Nový Canyon Inflite CF SLX - cyklokros sa mení a treba sa prispôsobiť

Nový Canyon Inflite CF SLX - cyklokros sa mení a treba sa prispôsobiť

1112 komentárov

redakcia 14.08.2017 15 fotografií   Novinky Cyklokros Canyon

Rovnako, ako sa mení moderné XCO, mení sa aj cyklokros. A to smerom viac k technike, ktorá hrá stále väčšiu úlohu - najmä vtedy, ak rozhoduje každá sekunda.

 

Súčasní top jazdci nemajú problém preskakovať prekážky na bicykli alebo vyšpurtovať strmé a náročné stúpania, čím samozrejme dokážu získať výhodu – rovnako sa vedia rozhodnúť, kedy je lepšie vziať bicykel na rameno a utekať. Aby to bolo možné, musia byť v prvom rade výborne technicky pripravení, skúsení a tiež mať v rukách „stroj“, ktorý im to všetko uľahčí.



Základný princíp


Tento moderný trend zohľadnil Canyon pri výrobe svoje nového cyklokrosového špeciálu – Inflite CX SLX. Jeho cieľom bolo zakomponovať do bicykla „riešenia“, ktoré umožnia získavať sekundy, kde sa len dá – pretože práve tie dokážu rozhodnúť v tak krátkej a dynamickej disciplíne. Základ konceptu tvoria tri základné prvky:
  • Geometria inšpirovaná horskými bicyklami – práve v modernom MTB hľadali v Canyone inšpiráciu. Nie je ľahké dosiahnuť, aby bol bicykel stabilný a zároveň obratný v technických úsekoch. Výsledkom je dlhší dosah, teda „reach“, dlhší rázvor, no krátka zadná stavba a predstavec. K tomu sa pridáva hlavový uhol 72,5 stupňa.
  • Upravený systém „nosenia“ - aj keď máte tú najlepšiu techniku, vždy je potrebné a častokrát aj ďaleko rýchlejšie bicykel chytiť na rameno a preniesť. Práve to výrazne uľahčí prepracovaný tvar rámu a riešenie okolo hornej a sedlovej časti rámu.
  • Dôraz na maximálnu možnú priechodnosť – celý bicykel je konštruovaný tak, aby sa na ňom chytalo čo najmenej blata, čo vo výsledku znamená menej času v depe a opäť sekundy k dobru.




Karbónový rám


Inflite CX SLX je prvý karbónový cyklokrosový bicykel v ponuke značky Canyon, no to nič nemení na skúsenosti so spracovaním toho materiálu – stačí sa pozrieť na históriu cestných a MTB bicyklov. Výsledkom je rám, ktorý v diskovej verzii a vo veľkosti M váži iba 940 g, čím sa radí medzi skupinu najľahších, ktoré súčasný trh ponúka. Ale nízka váha nebola hlavným kritériom – v disciplíne ako je cyklokros je potrebná aj vysoká tuhosť, či už z hľadiska celkového výkonu, ale aj odolnosti. S týmto rámom nebudete mať problém šprintovať zo zákrut a rovnako zvládne aj poriadny „nápor“ od terénu.



Integrácia


Tento pojem sa už stal pevnou súčasťou napr. pri aerodynamických cestných modeloch, no aj tu má integrácia svoje opodstatnenie. Kombinácia riadítok a predstavca s označením H31 Ergocockpit CF má kratšiu dĺžku predstavca a širšie prevedenie ako cestná verzia, takže ponúkne potrebnú kontrolu, nízku váhu a maximálnu tuhosť pre vedenie stopy. Rovnako bola jeho ergonómia prispôsobená potrebám cyklokrosových jazdcov. Veľmi zaujímavou časťou rámu je integrovaná sedlová objímka, ktorá vďaka svojej konštrukcii ponúkne pevnosť, odolnosť proti blatu a vode a zároveň umožní sedlovke pracovať vo väčšom rozsahu.



