového prípadu.

Armstrong už nie je lídrom Livestrong

Lance Armstrong v stredu odstúpil z funkcie prezidenta charitatívneho projektu Livestrong, ktorý americký cyklista založil ako súčasť Nadácie Lancea Armstronga na boj proti rakovine. Zhubnému ochoreniu semenníkov v minulosti sám čelil a dokázal ho zdolať. Oficiálne ešte stále víťaz siedmich ročníkov Tour de France svoju rezignáciu vysvetlil tým, že chce nadáciu chrániť pred následkami odhalení o jeho dopingovej minulosti. Z tej ho usvedčuje rozsiahla správa Antidopingovej agentúry USA (USADA). Armstrong mal byť podľa nej v čase účinkovania v tíme US Postal aktívnou súčasťou dômyselného systému užívania zakázaných látok.

"Táto organizácia, jej misia a podporovatelia mi prirástli k srdcu, preto nemôžem inak ako chrániť ju pred negatívnymi následkami kontroverzného spochybňovania mojej cyklistickej kariéry tým, že odstúpim z jej čela," vyhlásil Armstrong, ktorý zostane radovým členom nadačného výboru. Jeho právomoci prezidenta prevezme doterajší viceprezident Jeff Garvey.

Nadácia Lancea Armstronga vznikla v roku 1997, projekt Livestrong sa spustil v máji 2004 a stretol sa s veľkým úspechom. Spája sa najmä so žltými plastovými náramkami s nápisom Livestrong, ktorých sa od ich uvedenia predalo 80 miliónov. Stali sa symbolom boja proti rakovine.

Od Armstronga sa dištancuje aj spoločnosť Nike. Výrobca športového oblečenia a obuvi odstúpil od vzájomnej sponzorskej spolupráce.
SITA
© 2024, Autorské práva SITA a.s. a uvedené agentúry.
Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.