Test: Ghost RIOT AM CF Full Party – nečakaná hravosť

Nemecký Ghost zobral svoj model RIOT Trail a pár úpravami spravil z rovnakého rámu all-mountain verziu. Stačilo to?

Už dva roky jazdím na elektrobicykli a keď prišla možnosť opäť otestovať „klasiku“, a ešte k tomu aj karbónovú, nezaváhal som ani na sekundu. Musím sa priznať, že karbón som doteraz nikdy nevlastnil, pretože som sa bál, koľko by mi vydržal. Počas testu som si uvedomil, že mojich „prvýkrát“ bolo na tomto bicykli viacej a bike ma náramne bavil.

Ghost RIOT AM CF Full Party recenziaGhost RIOT AM CF Full Party

Geometria a komponenty

Áno, tieto veci si viete pozrieť aj na stránke výrobcu, takže nebudem to veľmi rozpitvávať. Treba ale upozorniť na pár detailov.

Mám 192 cm a podľa tabuľky by som mal byť na veľkosti XL. Keď sa ale pozriem na geometriu, je mi jasné, že mám na výber. Buď pôjdem cestou XL a bicykel bude stabilnejší, alebo si vyberiem L, čím získam na hravosti.

Základný údaj, od ktorého sa odrážam, je reach. V L-ku je 497 mm a XL má 527 mm. S dlhými bikami skúsenosti mám a je to fajn, pokiaľ chcete mať z bicykla tank do ťažkého terénu. Názov AM Full Party mi ale naznačuje, že by som sa mal na bicykli zabávať a nie veci hrotiť. Preto som sa rozhodol pre veľkosť L. Neoľutoval som, ale o tom neskôr, pri pocitoch z jazdy.

Ghost RIOT AM CF Full Party recenziaGhost RIOT AM CF Full Party

Osadenie je druhá vec. Ako som spomínal v úvode, základom je rám z modelu Trail. Ghost premenu na AM verziu neodflákol. Tlmenie vymenili za enduro a viac gravity orientovaný tlmič FOX X2 Factory a vidlicu za FOX 38 Factory. Tú nafúkli o jeden centimeter, takže predný zdvih narástol na 160 mm. V kolesách nenájdete duše. Nielenže sú pripravené ako bezdušové, čiže stačí doliať mlieko, ale nájdete v nich aj inserty Pepi's Tire Noodle R-EVOLUTION 29". Ventilky sú tiež od Pepi’s.

Fox 38 FactoryGravity tlmič FOX X2 Factory

Plášťom dávam tiež palec hore. Predný aj zadný sú od Maxxisu, no čo je dôležitejšie, tak v MaxxGrip zmesi. Zadný je v DoubleDown casingu a predný v EXO+. Opäť viac gravity orientované. Pekný detail je aj držiak na fľašu od FidLock, akurát ju musíte vlastniť alebo dokúpiť.

No a moje prvýkrát? Prvýkrát karbón, brzdy Formula Cura, sedlovka Eightpins, blocklock headset a dokonca aj 31,8 mm riadidlá. Áno, doteraz som vždy jazdil na 35 mm.

Ghost RIOT AM CF Full PartyFidlock držiak

Eightpins som už videl, ale nikdy nepoužíval. Chvíľu mi trvalo, kým mi došlo, ako sa nastavuje výška sedla. Na pravej strane je páčka/zámok, ktorý keď odomknete, môžete sedlovku posúvať hore dole a nastaviť si požadovanú výšku. Musím povedať, že z užívateľského hľadiska som sa zamiloval. Jednoduché, nemusíte používať žiadne náradie, sedlo máte vždy rovno a všetko trvá pár sekúnd.

