Bianchi – Talianska elegancia v športovom kabáte

Pri slove Bianchi, nejednému fanúšikovi cestných bicyklov poskočí srdce. Talianska značka figuruje na trhu od roku 1885 a počas svojej existencie priniesla na trh množstvo nových technológií. Dnes sa trochu bližšie pozrieme na športové špeciály pre fajnšmekrov – Specialissima a Oltre XR.1.

Bianchi Specialissima

Najnovší prírastok v rodine Bianchi. V podstate vrchársky špeciál s váhou rámu 780 g, ktorý je vylepšený technológiou Countervail. Táto technológia bola doteraz využívaná výhradne u cestných bicykloch Bianchi, pre tie najťažšie klasiky. Countervail je patentovaná vrstva vložená medzi vrstvy „klasického“ karbónu. Má jedinečnú štruktúru vlákien, čo umožňuje až 75 percentné pohlcovanie vibrácií prechádzajúcich rámom. Samotný materiál bol testovaný aj v NASA a Bianchi ho ako prvý preniesol do sveta cyklistiky. Kľúčový rozdiel oproti konkurencii spočíva v tom, že vibrácie sú pohlcované samotným materiálom rámu a nie pomocou rôznych elastických vložiek a „tlmičov“.


Technológia tlmenia vibrácií Countervail sa skrýva priamo v samotnom materiáli.

Specialissima bola postavená nielen na váhu, ale konštruktérom išlo najmä o ideálne spojenie s tuhosťou. Okamžite tak reaguje na všetky podnety od jazdca a stáva sa zbraňou nielen pri ceste nahor, ale taktiež v opačnom smere, a to pri rýchlych a náročných zjazdoch. Zaujímavá je aj predná časť rámu, ktorá je tvorená so „zmyslom“ pre aerodynamiku. Vzorom bol časovkársky špeciál Bianchi Aquila a najviac viditeľná je na spojení hlavovej trubky s vidlicou.


Váha 780 g spomínaná v úvode, platí pre čierny rám vo veľkosti 55 cm. Pri typickej Bianchi farebnej schéme, je to o 20 g viac. Všetky grafické prvky rámu sú robené ručne priamo v Taliansku aj z dôvodu minimalizácie hmotnosti. Rámy sú dostupné v siedmich veľkostiach, od 47 až po 61 cm a všetky sú ladené veľmi športovo pomocou „pro-racing“ geometrie.


Specialissima je ponúkaná výhradne iba s najvyššími sadami od Shimano alebo Campagnolo, a to buď v elektronickej alebo mechanickej verzii. Samozrejmosťou je vedenie komplet kabeláže vnútrom rámu, nechýba ani 27,5 mm sedlovka, pre čo najväčší komfort a karbónové pätky doplnené vložkami z hliníka ako ochrana pred poškodením od rýchloupínakov. Je možné zvoliť kompaktnú kombináciu prevodov 50/34, alebo semi-kompakt 52/36.

Bianchi Specialissima v akcii



Modelový rad Specialissima nájdete aj na bianchi.sk.

Bianchi Oltre XR.1

Táto verzia tvorí cenovo dostupnejší variant k modelom XR.2, ktoré sa preháňajú aj v Pro-Tour. Cieľom celej rodiny XR je jednoznačne rýchlosť. Rám je tak kompletne aerodynamicky tvarovaný a extrémne tuhý. Tieto vlastnosti si so sebou nesie aj modelový rad XR.1, pretože má identický design, ale je zhotovený z trochu nižšej verzie karbónu. Na ráme je teda použitá aj rovnaká forma, pomocou ktorej sa vyrábajú najvyššie modely. Okrem verzie karbónu sa od svojho drahšieho dvojčaťa odlišuje absenciou X-Tec technológie, ktorá inak dopĺňa karbónovú štruktúru v miestach hlavovej trubky a stredového zloženia a robí rám čo najtuhší. To ale vôbec neznamená, že XR.1 je nejaké „blato“. Vo veľkosti 55 cm rám váži približne 1 095 g, čo je na „ekonomický“ variant aerodynamického rámu stále výborná hodnota. Aj keď neobsahuje technológiu Countervail, nechýba niečo pre udržanie komfortu na vysokej úrovni. V tomto prípade je to UTSS – ultra tenké zadné vzpery. Vďaka nanotechnológiám sú vzpery extrémne tenké v priemere a umožňujú vertikálny pohyb. Samozrejme, bez vplyvu na bočnú tuhosť.


Za zmienku stojí určite aj aerodynamická sedlovka, ktorá spolu so zámkom tvorí kompaktný celok. Nechýba ani vnútrom vedená kabeláž a taktiež kompatibilita s elektronickým radením. Spoločná s vyšším modelom je aj geometria ladená ako inak, v čisto športovom duchu.


Bianchi Oltre XR


Viac informácií o Oltre na bianchi.sk.

Pri pohľade na ponuku je jasné, že Bianchi nikdy nebude tuctovým bicyklom, ktorý sa stratí v dave. Je cieľom pre nadšencov, ktorí určite ocenia jedinečný design a jazdné vlastnosti tvarujúce značku už 130 rokov...


report_problem Našiel si v texte chybu?

Podobné články

Predstavenie: Nové kolesá FFWD RAW CS s karbónovými špicami - a čo konkurencia?

Predstavenie: Nové kolesá FFWD RAW CS s karbónovými špicami - a čo konkurencia?

Keramické ložiská a z karbónu nielen ráfiky, ale aj špice, dokonca aj porovnanie s konkurenciou. Značka FFWD predstavila najvyšší model cestných kolies.
Video: Výber bicykla online vs. realita - 3x slušný cesťák Bianchi, Pinarello a Orbea

Video: Výber bicykla online vs. realita - 3x slušný cesťák Bianchi, Pinarello a Orbea

Porovnali sme 3 podobné cestné bicykle, najprv podľa online ponuky eshopu a potom naživo.
Od základu: Aký materiál rámu je najvhodnejší?

Od základu: Aký materiál rámu je najvhodnejší?

Ponúka karbón bezkonkurenčne najlepšie vlastnosti? Je hliník iba „low-cost“ záležitosťou? V tomto článku sa pozrieme na materiály rámov cestných i horských bicyklov.
keyboard_arrow_up