Biky fóristov: Matko055 a jeho Canyon Nerve al 6.0 - Hravá geometria s dobrým osadením za rozumnú cenu

Biky fóristov: Matko055 a jeho Canyon Nerve al 6.0 - Hravá geometria s dobrým osadením za rozumnú cenu

Ahojte, všimol som si, že je bicykel Canyon Nerve AL 6 veľmi odporúčaný na fóre ako full do €1400. Keďže som sa sám rozhodoval, aký bicykel by som chcel, tak som dal na rady a kúpil ho. Rád by som sa s vami podelil o moje skúsenosti a názory na tento bike pre potencionálnych záujemcov.

Canyon prišiel v kartónovej krabici. Stačilo nahodiť sedlovku, predné koleso, nafúkať prednú vidlicu a uspôsobiť zadný tlmič. Na všetko je tam priložené náradie: momentový kľúč s nadstavcami a pumpa na vidlicu a tlmič.

Prvé sadnutie na bike bolo neopísateľné. Predné koleso pôsobí veľmi mohutne z pohľadu cez riadidlá, mal som pocit, že sedím na nejakej krosovej motorke. Celkovo je dizajn rámu veľmi krásny a esteticky ako aj funkčne je to veľmi podarený bike.


Poďme teda od začiatku. Riadidlá sú celkom široké, ale držia sa pohodlne, sklon aj zdvih mi vyhovuje. Pri jazde som bol na môj vkus moc vzpriamený a tak som pretočil predstavec, čo posed trošku natiahlo, ale cítim sa viac pohodlne.

Vidlica Rock Shox Reba 120mm

Síce má rýchloupinák, ale osobne som nejako necítil žiadne krútenie. Asi to bude tým, že nie som až taký drsný jazdec. Vidlicu som podľa pár príspevkov na fóre otvoril asi po 500 km. Dal som dole len spodné nohy a zistil som že kvaplo par kvapiek oleja a molitany boli tak na pol nasiaknuté olejom. Tak som podľa manuálu dolial olej a molitany poriadne nechal nasiaknuť. Mam pocit, že vidlica zrazu začala chodiť ľahšie. Znie to možno odstrašujúco, ale nebol to zložitý úkon, ktorý vidlici rozhodne prospeje. Vidlica berie dobre všetky nerovnosti, tak ako aj malé tak i veľké. Celkový dojem je skvelý.


S tlmičom nemám výhrady

CTD funguje super. Väčšinu času je tam poloha trail. Keď viem, že idem dlhší zjazd, tak dám descend. Polohu climb nejako nevyužívam. V nej ostane zadná stavba naozaj tvrdá, čo síce na asfalte je výhoda, ale mne osobne to znižuje komfort jazdy, keďže môj zadok si už zvykol aj na tlmenie vzadu . Poloha trail mi vyhovuje, nepohupuje ani pri silovejšom šliapaní v stoji. Tam je skôr cítiť pohupovanie prednej vidlice.

Radenie super

SLX je proti doterajšiemu Aliviu veľký skok dopredu. Niekomu možno nebude vyhovovať, že páčky nemajú ukazovatele prevodov, ale rýchlo som si zvykol. Keď tak sa kuknem popod nohy na aktuálny prevod. Prešmyk a prehadzovačka bez problémov. Samozrejme po nejakom čase to chcelo trošku poladiť, keď si to sadlo po pár desiatkach km, taktiež predná trojpíla nemusí byť každému po chuti pri dnešnej móde jednoplaciek. Ja sa nemôžem sťažovať a rozsah, ktorý mi to dáva veľký či na dlhé stúpanie alebo rýchly presun po asfalte.

Brzdy neviem moc posúdiť. Hneď po kúpe som ich vymenil za Deore M615. Kotúče som zatiaľ nechal pôvodné.


Kolesa Mavic na moje jazdenie si myslím že postačujú. Zatiaľ som ich po 1000km centrovať nemusel. Váhovo mám cca 70kg aj s výbavou, takže zatiaľ túto váhu zvládajú. Plášte Nobby Nic sú dobré a na bežné jazdenie po lese sú ideálne. Zvládajú aj presuny po asfalte doprevádzané menšími zvukovými prejavmi od vyšších štupľov. Na suchom, kamenistom ale aj v mokrom ma pekne podržali. No v blate to už nie je také ideálne. Pokiaľ teda jazdievate viac blatovejšie traily, tak by som sa poobzeral po niečom inom. Osobne mám ešte sadu Racing Ralphov na suché obdobia prípadne plánovanejšie asfaltovejšie trasy, nech tie Nobby Nic-y toľko nederiem.