Je ale škoda, že keď prekročíte istú hranicu zdvihu, tak sa sedlovka už nezasunie úplne. Pri mojej ideálnej výške zostávala sedlovka po úplnom zasunutí ešte asi 5 cm trčať, čo je škoda. Po návšteve Kálnice sa uvoľnila jedna skrutka a sedlovka dostala vôlu. Stačilo dotiahnuť a všetko bolo v poriadku.

test Ghost RIOT AM CF Full PartyGhost RIOT AM CF Full Party

Brzdy Formula ma tiež potešili. V podstate som nevedel, že sú. Majú dostatok brzdnej sily a nemali problém ubrzdiť aj mojich 100 kg. Pocit z páčky a nástup účinku by som prirovnal k SRAM brzdám.

Formula Cura 4Ghost RIOT AM CF Full Party recenzia

Rozdiel v priemere riadidiel – medzi 31,8 mm a 35 mm – som si nevšimol. Takisto ani blocklock headset nie je pri jazde nijako citeľný. Zavadzal len niekedy pri manipulácii, keď som potreboval kvôli obmedzenému priestoru viac vytočiť riadidlá.

Ghost RIOT AM CF Full Party testGhost RIOT AM CF Full Party riadidlá

Pomaly hore

Má dostatok zdvihu na to, aby zniesol všetko, pred čo som ho postavil, no nie toľko, aby z ľahších trailov spravil nudu.
Začnem tou nudnejšiou časťou – a tou je výšľap. Mal som predstavy, že karbón do kopca poletí, no neuvedomoval som si, čo spôsobilo „zrobustnenie“ na AM verziu a pri prvom výšľape som si trochu zanadával. Rýchlo som zistil, že zadná MaxxGrip zmes je pomalá a na asfalt sa doslova lepila. Ja jazdievam MaxxTerra a tá je pocitovo rýchlejšia. Holt, za grip sa platí. Pripočítajte inserty, robustejšie pruženie a hmotnosť bicykla (aj s pedálmi) sa vyštverala na 16,6 kg. To už nie je málo a v kopci to cítiť. Pochopil som, že toto nebude trhač rekordov.

váha Ghost RIOT AM CF Full PartyGhost RIOT AM CF Full Party

Nechápte to zle, posed na bicykli je pohodlný, sedíte pekne nad stredom a šliapete pod seba. Ghost používa spôsob odpruženia Tracktion Link, čo je inými slovami ich vlastná verzia Dual Link pruženia, aké používa napríklad Giant - Maestro, Pivot - DW link, Santa Cruz - VPP.

Tlmič sa pri šliapaní nepohupuje, zbytočne nezanára a necítil som ani potrebu použiť páčku na zatvorenie. Pri technickejšom výšľape napriek tomu pekne kopíroval nerovnosti. Dlhá zadná stavba 455 mm sa zas postará, aby sa ani v prudších kopcoch bicykel nestaval „na zadné“. Jediné, na čo si treba zvyknúť, je celkový rázvor 1312 mm, čo je už na tej dlhšej strane spektra. Na kopec sa dostanete pohodlne, no nebudete najrýchlejší, čo mne osobne neprekáža. Bude to ale dole kopcom stáť za to?

Ghost RIOT AM CF Full Party

S úsmevom dole

Prekvapila ma versatilita tohto bicykla. Má dostatok zdvihu na to, aby zniesol všetko, pred čo som ho postavil, no nie toľko, aby z ľahších trailov spravil nudu. Pri rozbitejších, rýchlych, koreňových a kamenistých trailoch bolo cítiť feedback a v každom momente som vedel, čo sa pod kolesami deje. V strmých a technických pasážach podržal zas položený hlavový uhol 64°.

Karbón možno nebude ani tak o hmotnosti, ako skôr o pocite z jazdy. Mal som pocit, že kam bike naklopím alebo zatočím, tam ide a drží stopu. Najviac to bolo citeľné v odklopených úsekoch. Riadenie bolo veľmi presné a svižné. Bicykel sa nekrúti a pôsobí solídnym a tuhým dojmom.