Na veľkosti záleží


Pomerne inovatívny prístup zvolil Canyon pri rozsahu veľkostí, kedy ponúkne aj rámy v prevedení 3 XS. Problém teda nebudú mať ani jazdci vysokí cca 152 cm. Aby ale zostali zachované rovnaké vlastnosti ovládania aj pri týchto rámoch budú 3 XS a 2 XS postavené na platforme 650 B (teda 27,5). Nižší jazdci si teda rovnako užijú „bleskové“ ovládanie a stabilitu v náročných úsekoch, ktoré nový koncept rámu prináša do sveta cykokrosu.



Podrobnosti, ponúkané modely a ceny sa dozviete na domovnských stránkach canyon.com/en-sk.
 

Fotogaléria k článku

 

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Kolesá a ráfiky ~ Vypletené kolesá ~ Detské a BMX kolesá)

Komentáre

nervak79 14.08.2017 (20:39)

2


S takým bajkom do hory, to mi hlava neberie.Musí to byť ukrutný zážitok na neodpruženom bajku, s baranmi a kolesami nabombovanými na 8 barov...Hotový simulátor parkinsonovej choroby.

 
kimlo nervak79 15.08.2017 (10:21)

0


na fullovi so 120mm vpredu a v zadu to dokaze v terene kazdy
a urcite nemaju tie CX biky 8bar v kolach

 
pa3km kimlo 15.08.2017 (11:15)

0


Podla tejto logiky by mohli zacat robit full na cestu so sirokymi hladkymi plastami lebo ved na cestaku dokaze na ceste jazdit kazdy...

 
Gusto0 pa3km 15.08.2017 (13:52)

0


a nebodaj sa nerobi?

 
kimlo pa3km 15.08.2017 (22:12)

0


tak ale co som mu mal na to odpisat? logiku to ma, nie?

 
ppi 15.08.2017 (07:13)

1


Ide lahsie do kopca, lahsie sa nim skace, tazsie/riskantnejsie dopada, kazdy si urcite zrata co sa mu kde hodi... nema to akesi uzke barany? a ze designovany na nezachytavanie spiny to je akoze ako realizovane (lebo ja vidim normalka bicykel)

 
Ramon1 15.08.2017 (11:58)

0


8 barr na CX biku ?! Najprv si nieco naštuduj potom veľa pojazdi a až potom tu vypisuj tieto " múdra " ... mam na Cyklokroske s 34/46 a kazetou 11/32 niekoľko tisíc kilometrov v roznorodom terene a v počasí a možem zodpovedne povedať , ze je to nejuniverzalnejsi z mojich bikov ...

 
nervak79 Ramon1 15.08.2017 (14:35)

0


Predpokladám, že CX bajk sa nejazdí na 1,8bar a menej, ale tlaky sú bližšie k cestným bajkom.Býval som vytrasený z hory na HT, kde je aspoň predok odpružený.Toto mi už príde ako čistý masochizmus.Ale každý podľa chuti.

 
kimlo nervak79 15.08.2017 (22:14)

0


je ine mat 2.2" plaste a 58mm galusku... skus si dat do galusky 1.8 bar a skus dat do 2.2" plasta 8 bar... porovnavat rovnake tlaky v roznych typoch pneu nieje zrovna najstastnejsie

 
wulstar 28.08.2017 (00:19)

0


krásny bicykel na cesty a ne cesty

 
chmeliak 01.01.2018 (15:56)

0


https://www.canyon.com/road/inflite/inflite-cf-slx-9-0-pro-race.html opravte nazov clanku, cize zaroven nazov bicykla.

 
chmeliak 04.01.2018 (03:25)

0


https://www.canyon.com/en-sk/road/inflite/inflite-cf-slx-8-0-pro-race.html vypustili trochu neskor. takze som reagoval trochu unahlene na vyssi model. zvolili ste univerzalny nazov bez ohladu na model. to ma trochu pomylilo, ale obidva su krasne.

 
Pridaj komentár