1. ročník BTVT BikeRide iLegal Cupu

Boo_boo 06.11.2013   Reportaz Downhill

Uplynulú sobotu (2.11.2013) sa v blízkosti Vranova nad Topľou na bližšie neurčenom mieste uskutočnil prvý ročník BTVT ilegal Cupu. Už z názvu vyplýva, že o žiadne masové podujatie s premakaným marketingom nešlo. Miestny trail, ktorý chalani krvopotne stavajú, menia a vylepšujú už takmer dva roky sa na sklonku sezóny konečne dočkal aj súťažných jázd. V zamračenom počasí s troškou blata a riadnou kopou lístia sa na štart postavilo sedemnásť účastníkov, medzi ktorými dominovali miestni borci. Účasť si však nenechalo ujsť ani zopár hostí a dve (pekné) baby.

Pretek mal jednoduché pravidlá - jedna tréningovka a dve merané jazdy, z ktorých sa brala tá lepšia. V konečnom dôsledku sa celkové poradie vyskladalo iba z druhých jázd, pretože všetci zúčastnení sa v druhej jazde hecli a vylepšili svoje časy. To ale predbieham, takže nazad k prvej jazde.

Dlho predlho sa vo Vranove a okolí hútalo, ako merať časy na preteku. Nakoniec mozgy celej vranovskej doliny dali hlavy dokopy a vymysleli systém použítia dvoch vysielačiek a dvoch aplikácií pre smartfóny. V reálnom prostredí však vysielačky boli nepoužiteľné a tak celá ťarcha spočinula na ručnom meraní apkami v telefónoch. Pri predpokladanom čase cca 5 min sa rátalo s tým, že ručné meranie bude postačovať a stotinové rozdiely nebudú- BOLI. Ale to opäť predbieham, takže po druhý krát nazad k prvej jazde.

Tú podľa predpokladov vyhral domáci borec Martin Pravda pred prekvapením preteku Andrejom Kentošom z Bystrého, ktorý síce patrí do Bike teamu Vranov, avšak miestny trail veru nepatrí k jeho domácim tratiam. Tretie miesto vybojoval ďalší domáci borec Marcel Talian. U báb prvú jazdu absolvovala iba Šárka Švandová a teda do druhého kola nastupovala neohrozene z prvého miesta.

V druhej jazde sa štartová listina menila a jazdci nastupovali na trať podľa časov z prvého kola. Po dojazde prvého Martina Pravdu sa mohlo zdať, že vylepšením času o takmer sedem sekúnd nebude mať konkurenciu, avšak to sa vyvrátilo o ani nie minútu neskôr po dojazde Andreja Kentoša. Martinovi nadelil päť sekúnd a bolo jasné, že prvé miesto pocestuje do Bystrého. Tretie miesto obhájil Marcel Talian, v jeho prípade však treba podoknúť, že rozdiel medzi ním a štvrtým Ferom Korekáčom bol sedem STOTÍN. Pri ručnom meraní fakt dôvod na podanie sťažnosti Podobný, avšak predsa len väčší rozdiel v podobe troch desatín sekundy sa na displeji objavil aj medzi piatym Mišom Oravcom a šiestym Vladom Petrusom. Aj s prihliadnutím na tieto rozdiely veru treba uznať, že štartové pole bolo vyrovnané a rozhodovali najmenšie chyby či poškmyknutia. Do druhého kola dostala Šárka Švandová konkurenciu v podobe Veroniky Polákovej a tá veru nebrala žiadne ohľady a s prehľadom zvíťazila. Nevadí, Šárke ostalo pekné druhé miesto.

Vyhodnotenie v štýle iLegal pred kufrom auta už iba dalo bodku za podareným podujatím, ktoré síce nelámalo účastnícke rekordy, zato sa nieslo v priateľskej, ba až rodinnej atmosfére. Tá sa ukázala aj na miniafterparty hneď po preteku, kde sa pri pivku a kole v jednom momente strhla megatestovacia akcia počas ktorej si biky vymenil asi každý s každým. Druhá časť afterparty vo večerných hodinách iba potvrdila, že bikeri vedia nielen jazdiť, ale aj poriadne rozprúdiť zábavu. To však vzhľadom na dostupnosť článku počas celého dňa a nie iba po 22. hodine nemôžem bližšie popísať.