Sedlo je osobná záležitosť

Zadok si zvykol rýchlo a s gaťami s cyklovložkou nie je problém dať 100 km bez nejakej vážnej bolesti, tá zväčša príde až na ďalší deň . Sedlovka ma 40 cm a je od kúpy namazaná vazelínou, aby sa asi nezapiekla v ráme. Aby som nezabudol mam 175 cm. Sedlovku mam zasunutú tak 5cm nad minimálnou hranicou zasunutia. Rám som kúpil veľkosti M a pri dlhších zjazdoch ju dávam dolu. Bike sa stane okamžite ovládateľnejší, lepšie sa pracuje s ťažiskom a jazdu si viem viac užiť. Preto odporúčam si spraviť značku na sedlovk,e keď ju budete dávať hore dolu. Prípadne ako uvažujem do budúcna ja, kúpiť teleskopickú.

Prekvapenia

Čo ma prekvapilo, je systém rýchloupináku na zadnej stavbe. Pri demontáži musíte rýchloupinák úplne demontovať, zadnú stavbu trošku roztiahnuť a koleso vytiahnuť. Je to trošku pracnejšie, ale keďže pätky na koleso nie sú otvorené na zasúvanie, ale majú len diery na uchytenie náboja tak sa to tvári, ako kvázi pevná oska.

Ďalšie prekvapenie bolo v podobe nachystaného otvoru na teleskopickú sedlovku s vnútorným vedením. Taktiež elegantné vnútorné vedenie bowdenov, gumový chránič reťaze zadnej stavby a chránič dolnej rámovej trubky v podobe hrubej priesvitnej nálepky.


Záver - Očakávania splnil na jednotku

Ak to mám zhrnúť, s bikom som veľmi spokojný a moje očakávania splnil na jednotku. Je to veľmi slušne vybavený bike, nestratí sa ani na maratóne, s váhou 12,9kg v danej cenovej kategórii nikoho neurazí a svojim krásnym dizajnom vždy pritiahne oči okolo idúcich. Samozrejme si vyžaduje základných servisných znalostí ako ladenie radenia, vystredenie bŕzd a iné drobné úkony, nech majiteľ nemusí chodiť s každou drobnosťou do servisu, keďže tento bike v kamennom obchode nekúpite. Za tú cenu je to však výhra. Stihol som na ňom zatiaľ odjazdiť len jeden maratón a jednu lokálnu mtb časovku, ale spokojnosť a radosť z jazdy je veľká. Neľutujem, že som si nechal poradiť aj keď som bol trosku skepticky ohľadom priameho predaja značky. Prínosy boli vyššie ako obavy.

Tým, čo došli až sem, ďakujem za prečítanie . Trošku som sa rozpísal, ale dúfam že sa článok páčil.
report_problem Našiel si v texte chybu?
matko055 
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Test: Ghost RIOT AM CF Full Party – nečakaná hravosť

Test: Ghost RIOT AM CF Full Party – nečakaná hravosť

Nemecký Ghost zobral svoj model RIOT Trail a pár úpravami spravil z rovnakého rámu all-mountain verziu. Stačilo to?
Unboxing: BMC Fourstroke LT ONE – nenásytný maratónec

Unboxing: BMC Fourstroke LT ONE – nenásytný maratónec

Hľadáš nekompromisný bicykel do prichádzajúcej maratónskej sezóny, s ktorým si užiješ výlet hrebeňom aj moderné cross-country trate? Máme pre teba skvelý tip.
Test: Bulls E-Stream Evo AM 4 – nerieš zovňajšok, dbaj na charakter

Test: Bulls E-Stream Evo AM 4 – nerieš zovňajšok, dbaj na charakter

Keď ide o elektrobicykel, ktorý má výborné jazdné vlastnosti, neriešite toľko detaily. S batériou o kapacite takmer 1000 Wh totiž najmä celé dni jazdíte.
keyboard_arrow_up