Biky fóristov: Danny_biker a jeho Canyon Torque FRX 8.0 - Stvorený pre bláznenie na trailoch

Zdravím všetkých bikerov a bikerky, v čase dlhých zimných večerov roku 2013 som sa rozhodol, že chcem na sezónu 2014 celoodpružený bicykel. Dal som sa do hľadania, ktoré trvalo približne 2 mesiace, než som našiel bicykel podľa mojich predstáv, ale nakoniec som sa dopátral k značke Canyon, ktorú som vôbec nepoznal a nikdy o nej nepočul. Keď som sa dostal na ich web oslovil ma hneď bike Canyon Torque DHX, ale po dlhom váhaní som našiel niečo, čo by mi viac vyhovovalo. Bol to Canyon Torque FRX takzvaný „Freeride stroj“, ktorý ma zaujal nielen geometriou a farbou ale aj komponentami.

Mesiac po Vianociach, v pondelok 27. januára som sa dokopal k objednávke vysnívaného bicykla. Štvrtok 30. januára bol nudný školský deň, pokiaľ som neprišiel domov, po otvorení dverí som uvidel veľkú krabicu Canyon. Školská taška šla do rohu a po otvorení krabice som hneď šiel bicykel skladať. Po tom, ako som bike poskladal, som neveril vlastným očiam, ten pocit nikdy nezabudnem.

Canyon Torque je môj prvý celoodpružený bicykel po troch sezónach na hardtaile - Merida TFS Trail 100.

Prvá jazda

Hneď deň po tom ako mi prišiel bicykel sme mali prázdniny, tak som neváhal ani len sekundu a šiel som sa previesť. Ako prvé mi prišlo divné pohojdávanie, ale na to som si zvykol asi po 15 minútach. Po chvíľke jazdenia som prišiel na to, že bike je veľmi hravý, to som vždy oceňoval.

Rám

Ako už som spomínal bicykel je veľmi hravý a za to je zodpovedná geometria rámu, zmena zdvihu 185mm alebo 200mm a prepákovanie, s ktorým som spokojný.

Vidlica

Fox 36 VAN RC2 Kashima prezývaná ako „Líška“ má plynulý chod, super vzhľad, ktorému prispieva povrchová úprava Kashima a množstvo nastavení pre každého gurmána. Pri nastavovaní vidlice som strávil viac ako hodinu, čo sa však oplatilo. Vidlica ma zatiaľ nesklamala a vymeniť ju by bola škoda.

Tlmič

Cane Creek Double Barrel Air, ktorý patrí medzi jeden z TOP tlmičov a je ozaj super. Nasvedčujú o tom nastavenia, pri ktorých sa vám zamotá hlava, ale to vôbec nevadí, lebo na traile hlavu späť rozmotá.

Jazdenie

Bicykel využívam na všestranné jazdenie či už na Enduro, Freeride, XC alebo aj na cestu do obchodu po rožky. Canyon sa prispôsobí každým podmienkam či je sucho, mokro, blato, sneh. Po mojom nazývaný „obojživelný bike“.

Výbava

Náboje: SUN Ringlé Add Expert
Kazeta: Shimano SLX 11-36 10-speed
Ráfky: SUN Ringlé ADD Expert
Plášte: Maxxis Minion DH F 2,5"/Minion DHR 2.4"
Kľuky: Truvativ Descendant
Pedále: Spank SPIKE
Hmotnosť: 16,20 kg

Záver

Každý, kto má rád bláznenie na trailoch, domácich tratiach a bikeparkoch mi dá za pravdu, že tento bicykel je na to stvorený.