Výsledková listina:
10. Vojtech Pravda 5:31:55
11. Peter Šalata 5:38:88
12. Branislav Leško 6:01:08
13. Denis Jadlovský 6:05:23
14. Miroslav Kentoš 6:06:06
15. Denis Nižník 6:06:76

Ženy:
1. Veronika Poláková 6:46:08
2. Šárka Švandová 7:52:14

Fotogaléria TU

lesnypes 06.11.2013 (15:11)

.....mohli ste aj foto tych bab ........

bedo 06.11.2013 (18:19)

pekné, pekné, viem si predstaviť, že podobná atmosféra bola v začiatkoch MTB aj v Kalifornii... také to nadšenie pre vec

maros1974 11.11.2013 (22:13)

super akcia, taketo nezavisle eventy mavaju zvycajne najlepsiu atmosferu aj preto ze je tam len par ludi a nie tisicky ako na beznych maratonoch. ak by som mal firmu aj by som zasponzoroval

DP-Dragstar 06.11.2013 (15:06)

Lamy ? kámo on ma singlespeed už ťa vidím ako poctivo kopeš do pedálov na dirťáku keď rýchlejšie ideš na peši

AdMich 06.11.2013 (15:07)

Keď ich nemáš rád, tak ich činnosť nekomentuj. Nemusíš im hneď nadávať..

weras 06.11.2013 (15:28)

vyborne bolo.a fakt rad by som to vyslapal ked sa jedna o tie kopceky ale fak single speed to nedovoli.Trat je skor enduro ked vobec

buno 06.11.2013 (15:44)

ktory ma poznaju vedia ze nepatrim zrovna medzi jazdcov co radi tlacia bike ale zodpovedne poviem ze su tam useky ktore na biku vyjde len velmi malo kto to co tlacil jazdec z videa som tlacil aj ja proste na tej casti trate nestihas preradit a musis tlacit

Janopes 06.11.2013 (19:53)

peťova duša, vypustený býk a super partia to su determinanty skvelej akcie na biku vo VT diki chlapci

luborek 06.11.2013 (15:18)

Super bolo, dobra atmosfera, dalsi rocnik bude oficialnejsi a dufam, ze pridu aj dalsi pretekari

Nabakov3 06.11.2013 (16:54)

mne sa najviac pacia tie medaily...

weras Nabakov3 06.11.2013 (17:15)

aj mne sa paci je pekne mat nieco doma

kenty 06.11.2013 (15:08)

K comu reagujes? Ak k videu tak jazdec ma singelspeed na tom bajku :P

lesnypes 06.11.2013 (15:09)

a nejake blizsie info kde sa to nachadza atd. Vyzera to celkom zaujimavo sice nejazdim dh ale siel by som pozriet.Tak poprosim suradnice prip ine info hoci do posty ak to nechcete verejne

kenty lesnypes 06.11.2013 (15:22)

DH jazdit nemusis z tych ludi co sme tam boli vecsina jazdi AM/EN a nie je to DH trat

konikvrany 22.11.2013 (18:18)

mam iba 120mm trek fuel.mohol by som sa takejto akcie zucastnit,alebo by ste ma poslali so zihadlom vyslapavat oravske maratony?

Boo_boo konikvrany 22.11.2013 (19:58)

Nikto by ťa nevyhnal Tá trať bola dosť šlapavá takže nakoniec mal výhodu, kto mal žihadlo miesto zjazdovej kravy

Strenki 06.11.2013 (12:57)

Tento príspevok vyhodnotili používatelia ako nekvalitný, a preto sa nezobrazuje. Klikni sem ak si ho želáš napriek tomu zobraziť.

Boo_boo Strenki 06.11.2013 (17:10)

Strenki vyšliapať to nevyšliapal, bohužiaľ single je single ale dole kopcom by si ho pre zmenu nedal ty. Všetko má svoje plusy aj minusy avšak myslím, že ako bikeri by sme sa mali rešpektovať a nie urážať.

astro Strenki 06.11.2013 (19:52)

Strenki Jasné, lebo iba to čo Ty robíš je správne...ja tiež nejazdím DH ale nikoho z tých chlapcov by som si nedovolil dehonestovať. Mimochodom, prial by som Ti rozdať si to s Filipom Polcom na XC, čudoval by si sa. Škoda, že si sa takto zhodil.