Ghost RIOT AM CF Full Party skúsenostiGhost RIOT AM CF Full Party

Najväčšie prekvapenie celého bicykla prišlo ale v Kálnici. Neskutočne dobre sa mi prechádzali klopené zákruty. Na to, že som v podstate jazdil na nepoznanom bicykli, mal som pocit, ako by sme boli už starí známi. Prekvapenie pokračovalo aj na skokoch. Veľmi pekne a ľahko ide do vzduchu. Najskôr som mal pocit, ako by som na odrazoch nechával vďaka dlhej zadnej stavbe koleso, no rýchlo som si zvykol.

Ghost RIOT AM CF Full PartyGhost RIOT AM CF Full Party test

Kinematika tlmenia mi vo všeobecnosti prišla ladená skôr progresívnejšie, čo dávalo bicyklu živý a ľahký pocit. Odmení hravý štýl jazdy, kedy hľadáte prírodné dvojky, skôr než to „nabombiť" do koreňov a rockgardenov, si ich radšej prehopkáte. To, že to je relatívne veľký bicykel, zistíte až v zatvorených switchbackoch a úzkych zákrutách.

Na limity prídete najrýchlejšie práve v bikeparku. Na väčších dropoch cítiť, že zadný zdvih už nestačí. Vidlica by aj chcela, no O krúžok na tlmiči ukazuje, že je na čase trošku ubrať. Na také Malinô Brdo by som ho už tiež asi nezobral trápiť.

bicykel Ghost RIOT AM CF Full PartyGhost RIOT AM CF Full Party review

Pre koho je vhodný

To, že vychádza z trailbiku, nezakryje ani robustnejšie osadenie. Ak hľadáte mašinu do ťažkého terénu, prípadne na veľké skoky a dropy, nebude to najlepšie riešenie. Zdvih 140 mm jednoducho neoklamete. S hmotnosťou 16,6 kg nie je ani úplne ideálny na celodenné výjazdy. Na čo je ideálny, a ako som ho využíval aj ja, sú kratšie dvoj- až trojhodinové výjazdy po lokálnych trailoch. Pomaličky hore, párty dole a chill s kamošmi na pive.

Ak by to bol môj vlastný bicykel, uvažoval by som, ako trošku znížiť hmotnosť. A ak by Ghost pri ďalšej generácii nafúkol zadný zdvih aspoň na 150 mm, je reálna šanca, že by u mňa skončil. Naozaj ma bavil jeho hravý charakter. Robustnejšie komponenty podržali pri väčších nárazoch a poradili si aj s mojou hmotnosťou.

flowtrailGhost RIOT AM CF Full Party

Cena

Bicykel v tomto prevedení nájdete za MOC 6 299 €, no s vernostným programom môže byť vaša cena 5 699 €. Zaujímavou alternatívou by mohla byť verzia SL ebiku GHOST Path Riot CF Full Party 29, kde by motor pomohol s hmotnosťou v kopcoch.
Zdroj fotografií: archív autora
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
FeroT 
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Test: Lapierre E-Zesty AM 9.4 2024 – pán bicykel

Test: Lapierre E-Zesty AM 9.4 2024 – pán bicykel

Po ročnej odmlke sa ku mne dostal konečne bike na test. A rozhodne nie nejaký obyčajný.
Test: BMC Fourstroke LT - ako jazdí môj vysnívaný bike

Test: BMC Fourstroke LT - ako jazdí môj vysnívaný bike

Je možné mať jeden stroj, ktorý bude „raketou" na maratónoch a zároveň schopnou alternatívou k trailbiku? V tejto sezóne som skúsil nájsť odpoveď na bicykli, ktorého cena sa radšej nehovorí.
Unboxing: BMC Fourstroke LT ONE – na traily aj maratóny

Unboxing: BMC Fourstroke LT ONE – na traily aj maratóny

Moderný XC bicykel by mal ponúknuť viac, než len rýchlosť. Technicky náročné trate vyžadujú modernú geometriu ako aj vyšší zdvih. Spĺňa toto všetko Fourstroke LT ONE?
keyboard_arrow_up